2014-05-17, 23:45
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Det kanske är himmelriket nu men efter ett tag brinner de där vingarna upp, kom inte och säg att jag inte varnade dig. Då blir det red bull-programmet och du vet att du aldrig mer kommer känna dig som en människa utan.

Jag älskar passionen i ditt inlägg Jag tar ju det förstås lugnt med red bullen IBLAND haha. Jag lever bara en gång så ska red bull bli min död så får det bli så
Citera
2014-05-17, 23:59
Medlem
BenAsslicks avatar
Kanske hade passat bättre att bara posta i den här tråden istället : (FB) Dagens i-landsproblem

Nä, men skämt åsido så är det väl bara att ge dig själv en snyting och morra "SKÄRPNING" när du börjar röra dig mot energidrickorna nästa gång.

Och byt inte ut energidrickan mot kaffe, bli kvitt beroendena istället för att skyffla runt dom i olika former.
Citera
2014-05-18, 00:51
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vor.dem.endsieg
Köp en Sodastreamer. Ger inte mycket för de andra smakerna även om de helt klart fungerar - men energidrycks varianten är fan hur god som helst. Dricker hellre den än riktig Redbull, särskilt då man hällt i ett par ml extra av extraktet, riktigt bra drag och smak i den lösningen. 12 liter för 45 kr, bra mycket bättre än 15 kr för 2 dl som är ungefär får om man ska springa på affären och handla skiten. Har t.o.m. råd att vaska, häller upp ett glas och dricker kanske hälften, resten häller jag ut, finns mer i kylen! Bara att köpa en ny flarra när den andra tar slut, som sagt 45 kr, det är typ 3 Redbull på affären. Att köpa själva maskinen och patroner kostar ett par hundra, men knappast någon större investering så länge man inte är typ uteliggare, har du råd att köpa Redbull på affären så har du även råd med en sådan maskin, literpriset är i vilket fall max 8-9 kr.

+1 Detta är helt sant. Problemet är dock att man med detta har obegränsad tillgång. Men å andra sidan pratar vi energidrycker, inte heroin.
Citera
2014-05-18, 01:50
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Redbull var på besök i Åre och jag fick en gratis redbull. Efter det så har jag druckit en jävla massa redbull, snitt kanske 2 om dagen.

Det sägs ju att det är onyttigt eller skadligt att dricka redbull, kan det vara skadligt på nått sett?

Det är iaf skadligt för min plånbok.. men vadfan ska man göra när suget kommer och man bara vill klunka i sig en kall redbull?

Nån mer än jag som dricker för mkt redbull?

Dricker redbull varje dag nuförtiden, gjorde nästan det förut när jag var yngre med. Började dricka redbull i lågstadiet i 2an och har fortsatt sen dess. Redbull kan vara det jag spenderat mest pengar på efter Cannabis iaf. Kan lätt dricka 8 stycken på en dag bara man har pengar. Om det är farligt lr inte låter jag vara osakt, det klart det inte är bra då det har socker mm i sig. Men att det ska vara så överdrivet farligt som media försöker få det att framstå som är skit snack. Med den logiken så vore kaffe farligare då en genomsnittlig kopp kaffe innehåller mer koffein mm en vad tex redbull innehåller. Jag har inte dött än iaf, När jag var yngre när jag brukade lana med polarna i högstadiet så brukade jag dricka 12-24 redbull på 1 dag, drack 24 redbull från kl 21:00- 04:00 på ett lan. och still, här sitter jag och skriver, jag är ännu inte död. Så jag tror faktiskt inte du behöver oroa dig för ett piss så länge du inte har dolda hjärtproblem. Så kort och gott, antingen slutar du dricka,eller så fortsätter du. Media snackar iaf skit om dom här dryckerna, Ingen frisk människa går och dör tvärt av lite jävla koffein,taurin.socker. Läkare i sverige tex säger att taurinet kan vara en orsak till hjärtproblem och död av redbull. Dock har jag läst flera studier som tekniskt sätt motbevisar sveriges skit snack. Redbull innehåller för lite taurin för att kroppen ens ska få något som är positivt ,eller negativt .
Senast redigerad av Mommejr 2014-05-18 kl. 02:01.
Citera
2014-05-18, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
+1 Detta är helt sant. Problemet är dock att man med detta har obegränsad tillgång. Men å andra sidan pratar vi energidrycker, inte heroin.

Ja det har du rätt i, blir att man börjar dricka energidryck som om det vore coca-cola, glas efter glas. Dricker nog en liter om dagen, kanske inte helt normalt.
Citera
2014-05-18, 01:59
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vor.dem.endsieg
Ja det har du rätt i, blir att man börjar dricka energidryck som om det vore coca-cola, glas efter glas. Dricker nog en liter om dagen, kanske inte helt normalt.

Antagligen inte helt onormalt heller i dags läget. Jag gör detsamma som dig, jag dricker inte längre cocacola. Lr ja, nån gång i bland gör man väl det. Men dricker hellre 4 redbull på 1 dag, en tex 1.5liter cola. Dyrare visst.godare ja. Fick även mkt problem med tänderna när man drack cola. Nu när man slutat dricka cola har det blivit bättre, visst innehåller redbull också socker men. Tror inte det är lika mkt som cola iaf
Citera
2014-05-18, 02:55
Medlem
Psykotons avatar
Enkelt! Trappa ner koffeinet och sluta, eller köp rent koffein i pulverform och en hyfsat bra våg, och blanda din egen energidryck!

