2014-05-25, 16:59
Medlem
Finns inte något som heter ingenting... Tar vi bort allt, så är det enda som finns kvantmekanik(samt eventuellt mediumet för att bära kvantmekaniken). Kvantmekaniken har ju slumpen i sig där partiklar kan uppstå i tex ett vakum genom kvantmekaniken. Denna slumpmaskin som alltid existerat slumpar nya universum, möjligtvis på ett sätt att summan av energin ändå är 0, där kvantmekaniken är det som möjjliggör att energin kan kristaliseras, men ändå ha ett nollvärde.

Bevis: inget kan existera utan slump, om tex x mängd energi alltid funnis, så vad vare som bestämde x, om inte slumpen? Dvs, x måste alltid ha en skapare, som kan bestämma värdet, dvs x är alltid en skapelseprocess,och kör man alla led neråt(då jag i ett led exempelvis kan bestämma värdet) så måste x tillslut bottna i en slump.Det blir väldigt mycket paradoxer om inte allt bottnar i slump.

Tilläg:Om något fysiskt alltid existrat, så skulle det sakna naturlagar, då naturlagar är en följdprocess, där naturlagarna är en spegelbild/skugga av sin skapare.
Tillägg:Kvantmekaniken och universum måste ha en förbindelse med varandra då universum är skapat av kvantmekanik, varför kvantmekaniken existerar i vår rumtid
Senast redigerad av tesaurus 2014-05-25 kl. 17:42.
Citera
2014-05-25, 17:01
Medlem
ZethMalkovis avatar
Kallar du det ett bevis?
Citera
2014-05-25, 17:02
Medlem
CruZiFexs avatar
Inte för att jag förstod så mycket, men du låter klok!
Citera
2014-05-25, 17:10
Medlem
Tycker du svamlar lite. Att kvantmekaniken och universum har "en förbindelse med varandra" vet vi väl redan?

Men här är en simpel formel som bildar ingenting!
0 = -1 + 1
Senast redigerad av 3. 2014-05-25 kl. 17:13.
Citera
2014-05-25, 17:18
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Tycker du svamlar lite. Att kvantmekaniken och universum har "en förbindelse med varandra" vet vi väl redan?

Men här är en simpel formel som bildar ingenting!
0 = -1 + 1

Jaså, jag ser en siffra, en nolla. Är det ingenting? En siffra är ju något
Citera
2014-05-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Jaså, jag ser en siffra, en nolla. Är det ingenting?
Jupps.

Noll representerar ingenting. Det är väl hela poängen med siffran noll. Det är tomt. Den har inget värde. Tror jag

Min formel bevisar ju uppenbarligen att "inget" kan vara något, så någonting kan det vara. Men samtidigt så antar jag att det är själva poängen med formeln. Så det är något.

Fan, nu mindfuckade jag mig själv. Eller du. Jag vet inte längre

Edit:
Fast detta kan ju annars tala precis för vad TS skriver. Att "Det finns ingenting som heter ingenting"(?)

Oh, the irony, i så fall
Senast redigerad av 3. 2014-05-25 kl. 17:27.
Citera
2014-05-25, 17:23
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Jupps.

Noll representerar ingenting. Det är ju hela poängen med siffran noll. Det är tomt. Den har inget värde.

Inte som ett matematiskt värde i antal nej, men ett värde har väl siffran på så sätt att vi vet att siffran inte har ett värde. Kanske lite mer abstrakt talat, hade siffran inte haft något värde hade det väl inte ens funnits en siffra för att förklara dess icke-värde.
Citera
2014-05-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Kallar du det ett bevis?

SÅ har uppdaterat beviset nu.
Citera
2014-05-25, 17:41
Medlem
ZethMalkovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
SÅ har uppdaterat beviset nu.
Bevisa det matematiskt tack och inte i massa svammel där du gör antagande utan att bevisa detta utan utgår ifrån att de är sanna.
Citera
2014-05-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZethMalkovi
Bevisa det matematiskt tack och inte i massa svammel där du gör antagande utan att bevisa detta utan utgår ifrån att de är sanna.

Grekerna aristoteles deducerade att en atom måste finnas, utan mattematiskt svammel.

Om energimänden(inte mattematiskt summan, utan mängden) alltid existerat: vem bestämde mängden? Vem bestämde naturlagarna?
Om universum alltid existerat, hur troligt är det att rummet, massan och gravitationen sitter ihop som ett komplext bygge?
Om universum alltid har funnits och inte har en skapelseprocess, hur stor är chansen att alla naturlagar passar in så bra för uppkomsten av liv?

Jag gör kvalificerade sannolikhetsantaganden. Kanske inte bevis, men låt oss säga att det är som jag beskriver med hög sannolikhet. Något ytterligare som talar för det jag säger är att min beskrivning saknar paradoxer och på ett enkelt och logiskt sätt förklarar hur det är, vilket också väger in i min bedöming av sannolikhetshalten, men det som kanske väger störst tyngd är att alla andra teorier eller alternativa modeller ger så otroligt många paradoxer.
Senast redigerad av tesaurus 2014-05-25 kl. 17:55.
Citera
2014-05-25, 17:55
Medlem
grals avatar
Kanske kan moderatorn förpassa denna tråd till det stora runda arkivet?
Citera
2014-05-25, 17:56
Avstängd
Citat:
Noll representerar ingenting. Det är väl hela poängen med siffran noll. Det är tomt. Den har inget värde. Tror jag

Du har fel. 0 och ingenting är inte samma sak. 0 har ett värde.

Dock formeln du postade innan har du rätt i och har en stor poäng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in