• 1
  • 2
2014-06-17, 18:07
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbidaFrida

Finns det något annat sätt att bestrida skulden än att just betala 12 000 och sedan överklaga? Det känns som att om jag betalar den och sen överklagar kommer det bara rinna ut i sanden och dem kommer skylla på varandra och sedan kommer jag som liten privatperson få stå för skiten i vilket fall.

12 000? Har inte skulden ökat på tre år med ränta?
Citera
2014-06-17, 19:46
Medlem
Konstigt att skulden inte gått till fogden, borde den gjort om det gått så många år. Har du kollat om du har skuld hos fogden?
Överklagandet kan du glömma. Bostadsbidraget är ett sjukt system. Blev sambo med en kvinna som hade bostadsbidrag innan jag flyttade in. Flyttade in i september. Året efter fick hon återbetalningskrav eftersom FK inte bryr sig om att jag bott där enbart sedan september. Kontentan av detta blir att man ska flytta ihop i januari, inte senare under året.
Citera
2014-06-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Konstigt att skulden inte gått till fogden, borde den gjort om det gått så många år. Har du kollat om du har skuld hos fogden?
Överklagandet kan du glömma. Bostadsbidraget är ett sjukt system. Blev sambo med en kvinna som hade bostadsbidrag innan jag flyttade in. Flyttade in i september. Året efter fick hon återbetalningskrav eftersom FK inte bryr sig om att jag bott där enbart sedan september. Kontentan av detta blir att man ska flytta ihop i januari, inte senare under året.

Fk skickar inte regelmässigt till fogden, dom ska först resa ut om man faktiskt får betalt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in