2014-05-20, 19:02
Medlem
kanonjannes avatar
Tjeena,

jag skulle vilja installera det här gratisprogrammet för att kunna klippa lite film, kan dock inte tyda instruktionerna, mina datorkunskaper sviker mig.

Följande står i .txt-filen som medföljde:

Citat:
- Install any Ablobe CS6-trial as trial while disconnected from the net (or block outgoing connections)
- Do not enter an Ablobe ID > Select 'Connect later'

HITTILS hänger min hjärna med men sen blir det klurigt...

Citat:
- Once installed, launch and quit each application at least once, blocking any outgoing connections as necessary.
- Replace (keep a copy of the original just in case) amtlib.framework in Application_Name.app/Contents/Frameworks/ with [k'ed] one.
- Repeat for any other applications from the suite you have installed.
- Block outgoing connections.

Enjoy!

Jag föreställer mig en Woody från Toy Story-memen som säger "Hieroglyfer... Hieroglyfer överallt Dogge" och han har helt rätt. Kan någon assistera vad det är de vill att jag ska göra och var de vill att jag ska göra det?

Sen för MVG:t undrar jag också om det här är något jag behöver ta ställning till:

Citat:
EDIT: According to Ablobe's FAQ, some of the apps in the Master Universe Collection aren't available as trial and will only work once a valid serial is entered. You therefore get a dialog asking for a serial number.

If so, then try this:
- Restore the original amtlib.framework for those apps (if you've already replaced it with the [k'ed] one).
- While disconnected from the net, launch the app and enter the following serial when prompted: 1325-0949-2080-9819-3777-3230 or 1325-0160-5283-9851-2671-8951 and select "Connect later"
- Quit the app.
- Replace amtlib.framework with [k'ed] one.
- Launch the app."

Tack Flashback!
Citera
2014-05-20, 19:33
Medlem
Gratis?
Citera
2014-05-20, 22:11
Medlem
Om du har problem med ganska enkla saker som att ersätta en fil någonstans så kanske du borde prova att betala för appen...

ANYWAY, det ska väl finnas någon crackad "amtlib.framework" någonstans med det du laddade ner. Så hitta appen, högerklicka på den och välj "show package contents" och gå till "Contents", sen "Frameworks", ersätt filen med den crackade.

Har du andra adobe-appar som du installerade samtidigt så får du repetera för varje app.

Sen måste du blockera åtkomst till internet för apparna. Det gör du lättast med en brandvägg som frågar så att du kan neka varje gång något vill ansluta, gör det för alla adobe-appar. Svårare sättet är att ändra i hosts-filen, se instruktioner här: http://www.allthefixes.com/block-ado...ia-hosts-file/
Citera
2014-05-20, 22:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Ablobe Plemiele Plo?

Någon lurar dig, det är inget gratisprogram.
Det rätta namnet är Adobe Premiere Pro och kostar ca 10 000.
Citera
2014-05-21, 17:16
Medlem
kanonjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnidaria
Om du har problem med ganska enkla saker som att ersätta en fil någonstans så kanske du borde prova att betala för appen...

ANYWAY....

Alright! Tack som fan, höger-klicken var allt jag behövde. Och håller helt med, förtjänar inte det här men är lite strapped for cash för närvarande!

En sista fråga, har du någon brandvägg man kan använda för endast detta ändamål? Mac-användare osv, har ingen för närvarande
Citera
2014-05-21, 17:18
Medlem
kanonjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Gratis?

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Ablobe Plemiele Plo?

Någon lurar dig, det är inget gratisprogram.
Det rätta namnet är Adobe Premiere Pro och kostar ca 10 000.

Jamen guys, jag diskuterar väl ändå inte olagliga aktiviteter? Endast gratisprogram för mig, inget annat
Citera
2014-05-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanonjanne
Alright! Tack som fan, höger-klicken var allt jag behövde. Och håller helt med, förtjänar inte det här men är lite strapped for cash för närvarande!

En sista fråga, har du någon brandvägg man kan använda för endast detta ändamål? Mac-användare osv, har ingen för närvarande

Little Snitch: http://www.obdev.at/products/littlesnitch/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in