2014-05-23, 17:03
Medlem
Hallå där. Jag går en fristående kurs på 30 hp som är uppdelad i fyra delar, 7,5 hp för varje delkurs. Nu i den fjärde delkursen finner jag ingen motivation och ska ändå plugga en ordentlig utbildning till hösten. Nu är det så att jag har samlat på mig 22,5 hp under terminen, men kommer dessa försvinna om jag inte avslutar kursen som är på 30 hp? Jag bryr mig alltså inte om att jag blir ersättningsskyldig, utan jag undrar bara om jag får behålla de där 22,5 hp som jag har fått betyg i.
Citera
2014-05-23, 17:07
Medlem
.Sensejs avatar
Ja, du behåller dem.
Citera
2014-05-23, 17:14
Medlem
NovaOculuss avatar
Ja, det stämmer.

Sen huruvida valet är klokt överlåter jag till dig
Citera
2014-05-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
Ja, du behåller dem.
Kort och koncist. Grazie mille.
Citera
2014-05-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Ja, det stämmer.

Sen huruvida valet är klokt överlåter jag till dig
Tack för svar. Nej precis, det är det väl inte. Men jag har jobb över hela sommaren så pengar är inga problem, och de där 7,5 hp har ingen som helst betydelse för min framtid (ska läsa någon helt annat på fem år är det tänkt).
Citera
2014-05-23, 17:21
Medlem
.Sensejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo.
Tack för svar. Nej precis, det är det väl inte. Men jag har jobb över hela sommaren så pengar är inga problem, och de där 7,5 hp har ingen som helst betydelse för min framtid (ska läsa någon helt annat på fem år är det tänkt).

Ja, skit samma. Du har ju dessutom uppfyllt kraven för CSN som jag antar att du tar. (75%)
Citera
2014-05-23, 17:24
Medlem
Vad vill du behålla poängen till då? De kommer ju stå som oavslutad kurs i ditt ladokutdrag och jag kan inte tänka mig många tillfällen då man vill stoltsera med att man läst en kurs men hoppat av.
Citera
2014-05-23, 17:42
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
När jag skrev så menade jag mest hur det på ditt CV! Blir det inte en lucka som lämnar läsaren frågandes - varför gav han upp?
Citera
2014-05-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erigeratliv
Vad vill du behålla poängen till då? De kommer ju stå som oavslutad kurs i ditt ladokutdrag och jag kan inte tänka mig många tillfällen då man vill stoltsera med att man läst en kurs men hoppat av.
Nej, det håller jag med om. Det är bara grejen att ha de kvar av någon anledning. Att allt var bortkastat annars, typ.
Citat:
När jag skrev så menade jag mest hur det på ditt CV! Blir det inte en lucka som lämnar läsaren frågandes - varför gav han upp?
Ja, jag tänkte på det. Personlig tragedi?
Citera
2014-05-23, 17:53
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Nej, det håller jag med om. Det är bara grejen att ha de kvar av någon anledning. Att allt var bortkastat annars, typ.

Ja, jag tänkte på det. Personlig tragedi?
Ett akut fall av lokal gigantism vid självaste penis som krävde omedelbar operation.

Men lita på mig, det är bättre att slutföra det i tidigt skede. Annars blir det svårare sen!
Citera
2014-05-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ett akut fall av lokal gigantism vid självaste penis som krävde omedelbar operation.

Men lita på mig, det är bättre att slutföra det i tidigt skede. Annars blir det svårare sen!
Har nog inga planer på att slutföra skiten, då det är så in i helvetes jävla tråkigt!
Citera
2014-05-23, 17:58
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Har nog inga planer på att slutföra skiten, då det är så in i helvetes jävla tråkigt!
Då kan du ju hoppa av redan nu! Jag köper ditt argument
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in