100 gram rent koffein kostar ca 70 kr på eBay, och motsvarar ungefär 1200 burkar Red Bull

http://www.ebay.com/itm/100-Pure-Caf...item20d4010cdc

Bara att blanda i saft, juice, vatten eller annan valfri dryck. Brukar blanda ett halvt gram (500mg) koffein i 1.5 l blandsaft och förvara drycken i en 1.5 liters petflaska i kylen. Då blir koffeinhalten 33,3 mg/dl dryck, ganska precis som Red Bull, och MYCKET billigare!!!
Citera
2014-05-18, 03:26
Medlem
mmafellas avatar
Vill du fortsätta dricka Red bull så föreslår jag att du köper en Sodastream om du vill komma undan lite billigare. Finns flera olika smakessenser, b.la. "energidrycksmak"

Smakar som Red bull faktist (fick Smakprover när jag inhandlade in Sodastream.

Om de är nyttigare än en vanlig Red bull som du inhandlar vet jag inte.
Citera
2014-05-18, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Dricker redbull varje dag nuförtiden, gjorde nästan det förut när jag var yngre med. Började dricka redbull i lågstadiet i 2an och har fortsatt sen dess. Redbull kan vara det jag spenderat mest pengar på efter Cannabis iaf. Kan lätt dricka 8 stycken på en dag bara man har pengar. Om det är farligt lr inte låter jag vara osakt, det klart det inte är bra då det har socker mm i sig. Men att det ska vara så överdrivet farligt som media försöker få det att framstå som är skit snack. Med den logiken så vore kaffe farligare då en genomsnittlig kopp kaffe innehåller mer koffein mm en vad tex redbull innehåller. Jag har inte dött än iaf, När jag var yngre när jag brukade lana med polarna i högstadiet så brukade jag dricka 12-24 redbull på 1 dag, drack 24 redbull från kl 21:00- 04:00 på ett lan. och still, här sitter jag och skriver, jag är ännu inte död. Så jag tror faktiskt inte du behöver oroa dig för ett piss så länge du inte har dolda hjärtproblem. Så kort och gott, antingen slutar du dricka,eller så fortsätter du. Media snackar iaf skit om dom här dryckerna, Ingen frisk människa går och dör tvärt av lite jävla koffein,taurin.socker. Läkare i sverige tex säger att taurinet kan vara en orsak till hjärtproblem och död av redbull. Dock har jag läst flera studier som tekniskt sätt motbevisar sveriges skit snack. Redbull innehåller för lite taurin för att kroppen ens ska få något som är positivt ,eller negativt .

Det här låter inte sunt.
Citera
2014-05-18, 05:14
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyfestivus
Det här låter inte sunt.

Klart det inte är sunt. Det är jag väl medveten om. socker i stora mängder dagligen är aldrig sunt. Men men dör jag så dör jag, döden är ändå omöjlig att undvika. Kommer noga sluta dricka redbull till slut men. Finns så mkt annat som kan döda mig vilken dag som helst, obotlig cancer. bli påkörd. knivhuggen, nedslagen. U name it listan kan göras lång på sätt man kan dö av. Tror dock inte ett par redbull om dagen är så pass mkt skadligare en vad kaffe är. Håller man sig aktiv och rör på sig, käkar sunt så tror jag nog kroppen överlever hyffsat bra iaf mitt största hälsoproblem är nog tobak iaf, de är antagligen det man dör av till slut, om man nu inte slutar med skiten dvs.
Citera
2014-05-18, 12:13
Medlem
2 redbull kunde jag börja dagen med och det slutade inte där inte. Köttade på med flera koppar kaffe samt fler redbull, smartaste är att dricka 1 om dagen nån vecka för att sedan klippa.
Citera
2014-05-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Antagligen inte helt onormalt heller i dags läget. Jag gör detsamma som dig, jag dricker inte längre cocacola. Lr ja, nån gång i bland gör man väl det. Men dricker hellre 4 redbull på 1 dag, en tex 1.5liter cola. Dyrare visst.godare ja. Fick även mkt problem med tänderna när man drack cola. Nu när man slutat dricka cola har det blivit bättre, visst innehåller redbull också socker men. Tror inte det är lika mkt som cola iaf

Kan också få en jävla värk i tänderna ibland, då blir man lite orolig faktiskt! Men att borsta ofta och tugga tuggummi hjälper. Men detta är väl som med alla andra beroende, förr eller senare kommer verkligheten ikapp en och man får betala ett pris, dåliga tänder, några extrakilon och sen förmodligen tvungen att sluta, för tror inte jag kommer dricka energidryck när jag är 75 år - utan en dag blir man väl tvungen att sluta vare sig man vill eller inte. Men det är ett senare problem! Var beroende av opioider och sedermera även heroin i början av 20-års åldern så detta beroende får väl ändå ses som rätt ringa i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in