2014-05-30, 01:29
Medlem
Sweeper80s avatar
Min balkonglåda är en sådan avlång i plast. Har gjort ett antal hål i botten och sedan lekakulor ovanpå. Har planteringsjord att lägga på. Har direkt solljus fram till lunch och sedan skugga fram till nästa morgon. Ibland blir det ju även ganska kallt här i Sverige, som när detta skrivs t ex.

Vill gärna ha en blomsort som sprider ut sig, som växer ner över den fula lådan, gärna en med stora blommor som ger färg. Vilken blomsort ska jag köpa? Gärna en som kan finnas på ICA Maxi t o m?

Kan inte ett skit om detta, mer än att det sätter lite färg på tillvaron! Tackar!
Citera
2014-05-30, 01:38
Medlem
Jag har sått örter om jag vore du. Finns ju inget som slår egenodlade örter!
Citera
2014-05-30, 01:40
Medlem
gato12s avatar
Gör en Lasse Anrell och kör på Pelargoner. En väldigt lättodlad och tålig blomma. Sedan kommer du bli älskad av kvarterets gamla tanter också som kommer bjuda in dig på kaffe och kakor för att diskutera dina växter.
Citera
2014-05-30, 17:24
Medlem
edse1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gör en Lasse Anrell och kör på Pelargoner. En väldigt lättodlad och tålig blomma. Sedan kommer du bli älskad av kvarterets gamla tanter också som kommer bjuda in dig på kaffe och kakor för att diskutera dina växter.

Men de luktar ju så starkt varje gång man rör dem :O.

Lobelia blir tätt och hängande men har bara små blommor. Dock har den väldigt mycket blommor istället så det kanske räcker. Finns blåa och vita varianter, en bild från någons blogg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in