2014-05-24, 19:09
Bannlyst
Hej, jag har inte riktigt tid att odla under några veckor denna sommar så jag hade tänkt att odla i början av augusti istället, jag hade tänkt att odla denna http://www.royalqueenseeds.com/178-white-widow-automatic.html

Men min fråga nu, är det försent att odla sent i juli eller början av augusti?

Mod får gärna flytta/låsa min tråd
Citera
2014-05-24, 19:17
Medlem
Försent.

Edit: kan kanske bli färdigt ändå. Varför slänger du inte bara ut dem tidigare?
Senast redigerad av amakiri 2014-05-24 kl. 19:20.
Citera
2014-05-24, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amakiri
Försent.

Edit: kan kanske bli färdigt ändå. Varför slänger du inte bara ut dem tidigare?
För att jag ska iväg på semester med familjen i 5 veckor
Citera
2014-05-24, 19:28
Medlem
Atesslas avatar
Nej! Det kommertr antingen bli försent eller så blir det bara bushweed av skiten! Bättre att vara på den säkra sidan! Börja med att odla plantan inne i några veckor och sedan plantera den ute. Början av Juli är min personliga smärtgräns.
Citera
2014-05-24, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atessla
Nej! Det kommertr antingen bli försent eller så blir det bara bushweed av skiten! Bättre att vara på den säkra sidan! Börja med att odla plantan inne i några veckor och sedan plantera den ute. Början av Juli är min personliga smärtgräns.
Kan jag odla på fönsterbrädan istället för att ha den ute? den får väl samma ljus? eller är det något annat som jag måste se upp till?
Senast redigerad av Bergshamramaffian 2014-05-24 kl. 20:12.
Citera
2014-05-24, 22:30
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergshamramaffian
Kan jag odla på fönsterbrädan istället för att ha den ute? den får väl samma ljus? eller är det något annat som jag måste se upp till?

De flesta säger att man får en mer Jordnära känsla när man röker plantan om man odlat ute.
Men vissta kan du det, men det beror helt på vilken planta du tänk dig? Finns automatiskblom plantor. Jag skulle inte tänka mig att det skulle bli bättre inne bakom ett fönster jämfört med direkt solljus ute!

Det har ju mycket med turen också, det är ju inte direkt sol varje dag i Sverige.
Citera
2014-05-24, 22:38
Bannlyst
Citat:
De flesta säger att man får en mer Jordnära känsla när man röker plantan om man odlat ute.
Men vissta kan du det, men det beror helt på vilken planta du tänk dig? Finns automatiskblom plantor. Jag skulle inte tänka mig att det skulle bli bättre inne bakom ett fönster jämfört med direkt solljus ute!

Det har ju mycket med turen också, det är ju inte direkt sol varje dag i Sverige.
Finns inte det frön som ska tåla kyla?
Citera
2014-05-24, 22:49
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Finns inte det frön som ska tåla kyla?

Cannabis plantor är kända för att tåla mycket stryk och kyla, men under sommaren skall det vara 0 problem så länge det inte blir tjäle ute vilken är mycket osannolikt.

När jag körde så köpte jag fin jord med perfekt Ph-värde i och grävde ner det där jag skulle odla.
Citera
2014-05-24, 22:58
Bannlyst
Citat:
Cannabis plantor är kända för att tåla mycket stryk och kyla, men under sommaren skall det vara 0 problem så länge det inte blir tjäle ute vilken är mycket osannolikt.

När jag körde så köpte jag fin jord med perfekt Ph-värde i och grävde ner det där jag skulle odla.
så kommer jag kunna odla sent juli
Citera
2014-05-24, 23:30
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
så kommer jag kunna odla sent juli

Det ska nog gå bra, beror på hur lång tid det tar innan den blommar.

Ingen kommer ihåg en fegis
Citera
2014-05-24, 23:38
Bannlyst
Citat:
Det ska nog gå bra, beror på hur lång tid det tar innan den blommar.

Ingen kommer ihåg en fegis
Tack för hjälpen babe
Citera
2014-05-24, 23:48
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Tack för hjälpen babe

Inga problem! Pm:a mig om det är något annat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in