• 1
  • 2
2014-08-04, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Kan du förklara lite mer i detalj? Är väldigt nyfiken, får du abstinens även med snus inne?
Snus verkar vara mer stabilt. Men jag är röksugen nästan hela tiden, även precis efter jag har rökt. Minsta lilla motgång så behöver jag en cigarett för att lugna nerverna.
Innan varje aktivitet som kräver koncentatrion så måste jag röka en cigg, och går det dåligt för mig så blir jag lätt irriterad och behöver röka en till. Cigg, cigg, cigg, cigg, cigg hela tiden.
Är jag riktigt stressad/arg/ledsen så kan jag röka 5 i rad och fortfarande vilja ha mer nikotin i systemet. Det är så jävla värdelöst..

Vill också tillägga att alla olika. Det här är min upplevelse av att vara beroende av nikotin, men jag tror inte det skiljer sig så mycket från vad andra upplever.

Fråga på om det är något mer du vill veta.
Citera
2014-08-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLAgbg
Hmm, har tänkt länge på ecigg. Hur mycket kostar smak (cirka) i affären?

Jag själv "röker" ecigg och jag rekommenderar inte att en snusare skulle att gå över till det. Det blir som en napp man har med sig överallt. Just för rökare är det super men snusare....mjae.

Jag skulle försökt med nikotintabletter, plåster, ja vad det nu finns samtidigt med snussubstitut.

Till rökare. Jag rökte 1,5 paket om dagen minst, satt bara och kedjerökte pga ångest och stress. Till er rekommenderar jag verkligen ecigg, eller ja till alla rökare faktiskt!
Citera
2014-08-04, 14:17
Medlem
om man har råd så kan man lika med fortsätta
Citera
2014-08-04, 22:46
Medlem
vetvartdubors avatar
Äh kör på bara, känslan när man tar en snus till morgonkaffet är oslagbart
Citera
2015-05-07, 22:50
Medlem
FLAgbgs avatar
Bumpar tråden.

Kan säga att det har inte gått så bra :P Snusar dock mindre, då alla mina pengar går till alkohol och cigg på helgerna.
Citera
2015-05-08, 11:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
EDIT:
Ops sorry, såg nu att du visst inte fimpat efter att nedanstående skrevs..

Jag är snusare, men röker lite ibland och de är främst, med all respekt för dig TS och alla andra som inte röker här, icke-rökarnas radikala metoder att få en att sluta.
Jag vill inte de ska få mig dit de vill.. Så även om det kan gå dagar ytan jag röker och i snitt ligger på 2-3 per dag så kommer jag forsättta, vill inte bli en icke-röckare helt enkelt.

Barnsligt till skillnad mot dig kanske.. :P
Men en sommarkväll på stranden med en kall Åbro och ta en cigg är en frihet jag kommer unna mig. Är främst glad att jag kontrollerar ciggen och inte tvärtom.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2015-05-08 kl. 11:47.
Citera
2015-05-08, 19:38
Medlem
FLAgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
EDIT:
Men en sommarkväll på stranden med en kall Åbro och ta en cigg är en frihet jag kommer unna mig. Är främst glad att jag kontrollerar ciggen och inte tvärtom.

Otroligt bra sagt. Vill inte heller sluta. Känner att tobak och framförallt snus är en livsstil. Alltid gött att sitta på muggen, i skolan, stå i kön i Ica med en go prilla i käften.
Citera
2015-05-31, 20:05
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Jag fruktar inte döden. Grejen är att det är långt ifrån kul att vara en nikotinslav.
Det är jävligt som fan. Man blir stressad, får dålig kondition, kass ämnesomsättning och man har en sjuk abstinens. Allt det där kan leda annat, så om depression, ångest, jobbiga sjukdomar osv.

Nu kanske inte TS har märkt av det så mycket, men det blir värre och värre ju längre man håller på.

Kan du förklara lite mer om du är snäll? Väldigt intresserad.
Citera
2015-06-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
Kan du förklara lite mer om du är snäll? Väldigt intresserad.
Visst, men ställ gärna några specifika frågor. Vad vill du veta mer om?

Har slutat röka nu. Bästa beslutet någonsin.
Citera
2016-02-04, 23:19
Medlem
FLAgbgs avatar
Efter snart 2 år så kan jag rapportera att det inte blev något snus-slutande! Snusar på som vanligt. Cigg röker jag knappt, röker på festen/när jag är ute eller efter maten. Är nöj med mitt beslut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in