Citat:
Ursprungligen postat av
QkNN
Redbull var på besök i Åre och jag fick en gratis redbull. Efter det så har jag druckit en jävla massa redbull, snitt kanske 2 om dagen.
Det sägs ju att det är onyttigt eller skadligt att dricka redbull, kan det vara skadligt på nått sett?
Det är iaf skadligt för min plånbok.. men vadfan ska man göra när suget kommer och man bara vill klunka i sig en kall redbull?
Nån mer än jag som dricker för mkt redbull?
Dricker redbull varje dag nuförtiden, gjorde nästan det förut när jag var yngre med. Började dricka redbull i lågstadiet i 2an och har fortsatt sen dess. Redbull kan vara det jag spenderat mest pengar på efter Cannabis iaf. Kan lätt dricka 8 stycken på en dag bara man har pengar. Om det är farligt lr inte låter jag vara osakt, det klart det inte är bra då det har socker mm i sig. Men att det ska vara så överdrivet farligt som media försöker få det att framstå som är skit snack. Med den logiken så vore kaffe farligare då en genomsnittlig kopp kaffe innehåller mer koffein mm en vad tex redbull innehåller. Jag har inte dött än iaf, När jag var yngre när jag brukade lana med polarna i högstadiet så brukade jag dricka 12-24 redbull på 1 dag, drack 24 redbull från kl 21:00- 04:00 på ett lan. och still, här sitter jag och skriver, jag är ännu inte död. Så jag tror faktiskt inte du behöver oroa dig för ett piss så länge du inte har dolda hjärtproblem. Så kort och gott, antingen slutar du dricka,eller så fortsätter du. Media snackar iaf skit om dom här dryckerna, Ingen frisk människa går och dör tvärt av lite jävla koffein,taurin.socker. Läkare i sverige tex säger att taurinet kan vara en orsak till hjärtproblem och död av redbull. Dock har jag läst flera studier som tekniskt sätt motbevisar sveriges skit snack. Redbull innehåller för lite taurin för att kroppen ens ska få något som är positivt ,eller negativt .