2005-08-21, 02:22
Medlem
Bråkmakarns avatar
Under en fylla utom all sans förra helgen så lyckades jag tappa bort min nyckelknippa. På den satt bla cykelnycklar till två olika lås, lägenhetsnyckeln och lite andra skitnycklar.

Jag är säker på att hyresbolaget skrivit upp nummret på den hemnyckel jag tappat (som för övrigt även är till entren i huset, ner till källarföråden och tvättstugan). 800:- kostar det om man tappat bort en lägenhetsnyckel.
Jag snackade med en svarting som har nyckeltillvverkning och han skulle ha 120:- för att kopiera en sån nyckel, och 65:-/styck för cykelnycklarna.
Cykeltillverkaren skulle ha 105:- för ny cykelnyckel.

Kan jag fixa ny lägenhetsnyckel på nåt annat vis? Jag funderade på att ringa hyresbolaget och säga att jag tappat nycklarna under båtfärd på sjön vid stugan och att dom nu ligger på tryggt förvar 26 meter under ytan.. tror ni dom går på det?
Citera
2005-08-23, 00:44
Medlem
Bråkmakarns avatar
Tack för alla svar

Ang cykelnycklarna så löste det sig med nyckeln till bygellåset, som mörkingen skulle ha 65:- för att göra kopia till. Nytt bygellås kostar 49:- på biltema
Citera
2005-08-23, 00:49
Medlem
Dennos avatar
Fan va hemskt! Skulle få spel om jag tappade nycklar.
Citera
2005-08-23, 00:57
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Fan va hemskt! Skulle få spel om jag tappade nycklar.
Ja, det var inte roligt alls. Fy fan. Har desstutom ingen som helst aning om var jag tappat dom, eller om dom blivit snodda av mig när jag var full. Hade dom ju i en kedja så jag kan ju inte ha tappat dom om inte jag eller nån annan hakat loss den karbinhaks-liknande anordning som dom satt fast i en skärpögla på byxorna med.

Surt är det.
Citera
2005-08-23, 01:54
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Hm, svår situation. Jag tror inte att hyresföreningen bryr sig om du super bort nycklarna eller om du tappar dem i sjön. Lägenheten som jag tog över nyligen hade en ägare som strulade med sina nycklar. Hon lämnade tillbaka en, ev var långt ute i skärgården, och den tredje hade hon inte fått. Men det kostade henne många hundralappar och låset sla till att bytas. Bäst är nog om du kan kopiera nyckeln lite privat utan att prata om det med någon som har hand om fastigheten.
Citera
2005-08-23, 12:41
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn

Kan jag fixa ny lägenhetsnyckel på nåt annat vis? Jag funderade på att ringa hyresbolaget och säga att jag tappat nycklarna under båtfärd på sjön vid stugan och att dom nu ligger på tryggt förvar 26 meter under ytan.. tror ni dom går på det?

Beror ju på hur gammalt låssystemet är ,ny ASSA cylindrar är INTE möjliga att kopiera utan godkännande från systemansvarig dvs bostadsbolaget.

Tycker du skall säga till bostadsbolaget som det är,att du tappat dem någonstans ,dock utlämna fyllan
Personligen skulle jag byta låscylinder i min lgh om detta hände ,risken finns ju att någon tar sig in i din lgh med den upphittade nyckeln
Citera
2005-08-23, 14:31
Medlem
Jag lider med dig. Jag tappade nycklar till två hus och till min cykel efter en blöt kväll för några veckor sedan. Nu bor ju jag inte ensam i något utav husen men det är jävligt störande i alla fall
Citera
2005-08-23, 18:37
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Tips om du ska säga att du haft bort nycklarna. Säg att du blev knivhotad på vägen hem från arbetet nyligen.
Citera
2005-08-23, 19:01
Medlem
Heinzes avatar
Jag har hittat dem:

http://forum.flashback.info/scandina...hlight=nycklar
Citera
2005-08-23, 20:35
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze