Citat:
Ja, jag är frimurare. Och som sådan tycker jag att det finns så mycket idéer om vad som händer i frimureriet och hur det används som är felaktiga och som kanske bör bemötas. Frågor som bottnar i att man hemlighöll allt om verksamheten, vilket har gett upphov till vilda spekulationer. Det tråkiga är att dessa spekulationer lever kvar. Jaha! Varför har ni dödskallar i väggarna i era huvudkvarter? Varför vittnar folk om vidriga ritualer? Vad gör du egentligen på Flashback? Ditt enda engagemang verkar kretsa kring att trycka ner "myter" gällande frimurare i Sverige. Är du själv frimurare?
Varför ska jag inte lita på granskningar som tappra och modiga människor ur min egen världsåskådning gjort av er obskyra kabbalistiska verksamhet? Exempelvis den före detta "frimurarbrodern" och fransosen som blev avrättad för att han visade sina egna erfarenheter av era sataniska verksamhet?
Tilläggas bör att jag är ateist. Men jag finner er ändå så vidriga att ni framstår som ett rent sataniskt djävulspåfund om jag får uttrycka mig så.
Varför ska jag inte lita på granskningar som tappra och modiga människor ur min egen världsåskådning gjort av er obskyra kabbalistiska verksamhet? Exempelvis den före detta "frimurarbrodern" och fransosen som blev avrättad för att han visade sina egna erfarenheter av era sataniska verksamhet?
Tilläggas bör att jag är ateist. Men jag finner er ändå så vidriga att ni framstår som ett rent sataniskt djävulspåfund om jag får uttrycka mig så.

Det enda som man som frimurare inte kkan diskutera med utomstående är innehållet i ritualen. Skälet till det är att det finns en del aha-upplevelser inlagda och om man känner till ritualen i förväg, så får man inte den upplevelsen. Påståenden om ritualer varken bekräftas eller förnekas - för om man börjar förneka saker, så närmar man sig sakta vad det faktiskt är, lite som 20 frågor.
Därför: om jag ville tjäna pengar, så skulle jag ge ut en bok där jag påstår mig hoppa av frimureriet och avslöja frimureriet. Jag skulle sedan endast återupprepa mycket av vad troll & foliehattar som Lina & co har skrivit och sagt redan. Det skulle ge mig stor uppmärksamhet i vissa kretsar och jag skulle tjäna bra med pengar på boken och föreläsningar.
Utan att ett enda ord behöver vara sant. Därför att primära källan, frimurarna, inte kommenterar så det går inte att verifiera om jag hittar på eller talar sanning. Det är faktiskt fritt fram att koka ihop vad som helst och påstå vad som helst. Men eftersom jag upprepar tidigare "avslöjanden" så skulle det uppfattas som sanning i vissa kretsar, utan att det för den skull behöver vara det.
Det finns ett stor antal författare som skrivit om "hur frimureriet är", "världskonspirationen". Som varande på insidan så kan man bara skaka på huvudet. Jag har med några enkla räkneexmpel visat att det inte finns något frimurarvälde i Sverige just eftersom det finns en skillnad i grundförutsättning i frimureriet mellan Norden och resten av världen och det är det svenska systemets som används Norden och dess krav på kristen bekännelse - kombinerat med den svenska avkristningen. Frimureriet är lite som en ganska gemytlig herrklubb, som försöker hjälpa varandra att bli bättre människor och dessutom hjälpa andra i behov av stöd. Insamlingar går ex. inte sällan till olika församlingars diakonala verkslamhet för att ge stöd i vardagen för utsatta.
Ingen frimurare har avrättat någon annan broder. Därför att en av en frimurares främsta plikter är lydnad inför lagar och man blir utesluten om begår brott som ger fängelsestraff (Ref. Ordens Allmänna Lagar). Not to mention, det är inte ett särskilt broderligt beteende.
Senast redigerad av matslarsson60 2014-05-21 kl. 14:33.
Senast redigerad av matslarsson60 2014-05-21 kl. 14:33.
De plägar dock missa uppenbara judiska kopplingar; i t.ex. en Lady Gaga-musikvideo så kommenterade de bara lite kort att det dök upp en Davidsstjärna (som de dock väljer att kalla för hexagram) mitt i allt (hittade artikeln nu när du påminde mig om webbplatsen).