2014-08-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2123
Oj glömde: det blir ett extremt tvättande pga bacillskräcken.

samma här, tvättar mig så mycket tills huden spricker och blöder.
Citera
2014-08-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HpQ
Hej!

Medicinen kommer inte göra så att du blir av med dina besvär, den kommer däremot att förminska dem. Jag har också OCD och jag äter dagligen Venflaxin/efexor Anafranil och Risperidon och det har gett mycket goda resultat. Från att ha fastnat i olika ritualer i flera timmar har jag endast dem i några minuter idag. Hoppas det hjälper!

Mvh

har du alla dessa för ocd?
Citera
2014-09-10, 18:13
Bannlyst
Anafranil ,för mig ingen tvekan ,o va inte rädd för bieffekter. Jag har bara lite torr mun det e det ända.
Så testa
Citera
2014-09-10, 18:41
Medlem
R.Rs avatar
Jag har mild OCD men tycker den har blivit mycket bättre på väldigt kort tid sen jag började ta 5-HTP. Just den här oron att jag måste kontrollera saker om och om igen har börjat ge med sig. Kan kolla en gång t ex att dörren är låst eller kanske max två istället för tio-tjugo gånger på en kväll som förut.
Citera
2014-11-05, 06:22
Medlem
Hakar på R.R och rekommenderar 5-htp! 200mg om dagen gjorde susen för min pure-o.

C
Citera
2014-12-19, 17:23
Medlem
ilsk1s avatar
Testa Lyrica. Ofarligt och effektivt mot mycket.
Citera
2014-12-21, 07:00
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilsk1
Testa Lyrica. Ofarligt och effektivt mot mycket.

Jag vill säga tvärtom: undvika Lyrica!!!

För min del, så är kombinationen Valdoxan och magnesium fullständigt överlägsen; mycket magnesium skall sägas!
Citera
2014-12-21, 10:33
Medlem
Min dotter hade Lyrica i flera år. Det hjälpte henne till viss del. När hon kom till ett nytt ställe för behandling? satte läkaren ut den. Hon har haft svåra tvångstankar o även mycket tvångshandlingar. Har ätstörning o har haft ett mycket svårt självskadebeteende. Hon fick en ny medicin, i Februari i år, o den har gett ett fantastiskt resultat. Vet att det finns många som inte har positiva erfarenheter av den , men för min dotter har den gjort under. Medicinen som jag talar om heter Klozapin! Efter att ha provat i princip allt beslutade läkaren att prova denna medicin o det var det bästa som hänt henne o oss. Inga tvångshandlingar alls längre, bara lite tvångstankar ibland, väldigt lite självskadande( i princip ingenting). Klozapin sattes in efter 10 års mycket svårt självskadande , svår ångest , ätstörning o tvångstankar/tvångshandlingar . Den har gett fantastiska resultat för min dotter.

Citera
2015-01-31, 01:40
Medlem
qestvictors avatar
Kan man köra på tillskott? Min OCD är mestadels magproblem eller sex.
Citera
2015-02-03, 05:56
Medlem
gooosed55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Anafranil ,för mig ingen tvekan ,o va inte rädd för bieffekter. Jag har bara lite torr mun det e det ända.
Så testa

Var köper man Anafranil och är det lätt att få ut? Eller svårt som ADHD med?

Svart?
Citera
2015-11-24, 13:33
Medlem
Varför anses inte benzo fungera mot ocd? Ocd är ju en ångestsjukdom?
Citera
2016-03-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159abc
Varför anses inte benzo fungera mot ocd? Ocd är ju en ångestsjukdom?

Gammal tråd men svarar ändå...

Benzo hjälper mot ångest (så klart), och ju mindre ångest desto mindre risk att du agerar på tvångsimpulser (utföra ritualer etc), så är det för mig i alla fall. Men, tvångsimpulserna kommer lik förbannat och tar därmed inte bort OCD:n. Är jag inne i en ritual som inte är färdigställd och sedan tar benzo minskar ångesten men besattheten att slutföra ritualen försvinner inte och ibland kan ångesten över detta till och med "bryta igenom" benzons ångestdämpande effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in