Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-26, 11:50
Medlem
Absoleems avatar
Sitter på en MAC för tillfället och försöker lägga mig på en Socks5 Proxy, aldrig gjort då jag bara använt HTTP proxies och liknande. Hittade denna länken http://whitehatty.com/2013/11/02/macosx-using-ssh-as-a-socks-proxy/ vilket såg rimligt enkelt ut. Dock förstår jag inte detta med Shell Account. Någon som kan ge mig en snabb förklaring?
Citera
2014-05-26, 12:18
Medlem
key33s avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_account

Bra förklarat =)

Jag använder t.ex blinkenshell som tillhandahåller gratis unix shell's för att köra screen + irssi.

Om du skulle installera en ssh server på din burk och forwardar porten så skulle du ha ett remote shell på din egna dator.
Citera
2014-05-26, 12:19
Medlem
Absoleems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av key33
http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_account

Bra förklarat =)

Jag använder t.ex blinkenshell som tillhandahåller gratis unix shell's för att köra screen + irssi.

Om du skulle installera en ssh server på din burk och forwardar porten så skulle du ha ett remote shell på din egna dator.

Ska läsas! Kollade på Blinkenshell också. Hur signade du upp där? Tydligen vill de att man ska vara aktiv på forumet ett tag innan man får sin invite.
Citera
2014-05-26, 12:59
Medlem
key33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absoleem
Ska läsas! Kollade på Blinkenshell också. Hur signade du upp där? Tydligen vill de att man ska vara aktiv på forumet ett tag innan man får sin invite.

Kolla först deras regler så du vet vad du får och inte får göra. Sen är det bara att följa signup processen, har för mig att man behövde svara på lite frågor relaterat till unix i steg 1, och sen behövde man få 3 röster i irc kanalen av befintliga medlemmar. Tror du kan skippa allt genom att betala en liten summa.
Det finns många andra shell providers än blinkenshell =)
Citera
2014-05-27, 00:11
Medlem
Absoleems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av key33
Kolla först deras regler så du vet vad du får och inte får göra. Sen är det bara att följa signup processen, har för mig att man behövde svara på lite frågor relaterat till unix i steg 1, och sen behövde man få 3 röster i irc kanalen av befintliga medlemmar. Tror du kan skippa allt genom att betala en liten summa.
Det finns många andra shell providers än blinkenshell =)

Ska nog lösa sig. Må bara fråga, socks5 gör att allt utgående nätverk går genom tunneln i jämförelse med de vanligaste Proxy servrarna som bara gör web läsaren "anonym". Riktigt?
Citera
2014-05-28, 01:42
Medlem
Absoleems avatar
Nu börjar det bli rörigt, får inte ihop det. Någon som har en enkel guide till Mac? Får det inte att fungera.
Citera
2014-05-28, 06:31
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem