Jag hade anställt honom ifall han passade in i rollen, tycker lagen är ganska korkat utformat då jag vet om från min tid i högstadiet ett flertal som haft sex under 15(med jämnåriga).
Han bröt mot lagen men för sådan enkel företeelse så ser jag inte varför man inte ska ge en andra chans?
Sen anser jag även att den här
abu-hajar är helt ute och cyklar! Enligt svensk lag så var båda fortfarande barn vid tillfället. Hur fan kan du, med ditt sätt att resonera, förvänta dig att barn ska kunna ha en vuxen persons förståelse? Det här är apropå att du tyckte en 15-årig kille borde fatta att en 20-årig tjej är omogen och att även en 13-årig tjej är omogen
Sedan tycker jag gärna till i den lilla punkten gällande ditt ursprung, även om du är född här i Sverige och bara minns Sverige så kan du fortfarande bli påverkad i och med dina föräldrars sätt att uppfostra samt de värderingar dem har lärt dig. Så klart.
Nej, alla dina inlägg i den här tråden har vart pinsamma och jag gillar verkligen inte folk som resonerar som dig. Ofta väldigt trångsynta, envisa och konservativa. Allmänt dryga att ha med att göra!