2014-05-24, 20:35
Medlem
Ska provjobba inför ett sommarjobb om ca 3 v. Det är inget särskilt krävande, det är ett säljliknande telejobb, men det är mitt första "riktiga" jobb. Det är ett pass på ett par timmar som man får jobba, sen avgör dom om man får det eller inte.

Problemet är att jag blir så sjukt jävla nervös inför sådana här grejer. Jag kommer ju klara av att gå dit och ja, vara där, men jag orkar verkligen inte känna så här inför (och under) varje gång jag ska göra något nytt eller något som kräver prestation (t.ex tentor). Har kontaktat mitt lärosätes kurator för samtal, men det är om 2 veckor och ett enda samtal gör ju inga underverk.

Undrar därför vilka möjligheter det finns att få något utskrivet? Är det bara boka läkartid på närmaste VC och hoppas på det bästa? Det känns inte riktigt som det bästa sättet att hantera situationen, men...ja.
Citera
2014-05-24, 20:42
Medlem
Inte ska du ta medicin för sånt skit, det är bara att utsätta dig för det! Det är nervöst innan ja, men efter att du kommit dit och jobbat i en halvtimma så går resten perfa ska du se
Citera
2014-05-24, 20:42
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Det finns inget som heter provjobba. Skit i att gå dit om de nu vill att du ska "provjobba". "Får" du sommarjobba där får du nog inte ens lön så som de håller på.
Citera
2014-05-24, 20:43
Medlem
Det är knappast något du får medicin för. Att vara nervös inför ens första jobb är väl knappast något märkligt. Det är väl snarare ett tecken på att du är frisk.
Citera
2014-05-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det finns inget som heter provjobba. Skit i att gå dit om de nu vill att du ska "provjobba". "Får" du sommarjobba där får du nog inte ens lön så som de håller på.
Man får jobba ett pass (ett kort sådant) som är en del av utbildningen till jobbet. Det är ingen stor uppoffring.
Tack för svaren, jag skippar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in