2014-05-24, 02:22
Medlem
När man läser i tidningar/media så kan man inte undgå att det ständigt nämns att
det finns "främlingsfientlighet" som ökar. Var hittar då dessa vänstermänniskor allt detta? Knappast i sin närhet där alla tycker likadant. En del krönikörer i media refererar då och då till div forum(läs fb) att där sprids främlingsfientliga åsikter, och att det är orsaken till allt ont.

Jag bortser nu ifrån händelser som Kärrtorp etc , då debatten pågått längre än så.
Min fråga är nu att, kan det vara som så att allt som skrivs på denna forums del
faktiskt triggar på mer än det gör nytta ?

Vi som ändå glider in på denna del av FB har ju insett problemen och i princip klappar
varandra på axeln, medans vänstern snarare bara hittar ny ved till elden ?
Citera
2014-05-24, 04:55
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Hade du varit med i matchen ett längre tag så hade du sett att det inte är kontraproduktivt.
Titta bara på SD, från ingenting till 10%.

Tittar vi sedan på de debatter som försigår här så ser vi att kramarsidan förlorar grovt då de inte har hållbara argument för att förstöra nationen, bara en massa emotionell smörja där man är tvugna att ljuga och låtsas inte känna till att islam är ett drakoniskt och sataniskt system, där man måste låtsas att ziggisarna är helt oskyldiga trots att de stjäl som korpar, bedrar osv.

Sådana punkter visas upp, de punkterna visas ju inte upp i massmedia.

Så nej tycker inte det är kontraproduktivt, några forumelitister och motståndarsidan kan dock använda argument som kontraproduktivt, vulgärt osv. för sin sak för att få folk att tro att inget sker, men droppen urholkar stenen i det här fallet, bara titta på de metoder samhällets Robert Aschbergar, Stefan Löfvener och Fredrik Reinfeldtar måste ta till för att försöka stoppa detta, hot, attacker, lögner, nya lagar och regler, trots det droppar vattnet och fortsätter urholka deras sten.

Så nej, inte alls kontraproduktivt.
Citera
2014-05-24, 05:28
Moderator
Lobengulas avatar
Jag vill nog vara så kaxig att säga att I&I är det viktigaste forumet som finns i Sverige. Endast här kan man diskutera problemen med invandring utan censur.

Att detta sedan inte är så populärt bland "PK" som vill ha en rosendoftande syn på vad som sker är inte så konstigt.

Eftersom det här är en metadebatt så flyttar jag tråden till Flashback.

I&I => Flashback

/Mod
Senast redigerad av Lobengula 2014-05-24 kl. 05:47.
Citera
2014-05-24, 08:28
Medlem
retepm.s avatar
Hade folk läst vad som faktiskt står där med nyktra ögon, hade de förstått två saker vänstern är de som ofta får debatten att spåra ur med allt sitt tramsande och rena provokationer personangrepp är inte ovanligt heller. Två en del skribenter använder en ganska rå form av humor kanske för att ge igen på vänstern en del är kanske psykopater. Vi vågar iaf. erkänna att där finns ett problem det är mer än vad man kan säga om vänstertrollen.

Ofta är det rena halmgubbar de debatterar med och inte med oss som faktiskt skriver där.
Citera
2014-05-24, 08:42
Medlem
Kuittsas avatar
Det är så låg kvalite på många av inläggen i I&I nuförtiden att det påverkar bilden utåt negativt. Det används alldeles för mycket invektiv av båda lägrena för att det ens ska kunna ses som en seriös debatt. Därför har jag mer eller mindre slutat att läsa det forumet. Så ja, den låga kvaliten på debatten är kontraproduktiv för strävandet att stävja invandringen.
Citera
2014-05-24, 09:23
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Det är så låg kvalite på många av inläggen i I&I nuförtiden att det påverkar bilden utåt negativt. Det används alldeles för mycket invektiv av båda lägrena för att det ens ska kunna ses som en seriös debatt. Därför har jag mer eller mindre slutat att läsa det forumet. Så ja, den låga kvaliten på debatten är kontraproduktiv för strävandet att stävja invandringen.

