2014-05-21, 22:45
Medlem
w8m8s avatar
Hej!
Har ett konstigt problem med mitt IE 11 som jag undrar om det är någon annan som stött på och löst.
Sitter med Win 8.1 Pro och IE11. Alla mina andra webbläsare funkar utan några problem. Men just IE11 är helt vit när jag ska öppna en sida, inga knappar går att komma åt som internetalternativ etc från läsaren, dock går det från kontrollpanelen. Går inte att skriva in en enda url för att nåt ska hända, allt är bara helt vitt, inga felmeddelanden eller nåt... hjälp?
Citera
2014-05-21, 22:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w8m8
Hej!
Har ett konstigt problem med mitt IE 11 som jag undrar om det är någon annan som stött på och löst.
Sitter med Win 8.1 Pro och IE11. Alla mina andra webbläsare funkar utan några problem. Men just IE11 är helt vit när jag ska öppna en sida, inga knappar går att komma åt som internetalternativ etc från läsaren, dock går det från kontrollpanelen. Går inte att skriva in en enda url för att nåt ska hända, allt är bara helt vitt, inga felmeddelanden eller nåt... hjälp?

Har du gjort några ändringar på datorn de senaste timmarna/dagarna ?

Prova felsäkert läge och om du kommer åt internetalternativ därifrån gör en återställning av IE .
Senast redigerad av 1FF 2014-05-21 kl. 23:00.
Citera
2014-05-21, 23:54
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har du gjort några ändringar på datorn de senaste timmarna/dagarna ?

Prova felsäkert läge och om du kommer åt internetalternativ därifrån gör en återställning av IE .

Nja, jag undrar om det kan ha hänt något i samband med att jag synkade mina favoriter med min Lumia 1020 för några veckor sen. Annars ska jag inte ha gjort nåt speciellt med just IE, har den mest i webbutvecklingssyfte.
Har provat felsäkert läge, gjort återställningar under internetalternativ, avaktiverat IE 11 under Aktivera/avaktivera windowsfunktioner strukturen.
Samma fel fortfarande, dock så funkar touchversionen av IE11 utan problem, endast desktopversionen som strular och ger en vit tom sida utan info.
Citera
2014-05-22, 15:40
Medlem
Silvertrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w8m8
Nja, jag undrar om det kan ha hänt något i samband med att jag synkade mina favoriter med min Lumia 1020 för några veckor sen. Annars ska jag inte ha gjort nåt speciellt med just IE, har den mest i webbutvecklingssyfte.
Har provat felsäkert läge, gjort återställningar under internetalternativ, avaktiverat IE 11 under Aktivera/avaktivera windowsfunktioner strukturen.
Samma fel fortfarande, dock så funkar touchversionen av IE11 utan problem, endast desktopversionen som strular och ger en vit tom sida utan info.

Hej
Har precis samma skumma problem och har även gjort återställning men ingenting händer.
Har också win 8.1 pro

Finns det något mer tips så tas det tacksamt emot.
Citera
2014-05-27, 22:10
Medlem
Silvertrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvertrout
Hej
Har precis samma skumma problem och har även gjort återställning men ingenting händer.
Har också win 8.1 pro

Finns det något mer tips så tas det tacksamt emot.

Problemet löst
starta run eller som det heter på svenska kör
skriv iexplore.exe -extoff
I menyn välj verktyg
Internetalternativ
Avancerat fliken
Återställ

Alla program måste vara stängda när detta görs.

Starta om datorn
Citera
2014-06-03, 23:41
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvertrout
Problemet löst
starta run eller som det heter på svenska kör
skriv iexplore.exe -extoff
I menyn välj verktyg
Internetalternativ
Avancerat fliken
Återställ

Alla program måste vara stängda när detta görs.

Starta om datorn

Hah! Läste precis om den lösningen på nån sida, men de nämnde inget om att alla program måste vara avstängda.
Ska testa igen, tack för tipset!
Citera
2014-06-04, 00:06
Medlem
w8m8s avatar
Det funkar! Kort och precis beskrivning. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in