2014-05-26, 20:37
Medlem
Vad vet vi om Stefan Jacobsson? Han jobbar med betongarbete och är ledare för Svenskarnas parti. Under tidigt ålder intresserade han sig för nationalism. Mer vet jag inte. Fyll på!
Citera
2014-05-26, 21:18
Medlem
nordheims avatar
En mycket trevlig hårt arbetande människa. Exemplarisk partiledare. Sverige behöver fler av hans sort.
Citera
2014-05-27, 12:24
Medlem
idag på rapport sa de att 1/3 av medlemmarna i SvP var dömda för något brott. Är Stefan dömd för något?
Citera
2014-07-07, 21:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad vet vi om Stefan Jacobsson? Han jobbar med betongarbete och är ledare för Svenskarnas parti. Under tidigt ålder intresserade han sig för nationalism. Mer vet jag inte. Fyll på!
Påminner han inte litet om Rudolf Hess med de där kraftiga ögonbrynen?
Citera
2014-07-08, 02:04
Medlem
filipjanssons avatar
Någon som känner till hans släktträd? Han ser ju aningen suspekt ut. Vallon?
Citera
2014-08-24, 10:57
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson
Någon som känner till hans släktträd? Han ser ju aningen suspekt ut. Vallon?

SJ är enligt https://www.svenskarnasparti.se/stefan-jacobsson/ född 1982 och uppvuxen ute på Donsö i Göteborgs södra skärgård.

Om Donsö kan man i tidningen Dagen läsa att "På Donsö bor det ungefär 1 500 människor, och över en tredjedel är medlemmar i missionsförsamlingen, vid sidan om Svenska kyrkan den enda kyrkan på ön." http://www.dagen.se/vardag/pa-donso-tror-en-av-tre-pa-gud/

En kvinna som intervjuats säger att "– Vi blir utpekade som den kristna ön. Folk säger, 'jaha, är du från Donsö, det är väl väldigt religiöst. Är du med det?' "

Om även SJ har är, eller har varit medlem, i missionsförsamlingen vet jag inte. Kanske något för FB-detektiverna att undersöka?
Senast redigerad av Verkisto 2014-08-24 kl. 11:19.
Citera
2014-08-24, 11:13
Medlem
TheBurdens avatar
Han verkar vara en trevlig och sympatisk herre. Älskar att han alltid är så lugn och behärskad.
Citera
2017-09-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Påminner han inte litet om Rudolf Hess med de där kraftiga ögonbrynen?
Jakobsson, med olika stavningar är ju en gammal stor tattarsläkt i västra Sverige.
Citera
2017-11-10, 23:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Jakobsson, med olika stavningar är ju en gammal stor tattarsläkt i västra Sverige.
Fast Hess var väl inte på något som helst sätt "tattare"?
Citera
2020-03-05, 22:50
Medlem
Offerviljas avatar
Stefan Jacobsson verkar ha lämnat etnonationalismen. När jag tidigare idag läste på hans Twitter så såg jag att han hade gjort reklam för människor som Katerina Janouch, Runar Sögaard och Ingrid Carlqvist.

Den gamla fina Stefan finns inte längre. Han var min partiledare en gång i tiden, och jag beundrade honom så mycket. Jag älskade honom! "Död åt EU - länge leve det fria Sverige!"
Citera
2021-12-16, 11:41
Medlem
14ordens avatar
Jag är uppvuxen ett stenkast från Stefan. Jag har ärligt talat svårt att förstå hur någon överhuvudtaget kan ha sett upp till honom. Han brukade vilja hänga med en släkting till mig och hans polare. Dom använda honom mest som någon form av ”Hovnarr” Han hängde typ bredvid folk inte så mycket med folk och han var allmänt jobbig.

Hans mamma heter Madde och har någon form av utvecklingsstörning. Det finns en lillebror vid namn Christian, drygt 6 år yngre än Stefan. På dagis var han känd som damp-mongot som bet alla. En unge med en hel drös diagnoser. Han hamnade sedermera i en stödfamilj.

Farsan minns jag inte namnet på, men även han är lite efter i skallen. Han körde kombinerad taxi/pizzabil. Stefan skall väl på något sätt föreställa det mest ”normalfungerande” som avlats fram i den familjen. Och då brukade ändå föräldrarna till ungarna som lekte med honom sucka uppgivet när Stefan uppenbarade sig i deras hem. Och typ be sina barn att hålla honom inne på sina rum för att dom inte stod ut med honom. Alltså hela den familjen var en familj man undvek pga att dom inte riktigt har alla hästar hemma och är jävligt jobbiga.

Jag kan tillägga att jag själv inte är någon typisk öbo. Flydde fältet så fort jag fick möjlighet och har inte så mycket gott att säga varken om Donsö eller grannön Styrsö. Styrsö är ön där södra skärgårdens högstadieskola ligger.

Donsö är mycket riktigt en superreligös ö, endel kusingifte och annan skit. Nuförtiden leker dom PK, men när jag växte upp där var dom otroligt trångsynta inskränkta människor. Vet inte vilken version av dom som är värst faktiskt. Styrsö är mer känd som nasse-ön. Och då pratar vi inte om några organiserade nationalister. Utan mer Nazister i ordets rätta bemärkelse ”byfånar” Det var mest pubertala moppekillar i bomberjacka som gillade att göra sägerhälsning och skrika ”sieg heil”. Något djupare engagemang än så fanns inte där ute. Det är Stefan Jacobsson som drog det ett steg längre och hur han lyckats vinna någon som helst respekt kan jag verkligen inte begripa med tanke på vem han är. Jag ser honom mest som en konstinstallation.

Det som är mest underhållande idag är väl att Donsö blivit PK. Och Madde, Stefans morsa med sin utvecklingsstörning inte har hängt med alls och gladeligen berättar/berättade om sin sons politiska karriär. Det ökade inte direkt hennes sociala poäng om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in