2014-05-25, 14:29
Medlem
sigalass avatar
I Sundsvall har inte ST( Sundsvalls Tidning) inte tagit med Sverigedemokraterna i sin sammanställning över partier till EU-valet.

Detta är väl bara ett nytt trick av gammelmedia att hålla ner antalet röstande för SD. Finns det någon annan lokaltidning som inte har tagit med SD?

Jag tror bara detta retar folk så att de röstar för SD, jag brukar läsa Flashen med kritiska ögon men tror mer och mer på denna mediakonspiration. Gammelmedia lyckas nog få med sig pensionärer på detta sätt , men tror nog på sikt att de biter sig isvansen

FD Prenumerant
Citera
2014-05-25, 14:34
Medlem
AvdelningXs avatar
Jag håller med Alexander Bard om att det är oerhört dumt att försöka tysta ner partier man inte gillar. För det första så är det kontraproduktivt, för det andra så är det hyckleri. Det är hur som helst tragiskt att det är så i det demokratiska Sverige.
Citera
2014-05-25, 14:40
Medlem
osiriz88s avatar
Precis som AB då.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18946548.ab

Bläddra ner en bit på sidan. M C Fp Kd S V Mp Fi Pp. Alla har fått tala ut i en sista video, förutom SD.

Jag hoppas du har rätt. Jag hoppas att de flesta svenskar är såpass klyftiga att dom genomskådar den här sjuka särbehandlingen, men ärligt talat så börjar jag tro att de flesta människorna i vårt land har tappat förståndet helt och hållet.
Senast redigerad av osiriz88 2014-05-25 kl. 14:42.
Citera
2014-05-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Precis som AB då.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article18946548.ab

Bläddra ner en bit på sidan. M C Fp Kd S V Mp Fi Pp. Alla har fått tala ut i en sista video, förutom SD.

Jag hoppas du har rätt. Jag hoppas att de flesta svenskar är såpass klyftiga att dom genomskådar den här sjuka särbehandlingen, men ärligt talat så börjar jag tro att de flesta människorna i vårt land har tappat förståndet helt och hållet.

Aldrig ge upp.
Det går lite upp och ned för alla partier.
På det stora hela pågår samma utveckling i Sverige som många Europeiska länder.
Plockmogna väljare från både höger och vänster trillar in över lite tid.
Tålamod är en dygd.
Citera
2014-05-25, 15:22
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Nästan pinsamt. Är ingen vän av SD, men nog verkar man göra ett problem större än vad det är.
Har tidningarna blivit "hotade" av "upprörda" medborgare?
Känns som om PK-svenskar ägnar sig om lyxproblematik; SD vill se över invandringspolitiken och orsakar ett ramaskri. Feministerna gnäller om att de inte får vara med och leka tillräckligt mycket med de stora grabbarna i börsföretagens styrelser, och att män är dåliga på att fånga dammråttor.

Valresultat ska redovisas, allt annat är fegt och odemokratiskt. Fria val är grunden för vår demokrati!

EDIT: Kan det vara så att man vill visa upp en fasad för omvärlden? Peka finger åt andra? Titta vad vi är duktiga och ni dåliga? Vi har ingen rasism och alla älskar invandrare och jämlikhet och feminism, ni andra är unkna, förlegade och efterblivna!
De som vill hitta uppgifter gräver fram det, men det första man ser är ju nåt helt annat.
Jag skäms!
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2014-05-25 kl. 15:55.
Citera
2014-05-25, 15:33
Medlem
mr.chongs avatar
Tycker det är pinsamt.. aftonbladet och många andra tidningar var Nazivänliga under 30-40 talet.. det är rätt skrämande att dom försöker ta igen det på visa partier.. två fel gör inte ett rätt..
Citera
2014-05-25, 16:14
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Expressen har en artikel och graf om det "bruna Europa" utifrån en undersökning som gjorts. Man pratar en del om Ukips framgångar i England. Hur ska Sverige hantera det? Vi brukar ju göra allt som anglikanerna gör...
Enligt undersökningen får di brune 95 av 751 mandat.

Intressant i sammanhanget är att i Italien går högern (Lega Nord) tillbaka, de tappar mer än hälften av sina mandat enligt grafen, från 9 till 4. Inget nämns om det, utan det framställs som mörkbrunt. Även Ataka (Bulgarien) tappar med hälften, från 2 till 1. I Belgien är nettoförändringen +1, en grupp går ner och en går upp.

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/20-nyanser-av-brunt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in