2014-05-26, 21:40
Medlem
Katzyns avatar
Röstade inte på F! men dom är iaf nr 4 på min lista över partier jag skulle rösta på. Tycker en del av deras förslag är knäppa, men några är bra. Nu har jag inte stenkoll på F! eftersom det inte är mitt parti men som jag förstått det vill de genomföra:

6 timmars arbetsdag

Kvoterad föräldrapenning

Detta tycker jag är bra. Bortsett från det är det kul att dom jävlas med SD.

Däremot gillar jag inte feminism och särskilt som huvudsaklig ideologi i ett parti blir det galet.
Citera
2014-05-26, 21:40
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftishBullen
All denna hype Runt SD får mig att fundera, Varför skrivs det så lite om FI's politik, Deras politik är ju den värsta tänkbara för ett starkt Sverige i framtiden, Är det bara dumma kvinnor som röstar på dom? inte finns det män som gör det?

Ni får gärna skriva va ni tycker, Varför Fi är "bra" eller dåligt. Ser inget i deras politik som gynnar Sverige.
MVH

SVTs vallokalundersökning brukar svara på dessa typer av frågor.

Den ger tydligen vid handen – att döma av vad som refererats i SRs nyhetsmagasin – att det finns ett mycket klart samband mellan högutbildade storstadsbor och Fi och lågutbildade landsortsbor och SD (jag använder SD som illustration).

Så nu vet du svaret om vilka som röstar på Fi. Nu är det upp till din slutledningsförmåga att svara på frågan om VARFÖR?

Här kan man tänka sig olika vägar att gå. Högutbildade storstadsbor:

-är idioter (Och är man idiot så är det väl nog förklaring?)

-har ett annat intresse än SDs väljare

-ser inte samma problem som SDs väljare ser

-tillhör objektivt sett en annan samhällsklass än SDs väljare och tjänar därför på de frågor som Fi driver

Osv.
Citera
2014-05-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Röstade inte på F! men dom är iaf nr 4 på min lista över partier jag skulle rösta på. Tycker en del av deras förslag är knäppa, men några är bra. Nu har jag inte stenkoll på F! eftersom det inte är mitt parti men som jag förstått det vill de genomföra:

6 timmars arbetsdag

Kvoterad föräldrapenning

Detta tycker jag är bra. Bortsett från det är det kul att dom jävlas med SD.

Däremot gillar jag inte feminism och särskilt som huvudsaklig ideologi i ett parti blir det galet.
Okej! men förstår inte 6 timmars arbetsdag, Mindre prengar? eller blir det automatisk ett basbidrag?
Citera
2014-05-26, 21:43
Bannlyst
Skulle tippa på att 50% av socionombrudarna röstade f!
Citera
2014-05-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
SVTs vallokalundersökning brukar svara på dessa typer av frågor.

Den ger tydligen vid handen – att döma av vad som refererats i SRs nyhetsmagasin – att det finns ett mycket klart samband mellan högutbildade storstadsbor och Fi och lågutbildade landsortsbor och SD (jag använder SD som illustration).

Så nu vet du svaret om vilka som röstar på Fi. Nu är det upp till din slutledningsförmåga att svara på frågan om VARFÖR?

Här kan man tänka sig olika vägar att gå. Högutbildade storstadsbor:

-är idioter (Och är man idiot så är det väl nog förklaring?)

-har ett annat intresse än SDs väljare

-ser inte samma problem som SDs väljare ser

-tillhör objektivt sett en annan samhällsklass än SDs väljare och tjänar därför på de frågor som Fi driver

Osv.
Feminist?
Citera
2014-05-26, 21:49
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftishBullen
Okej! men förstår inte 6 timmars arbetsdag, Mindre prengar? eller blir det automatisk ett basbidrag?

Jag tänker att det är korkat att 75% jobbar och i de allra flesta fall tjänar mycket mer än man behöver för en hygglig standard samtidigt som ca 25 % inte jobbar (utan harvar i diverse utbildningar och åtgärder där de inte vill vara) och lever på bidrag från skattepengar inbetalda av först nämnda 75%

Varför inte dela på både arbetet som behövs göras och lönerna som kommer av det istället?
Citera
2014-05-26, 21:49
Medlem
kantoos avatar
F! vill:

Avskaffa försvaret helt.
Inga betyg förrän gymnasiet.
Att inga bilar ska tillåtas i städerna och alla transporter ska ske med tåg och inte lastbil.
Ha helt fri invandring.
Ha sexualundervisning på dagis.
Införa 6 timmars arbetsdag.

Röstar man fortfarande på F! efter de så är man ju rätt blåst.

Källa: http://www.svt.se/opinion/feministiskt-initiativ-slipper-kritisk-granskning
Citera
2014-05-26, 21:51
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kantoo
F! vill:

Avskaffa försvaret helt.
Att inga bilar ska tillåtas i städerna och alla transporter ska ske med tåg och inte lastbil.
Ha helt fri invandring.

Källa: http://www.svt.se/opinion/feministiskt-initiativ-slipper-kritisk-granskning

Allt det förutom sexualundervisning på dagis låter utmärkt.
Citera
2014-05-26, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kantoo
F! vill:

Avskaffa försvaret helt.
Ha helt fri invandring.

Hahaha, man skulle kanske ta och göra gratis valarbete åt F! genom att sätta upp posters med deras valprogram.
Citera
2014-05-26, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Allt det förutom sexualundervisning på dagis låter utmärkt.

Ja jag håller med dig, vad ska man med sexualundervisning på dagis till när man kan låta alla skäggpojkar som fått invandra helt fritt sköta det hela gratis. Gör som Sveriges ansvarsfulla sliddjur rösta på F! och sätt din sexåriga dotter i dagis tillsammans med skäggpojken Mohamed.
Citera
2014-05-26, 22:01
Medlem
Maymons avatar
För att det är det "ondaste" parti vi har i Sverige.
Ju snabbare tjejerna kommer till makten, desto bättre chans till kärnvapenkrig.
Dessutom deporterar dom i alla fall en zigenare tillbaka till Europa.
Citera
2014-05-26, 22:02
Medlem
CaMaRo1337s avatar

7 Fi ska verka för att namnlagen ändras så att alla människor har rätt att ta förnamn utan att det styrs
av biologiskt kön. Denna rätt ska även gälla för föräldrar när de namnger sina barn.
49 Fi ska verka för att strippklubbar förbjuds.
50 Fi ska verka för att hotell ska vara porrfria.
29 Fi ska aktivt verka för att ett tredje juridiskt kön införs.
46 Fi ska verka för en läxfri och betygsfri grundskola.

7 Fi ska verka för att asylsökande och flyktingar ska erbjudas läkarundersökning inom en månad för att
möjliggöra att de erbjuds nödvändig omsorg och vård i god tid.
8 Fi ska verka för att alla som vistas i Sverige, även asylsökande och papperslösa och gömda flyktingar,
ska ha full tillgång till hälso- och sjukvård på samma villkor som alla andra bosatta i Sverige.

Mer trevlig läsning finnes på: http://feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2013/11/For_en_feministisk_politik_2013.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in