Citat:
Ursprungligen postat av
ZethMalkovi
Bevisa det matematiskt tack och inte i massa svammel där du gör antagande utan att bevisa detta utan utgår ifrån att de är sanna.
Grekerna aristoteles deducerade att en atom måste finnas, utan mattematiskt svammel.
Om energimänden(inte mattematiskt summan, utan mängden) alltid existerat: vem bestämde mängden? Vem bestämde naturlagarna?
Om universum alltid existerat, hur troligt är det att rummet, massan och gravitationen sitter ihop som ett komplext bygge?
Om universum alltid har funnits och inte har en skapelseprocess, hur stor är chansen att alla naturlagar passar in så bra för uppkomsten av liv?
Jag gör kvalificerade sannolikhetsantaganden. Kanske inte bevis, men låt oss säga att det är som jag beskriver med hög sannolikhet. Något ytterligare som talar för det jag säger är att min beskrivning saknar paradoxer och på ett enkelt och logiskt sätt förklarar hur det är, vilket också väger in i min bedöming av sannolikhetshalten, men det som kanske väger störst tyngd är att alla andra teorier eller alternativa modeller ger så otroligt många paradoxer.