Så du vill mao. tysta den enda fria plattformen för kritik av invandring. Vad överraskad man blir. Lobengula har alldeles rätt det är ett av de viktigaste forumen på hela fb.
Citera
2014-05-24, 09:27
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Så du vill mao. tysta den enda fria plattformen för kritik av invandring. Vad överraskad man blir. Lobengula har alldeles rätt det är ett av de viktigaste forumen på hela fb.
Varför tror du att jag vill tysta I&I?
Citera
2014-05-24, 10:00
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa

Jag blir nyfiken och vill gärna höra mer eftersom jag modererar det forumet. Mitt intryck är nämligen det omvända- att kvaliteten har ökat och utrymmet för tramsare och bråksäckar har minskat. Ja, kvalitetsmässigt är en stor spännvidd när det gäller inläggen. Vilket ligger i sakens natur med tanke på att det här är ett fritt forum där alla kan skriva.

När blev I&I sämre tycker du? Talar vi om arkiverade I&I eller det som finns nu? Vad blev sämre och varför? Vilka förändringar skulle vara angelägna?

Det är ingen kritik mot din åsikt utan en uppriktig önskan om återkoppling.
Citera
2014-05-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Jag blir nyfiken och vill gärna höra mer eftersom jag modererar det forumet. Mitt intryck är nämligen det omvända- att kvaliteten har ökat och utrymmet för tramsare och bråksäckar har minskat. Ja, kvalitetsmässigt är en stor spännvidd när det gäller inläggen. Vilket ligger i sakens natur med tanke på att det här är ett fritt forum där alla kan skriva.

När blev I&I sämre tycker du? Talar vi om arkiverade I&I eller det som finns nu? Vad blev sämre och varför? Vilka förändringar skulle vara angelägna?

Det är ingen kritik mot din åsikt utan en uppriktig önskan om återkoppling.

Jag har en fråga, anser du dig själv vara jävig när du ska bestämma dig för vad som är trams och inte? Beroende på vart du står politiskt så borde det ha en avgörand faktor.
Citera
2014-05-24, 13:01
Medlem
judochops avatar
Nu är jag inte delaktig i diskussionerna på dessa delar av forumet men jag vill i alla fall uttala mig om vikten av kunna föra diskussioner kring dessa ämnen.

Jag vill mena att I & I är allt annat än kontraproduktivt. Då det idag anses relativt provocerande och stigmatiserat att ha invändningar mot den invandringspolitik som bedrivs i sverige kan jag inte nog understryka vikten av en plats där sådana åsikter kan framföras.

Det är inte säkert att en person med invandrarfientlig eller starkt nationalistisk agenda kan leva ut sin ideologi i sin omgivning, utan att utsättas för antirasistiska påhopp och nonchalanta fördömande argument. Att det då finns utrymme här att dela med sig av sina åsikter till andra och få ta del i andras konstruktiva diskussioner ger individer med kontroversiella åsikter ett sätt att konstruera och utveckla sina övertygelser. Personer som kanske inte vågar eller kan diskutera invandrarfrågor får här möjligheten att stärka sin egen tro och kan därigenom ta ett tydligare ställningstagande. Att det finns andra människor som delar ens ideologier och åsikter leder därmed till att man kan skapa en gemensam politisk agenda som sedan kan leda till ett större deltagande och engagemang i just dessa frågor.

Att ens denna del av forumet existerar i så stor och aktiv omfattning som det gör tyder på att det finns ett stort missnöje kring dessa frågor samt att många människor behöver platser där dessa frågor kan diskuteras och utvecklas.
Citera
2014-05-24, 15:36
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen1
Jag har en fråga, anser du dig själv vara jävig när du ska bestämma dig för vad som är trams och inte? Beroende på vart du står politiskt så borde det ha en avgörand faktor.

Nej, det är inte en avgörande faktor varken för mig eller andra moderatorer och nej, jag ser mig inte som jävig. Jag använder mig av regelverket när jag modererar. Inte mina personliga åsikter.

Min tur att fråga dig: tycker du dig se någon politisk bias i min moderering? Anser du att jag är jävig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in