2014-05-20, 11:39
Medlem
Perriss avatar
Glad lunch!

Behöver lite hjälp. Jag har en helt ny Mac Mini. Det jag vill är att så fort datorn startas så ska en film börja spelas på fullskärm, och den ska också repeteras i oändlighet tills datorn stängs av.

Hittade detta som jag provat men får felmeddelandet: förväntade radslut men hittade """", när jag försöker spara scriptet.

tell app "QuickTime Player"
open movie "och här skrivs sökvägen in, separerat med :"
set looping of document 1 to true
set scale of document 1 to screen
play document 1
end

EDIT: Behöver alltså inte lösas med ett script på detta vis, finns det något enklare sätt så skjut för tusan!

Om någon skulle vilja hjälpa mig vore det mycket snällt och tacksamt och må du få precis rätt blandning i varje Gött&blandat du köper för resten av ditt liv!
Senast redigerad av Perris 2014-05-20 kl. 12:16.
Citera
2014-05-20, 13:06
Medlem
Perriss avatar
Tror ta mig böfvulen att jag kan ha löst det själv. Peppar, peppar!

Jag gjorde det så enkelt som möjligt. Körde upp filmen i fullskärm i Quicktime, bockade i att den ska repeteras, samt adderade "defaults write com.apple.QuickTimePlayerX MGPlayMovieOnOpen 1" i Terminal för att filer ska autospelas i Quicktime. Sen är det ju faktiskt bara att ha ibockat att det ska öppnas igen när man stänger av det hela.

Detta borde ju fungera!
Citera
2014-05-20, 13:18
Medlem
tzjs avatar
Trevligt, men testa Automator om det bråkar med terminalkommandon.
Citera
2014-05-20, 13:43
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Trevligt, men testa Automator om det bråkar med terminalkommandon.
Åhå, det var något helt nytt verktyg för mig, tackar! Ska jag försöka sätta mig in i!

Visade sig såklart finnas en nackdel med min simpla lösning, om man bara söver ner datorn och inte startar om, så spelar den inte alls automatiskt utan man måste trycka på play tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in