2014-05-18, 22:26
Medlem
Har sökt som en tok men det verkar konstigt nog bara vara jag som har det här problemet efter de senaste kritiska uppdateringarna för Wndows 7 x64 som släpptes i fredags tror jag.

När jag har installerat dem så får jag felmeddelande alltid "utforskaren har slutat fungera" vid uppstart och kan enbart trycka på ok, sedan är skärmen helt svart och jag tvingas stänga av datorn. Det går att starta datorn i felsäkert läge för att sedan göra en systemåterställning till tidpunkten innan uppdateringen men det är ju inte hållbart i längden. Har försökt 3-4 gånger nu att installera uppdateringarna men blir samma problem varje gång. Vad kan det bero på?

Har en Acer dator med Windows 7 Home Premium, Service Pack 1 och 64-bitar.

Jag har inte testat att installera en uppdatering i taget för att veta vilken av de 7 uppdateringarna som orsakar problemet men kan göra detta om det skulle behövas. Någon som haft samma problem och har en lösning?
Citera
2014-05-18, 22:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har dock inte haft detta problem som du har på mina maskiner med Windows 7.

Installerar uppdateringarna en åt gången. Fastställ där vilken som krånglar och återkom med kB-numret.
Citera
2014-05-18, 23:39
Medlem
Har testat varje uppdatering för sig nu och det är denna som är orsaken:
Uppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB2952664)

Ska googla lite och se om jag hittar något men tar väldigt gärna emot fler tips på lösningar!
Mvh
Citera
2014-05-18, 23:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillarn7

Ska googla lite och se om jag hittar något men tar väldigt gärna emot fler tips på lösningar!
Mvh

Tips om vad ?...du hade ju hittat problemet .

Det är inte en viktig uppd. utan en rekommenderad och bara om man ska uppgradera W7 så den är helt onödig om du inte ska det .
Citera
2014-05-18, 23:56
Medlem
Även denna uppdateringen orsakar problemet så båda har med samma sak att göra de andra var microsoft framework och IE11 uppdateringar m.m:

Säkerhetsppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB2926765)

Denna har prioritet "Viktig" medan den andra har prioritet "Rekommenderas"

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Tips om vad ?...du hade ju hittat problemet .

Det är inte en viktig uppd. utan en rekommenderad och bara om man ska uppgradera W7 så den är helt onödig om du inte ska det .

Ok så jag behöver aldrig installera de uppdateringarna? Jag var ute efter en lösning som gjorde att jag kunde installera dem då jag trodde det var viktigt.
Kommer det kanske försvåra framtida uppdateringar?

Tack för hjälpen!
Senast redigerad av Chillarn7 2014-05-18 kl. 23:58.
Citera
2014-05-19, 00:10
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Även denna uppdateringen orsakar problemet så båda har med samma sak att göra de andra var microsoft framework och IE11 uppdateringar m.m:

Säkerhetsppdatering för Windows 7 för x64-baserade system (KB2926765)

Denna har prioritet "Viktig" medan den andra har prioritet "Rekommenderas"

Ok så jag behöver aldrig installera de uppdateringarna? Jag var ute efter en lösning som gjorde att jag kunde installera dem då jag trodde det var viktigt.
Kommer det kanske försvåra framtida uppdateringar?

Tack för hjälpen!

Jag kommenterade bara den Kb du nämnde tidigare - de andra är det ju annorlunda med .

Det är ofta som Windows flaggar uppdateringar såsom viktiga men när man kollar dem efteråt så ser man att de egentligen bara är rekommenderade så Ms ger många gånger felinfo .
Citera
2014-05-19, 06:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Mvh

Det finns lösningar för KB2952664 om man söker lite på nätet. Mitt tips är att åtgärdar detta inför framtida uppdateringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in