2023-08-06, 18:50
Medlem
Förut hade jag som princip att alltid dricka när jag hade semester. Det intogs alkoholhaltiga drycker dagligen, även om det förstås inte alltid uppnåddes en berusning. Fick tänka om för något år sen, då jag insåg att jag gick upp för mycket i vikt av det. Det var kul så länge det varade!
Citera
2023-08-06, 19:02
Medlem
Silltunnas avatar
Snittar väl ungefär 10 starköl om dagen a 4 veckors semester. Kan inte ens räkna ut hur många det blir…
Citera
2023-08-06, 19:04
Medlem
Nu när vädret är lite ostadigt så har min konsumtion av Rakija stigit oroväckande mycket.
Citera
2023-08-06, 19:24
Medlem
cl3aners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Snittar väl ungefär 10 starköl om dagen a 4 veckors semester. Kan inte ens räkna ut hur många det blir…
Samma här... Är väl uppe i 10-15 plattor på 3 veckor.
Men det är med besökare.
Lätt svullen buk nu. Blir hårdträning i höst
Citera
2023-08-06, 19:30
Medlem
Inget konstigt alls. Allt annat vore muslimskt beteende. Tror telefonerna går varma på BRIS å dylikt under sommaren.
Citera
2023-08-07, 09:03
Medlem
10 öl om dagen alt 10-15 plattor på 3 veckor, låter som det bara skojas
Citera
2023-08-07, 09:27
Medlem
Underhållande att många svenskar tycker det är mycket att "dricka varje dag". Detta är något helt normalt i de flesta andra länder där man inte lever nyktert på vardagar och super sig redlös på fredag och lördag.
Citera
2023-08-07, 09:27
Medlem
Snartfinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
Jasså fick nu något ”backslag” av ditt drickande eftersom du skriver ”festen tog slut för längesedan”?

Finns många som dricker värre än vad jag gjorde. Men för min del så var det flera saker som började indikera på att det började utvecklas åt fel håll.

- Konstant sug som börja sekunden jag vaknade.
- Alltid full och sist på alla fester/sammankomster.
- Drack nästan varje kväll.
- Svårt att sluta efter en klunk.
- Slutar inte trots allergiska reaktioner (flush).
- Blir argsint i perioder eller deprimerad.

På semestrarna så börjar man att dricka efter frukost i princip och krökar varje dag tills semestern är slut. Sen genomgår man samma helvete när man ska dra ner för att man ska börja jobba och kämpar mot ett dagligt sug som slutar med att man är nykter på vita knogar och sen super skallen i bitar fredag och lördag kväll. Ibland förekom risken att det läkte över på flera dagar efter och den första nyktra kvällen var onsdag och sen balla ut på fredagskvällen igen.

Det funkade helt enkelt inte. Att supa sig nykter för att man inte klarar av att vara bakfull längre är en varning på att det börjar gå åt fel håll.
Citera
2025-07-12, 11:23
Medlem
Silltunnas avatar
Jag dricker 7-8 öl per dag året runt, även på semestern.
Citera
2025-07-12, 22:37
Är man utomlands blir det automatiskt att man dricker mycket tycker jag.. till mat, en öl på stranden, en drink här och där osv.

I sverige, näe. Inte mer än vanligt skulle jag säga.
Citera
2025-07-13, 00:05
Medlem
VetusSpirituss avatar
Kanske lite mer men inte nämnvärt. Men det är trevligt att dricka ute.
Citera
2025-07-13, 00:22
Medlem
Molekyl3ns avatar
Vid fint väder, så denna semester blev det nyktert snarare borde man tröstsupa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in