2014-05-26, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Om inte ringa åldersskillnad skall ha betydelse borde det finnas andra försvårande omständigheter. Pojke 15, flicka 13.5, frivillighet, en relation som varat två år...det låter osannolikt med en dom.

Nu är det en dom så spelar ingen roll om ni vill tro på det eller inte. Det är iallafall vad som står i domslutet. Skulle det varit andra grejer hade det givetvis stått i domslutet. Och han hade nog haft svårare att få jobb. Frågan är mer riktad generellt av ungdomar som har dessa typer av register.

Men har fått lite olika åsikter nu så kommer sluta skriva mer i tråden. Så kan den dö ut.
Senast redigerad av zebsun 2014-05-26 kl. 11:00.
Citera
2014-05-26, 14:13
Medlem
hahaha det där är ju standard i dagen samhälle.

minst 50% av dagens 15åringar som har haft sex har haft det med en som varit under 15.

så ja jag skulle anställa den personen.
Citera
2014-05-26, 21:19
Medlem
Vad har arbetsgivaren att göra med hans sexliv och hur relaterar det till den tjänst han har? Jobbar han åt en hallick?
Citera
2014-05-27, 21:01
Medlem
Brain-Levels avatar
Hade han varit 25 och hon 13 är svaret givet, men båda 13-15 år, ingen belastning så vitt jag ser.
Citera
2014-05-28, 01:54
Medlem
HaWwKs avatar
Skulle inte lyfta ett ögonbryn ens. Hur löjlig får man bli. Denna lag måste ändras till att är det frivilligt så är det lugnt. Gör uppenbarligen mer skada än nytta här.

Alla regelryttare kan gå och dra något gammalt över sig.
Citera
2014-05-28, 20:04
Medlem
Ralle_s avatar
Hade hans meriter varit rätt för jobbet så hade denna incident inte alls spela någon roll.
Klart man kan vara ung och dum och hade fallet varit så som du beskriver, att dom hade ett förhållande under 2 år tid så hade det inte spelat det minsta roll för min del i alla fall.
Citera
2014-05-29, 02:26
Medlem
Venators avatar
Skulle anställt utan att tveka. Utan att veta detaljerna är min spontana reaktion att om han hade ett två-årigt förhållande som 15-åring talar mer till hans fördel än domen talar till hans nackdel: verkar vara en stabil kille som får en relation att fungera. Men över huvud taget ska det mycket till innan jag alls bryr mig om vad en jobbsökande 20+ gjorde när han var 15. Det som intresserar mig mest är hur han i intervjun pratar om sina tidigare jobb- och skolerfarenheter givet att han har kompetensen jag söker.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in