2025-04-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Ge oss en Recension eller lägg upp något på Bloggen. Tror nog att Jerusalem kan passa där
Hans svar ang JDS-läran på Livets Ord har nog kommit upp ett par gånger & tror även Ulf Ekman
har tagit avstånd till slut..

Bibelfokus tar upp JDS Läran riktigt bra Har Livets Ord lämnat trosförkunnelsen och JDS-läran?
https://bibelfokus.se/sv/qa/q23

Bibelfokus-Lennart är riktigt bra på att analysera olika bibelfrågor.
Han har tidigare varit lite kritisk till Jerusalems-Uffe och dennes agerande i vissa frågor...men, man ska inte kasta sten i glashus...alla får tycka vad de vill. Gud välsigne allesammans!
Citera
2025-04-13, 12:21
Medlem
Rebali179s avatar
Ska bli intressant sedan när Stitches kommer ut på CD.
Även om bandet låter bäst på Svenska, Men det kommer bli en stark Engelsk Comeback skiva med Stitches
Kommer lätt bli ett köp.
Citera
2025-04-14, 18:10
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar om bandet har köpt loss sina rättigheter till deras katalog.
Deras Skivbolag PRIM tillhörde väl Pingstkyrkan?

Retroactive Records gav ut deras engelska skivor när de firade 40 år som band
Så då kom deras engelska skivor ut på nyutgåva på CD.
Volume One , Volume Two , Warrior, Can't Stop Us Now , In His Majesty's Service [Live In USA] &
Dancing On The Head Of The Serpent (30th Anniversary)

på senare tid så är det väl både Fruit Records & även Pierced Records som har bandets rättigheter
Tror det är Ulf Christianssons egna skivbolag
Senast redigerad av Rebali179 2025-04-14 kl. 18:18.
Citera
2025-07-08, 21:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Bibelfokus-Lennart är riktigt bra på att analysera olika bibelfrågor.
Han har tidigare varit lite kritisk till Jerusalems-Uffe och dennes agerande i vissa frågor...men, man ska inte kasta sten i glashus...alla får tycka vad de vill. Gud välsigne allesammans!

Vad är det för något han har varit kritiskt till med bandet.?

har du lyssnat på Stitches? Själv har jag inte hört skivan ännu.

Den svenska versionen Stygn är en väldigt stark "comeback" skiva för Jerusalem
Citera
2025-07-09, 00:23
Medlem
Ulf Christiansson och Jerusalem är grymma! 👍
Citera
2025-07-09, 10:59
Medlem
Citat:

Ja, Stygn är riktigt bra. Den har gått varm här hemma det senaste året.
Hoppas de kommer turnera i östra Sverige också.
Dock så kommer Uffe och sonen vara med och sjunga på:
https://www.sverigetillberjesus.se/

Jag ska troligen dit, men inte hela dagen. Vet ej om de kommer sjunga lite Jerusalem-låtar eller dom bara kommer vara med i bakgrunden med de andra lovsångarna?

Angående kritiken mot Uffe och Jerusalem...Bibelfokus-Lennart menade att de borde ha tagit mer avstånd från JDS-läran som Livets Ord tillämpade...JDS är dock en rest av andra amerikanska predikanter som Kenneth Hagin och hans gäng...för att sammanfatta:

JDS-läran degraderar Jesus till att vara under självaste djävulen...därför är denna villolära mycket farlig...jag tror att alla kristna som läser om detta förstår att det är oerhört farligt att ens gå in på ett sådant spår...Jesus är konugarnas konung och satan har ingen makt över Jesus!

I den aktuella intervjun med SR så tar journalisten upp detta men Uffe ger fortfarande inget tydligt svar...frågan är varför? Uffe älskar ju Jesus med hela sitt hjärta...och han borde avsky satan/djävulen minst lika mycket...så det är bara att säga det: "Jesus är min Konung och satan är ingenting!"

Mer om den farliga villoläran JDS finns här:
https://bibelfokus.se/sv/qa/q23

Läs och begrunda...och gå inte på samma misstag som Livets Ord gjorde!
Citera
2025-07-10, 19:56
Medlem
Citat:

Här finns länken till Bibelfokus-Lennarts kritik mot Jerusalems-Uffe...läs och begrunda:
OBS! Titta under avsnittet 4.5 i artikeln:
https://bibelfokus.se/sv/synkning

Alla får bedöma själva och be kring detta...men det är helt klart en viktig poäng som Bibelfokus-Lennart gör.
Citera
2025-07-11, 17:12
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Här finns länken till Bibelfokus-Lennarts kritik mot Jerusalems-Uffe...läs och begrunda:
OBS! Titta under avsnittet 4.5 i artikeln:
https://bibelfokus.se/sv/synkning
Alla får bedöma själva och be kring detta...men det är helt klart en viktig poäng som Bibelfokus-Lennart gör.

Du har en poäng där med tanke på att de gick till Livets Ord ett tag.
Men Dancing On The Head Of The Serpent är väl släppt efter tiden i Livets Ord.

Men långsamt förändras tillvaron för bandet i Livets Ord. Ulf Ekman och Livets Ord, som från början varit väldigt välkomnande till Jerusalem, kritiserar nu långt hår och skinnbyxor. Man predikar att rockmusik kommer från Satan och uppmanar församlingen till bränna sina skivor på bål.

Jerusalems bandmedlemmar känner tydligt att de inte är välkomna och 1993 lämnar 34 personer Livets Ord. Alla med kopplingar till Jerusalem.
Citera
2025-07-12, 08:53
Medlem
Citat:
Du har en poäng där med tanke på att de gick till Livets Ord ett tag.
Men Dancing On The Head Of The Serpent är väl släppt efter tiden i Livets Ord.

Men långsamt förändras tillvaron för bandet i Livets Ord. Ulf Ekman och Livets Ord, som från början varit väldigt välkomnande till Jerusalem, kritiserar nu långt hår och skinnbyxor. Man predikar att rockmusik kommer från Satan och uppmanar församlingen till bränna sina skivor på bål.

Jerusalems bandmedlemmar känner tydligt att de inte är välkomna och 1993 lämnar 34 personer Livets Ord. Alla med kopplingar till Jerusalem.

Kanske Gud räddade Jerusalem från Livets Ord olika tvivelaktiga läror och godtyckliga tyckanden från inte minst Ulf Ekman?

Ekman hade nog en dos för mycket makt över LO och dess medlemmar som inte var helt sund...men ytterst sätt så vet Gud allt om detta.

Vi får be för alla inblandade om befrielse från det som var och att Gud öppnar nya portar för alla.
Citera
2025-07-13, 18:05
Medlem
Citat:
Kunde inte sova i natt så ca kl 05:30 så blev det Jerusalem DVD:n Live 2006.
Rekommenderar den skarpt

Vet du om den DVD:n finns att se på nätet?
Citera
2025-07-13, 19:18
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Vet du om den DVD:n finns att se på nätet?

Det finns upplagd på Youtube JERUSALEM | Sweden | 2006 | Live | Full Show | Multi Camera DVD
https://youtu.be/707FgYzEF9Q?si=E8xuBR4sfc-z611w

2 timmar & 35 min lång
Citera
2025-07-13, 23:27
Medlem
Citat:
Det finns upplagd på Youtube JERUSALEM | Sweden | 2006 | Live | Full Show | Multi Camera DVD
https://youtu.be/707FgYzEF9Q?si=E8xuBR4sfc-z611w

2 timmar & 35 min lång
Tack! Jag såg den DVD:n för länge sedan, och ser fram emot att se den igen! Jag har för mig att det även fanns någon dokumentär om bandets historia på DVD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in