Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-05-29, 22:37
Medlem
imperatrixs avatar
Hur är ditt allmäntillstånd? Kan ju även vara depressiva symptom du har.
Citera
2014-05-29, 23:59
Medlem
pluto-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Hur är ditt allmäntillstånd? Kan ju även vara depressiva symptom du har.
Väldigt blandat. Allt från deprimerad och känner att allt är meningslöst, till att vara lycklig. Kan ändras ett par gånger om dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Dubbeldiagnoser är inte ovanligt så en skvätt borderline ska du nog inte utesluta.

Gick in i denna tråd igen för att uppdatera just om att jag tror jag har Borderline.

Läste på mer om Borderoline och gjorde några bra tester (bra för att vara internettest) och jo, det verkar vara mer troligt med Borderline än ADHD.

Det enda jag inte kände igen mig på med Borderline var rädslan att bli lämnad/vara ensam, annars stämde det mesta in. Fan.
Citera
2014-05-31, 06:28
Medlem
pluto-s avatar
Har en konstig känsla nu som jag får minst en gång om dagen på senare tid.

Jag blir helt galen (hyperaktiv). Känns som att jag vill riva av skallen, sitter bara och gör random rörelser för jag har så mycket energi. Dock har jag ingen lust att göra något överhuvudtaget.

Jag biter på naglarna, slår på bordet, rör på fötterna osv. Vill bara skrika och slå sönder allting i rummet, VAD FAN är det här? Kommer någon med ett förslag på en aktivitet så säger jag nej, för allt är tråkigt/onödigt.

Andra gången idag som jag får såhär. Kan inte riktigt förklara hur det känns. Huvudet går på högvarv x 1000, kan inte lugna ner mig.

De här beskrev precis som jag känner: http://www.familjeliv.se/Forum-4-120/m67741727.html

Var tvungen att dricka två öl tidigare idag för att kunna slappna av, fungerade bra tills effekten av alkoholen försvann.
Senast redigerad av pluto- 2014-05-31 kl. 06:33.
Citera
2014-05-31, 15:35
Medlem
pluto-s avatar
ADHD-test 1: ..your symptoms are highly consistent with a diagnosis of ADHD and further investigation is warranted.

__________________________________________________ ____________

ADHD-test 2:

Current score is : 106

Scoring:

70+ (High probability of Adult ADHD)
50-69 (Moderate Adult ADHD)
35-49 (Mild Adult ADHD)
25-34 (Boderline Adult ADHD)
0-25 (Adult ADHD unlikely)

__________________________________________________ _____________

Borderlinetest:

Met criteria according to DSM IV: 7

The answers you have given suggest that you may in fact have to deal with a borderline personality disorder (BPD) according to the indicators outlined in the DSM manual.

__________________________________________________ _____________

Bipolär-test: Score: 31

22 or more
A score of 22 or more (together with episodes of clinical depression [vilket jag haft]) has an overall accuracy of 80% in detecting bipolar disorder, however this is still a screening test only and clarification of the possibility of bipolar disorder should be pursued with a mental health professional experienced in assessing bipolar disorders.

Soft.

Spammar sönder min egen tråd, haha. Bra att ha detta skrivet så jag kan kolla tillbaka senare, ingen behöver svara. Det är lite som min egen journal.

Svarade 100% ärligt på alla frågor. Valde de test med flest frågor, för att få så mycket frågor som möjligt. Kändes troligare om man svarar på 40 frågor än 7.

Kan inte riktigt smälta allt än, men det "makes sense" att jag har något. Har alltid undrat, men inte velat forska vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in