Citat:
Ursprungligen postat av
sebnie
Hela frågan kan ju ses i ett annat perspektiv om det är så att TS klubb ligger i ett område där det förekommer mycket inbrott, stölder m.m. och TS klubb bara vill vara säker på att massor av pistoler inte kommer på villovägar.
bla bla.. massor med knasboll-teser
Herregud vilket svammel. Jag tar mig för pannan, sjunker ned lealös på golvet, rullar ihop i fosterställning och börjar vagga fram och tillbaka, samtidigt som jag gråter, hulkar, ja nästan skriker - "ve oh ve!".
Det står mig rätt tydligt att du inte är en skytt själv, utan en knasboll extraordinare.
Tror du på fullt allvar att det är så det går till i klubbarna, när man utfärdar aktivitetsintyg, att man tittar på var klubbmedlemmen bor? "Nej, han bor i Skärholmen, det är ju lite stökigt där, han får avslag på sin A-picka, han får köpa en .22 short. Nisse däremot bor ju i Äppelviken, där är det etniskt rensat och gentrifierat, så han får fan i mig skaffa så många pangar han vill! Tillstyrk hans aktivitetsintyg på en sovjetisk 4x60mm akan och det där fina granatgeväret han ville ha."