2025-07-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Om inte Ulf anser att han är färdig med boken. Men man vet ju aldrig
Det hade varit intressant om han kommer utöka den eller inte.
Boken kom ut 2014-11-12 & då var det väl ett litet uppehåll med Jerusalem s spelningar
& boken är berättelsen om Jerusalem och musiken och turnéerna.
Ja, han har ju även varit nära att dö och nyligen släppt albumet "Stygn" / "Stitches" med Jerusalem m.m.
Senast redigerad av rednaxela90 2025-07-18 kl. 23:09.
Citera
2025-07-18, 23:02
Medlem
Här kan man köpa CD-utgåva av "Stygn": https://jerusalem.se/product/jerusalem-stygn-cd/
Citera
2025-07-18, 23:03
Medlem
Här kan man ladda ner den engelska versionen "Stitches": https://jerusalem.se/product/jerusal...ital-download/
Citera
2025-07-18, 23:08
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Ja, han har ju även varit nära att dö och nyligen släppt albumet "Stygn" / "Stitches" med Jerusalem m.m.

Jo han har ju slagits mot Cancerspöket & även gjort några operationer.
Men han börjar sakta men säkert återhämta sig som tur är & bandet ska väl ut på turné med tiden
Med tanke på att Jerusalem fyller 50 år i år.
Stygn släpptes 2023 & Stitches 2025
Citera
2025-07-18, 23:18
Medlem
Citat:
Här kan man ladda ner den engelska versionen "Stitches": https://jerusalem.se/product/jerusal...ital-download/
När "Stitches" släpptes för nerladdning den 10 april skrev Jerusalem i en Facebook-status: "It will also be released on CD later this year and hopefully vinyl in the future."
Citera
2025-07-18, 23:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
När "Stitches" släpptes för nerladdning den 10 april skrev Jerusalem i en Facebook-status: "It will also be released on CD later this year and hopefully vinyl in the future."

Det ska bli intressant att se ifall det är deras egna skivbolag som ger ut CD:n eller om de
har kvar sitt skivkontrakt på deras engelska skivor med Retroactive Records .

har inte skaffat Stitches ännu & jag väntar nog tills Den släpps på CD
Citera
2025-08-10, 21:07
Medlem
Rebali179s avatar
Det verkar som det ska komma snart en LP- Utgåva av Stygn.
på Jerusalems fb sida finns det en bild där de lyssnar på testpressningen av LP:n & även en bild på
CD utgåvan av Stygn. Så hoppas verkligen att det blir en LP.

Stygn är nog lätt ett av Jerusalems Starkaste album på flera år.....
Citera
2025-08-11, 17:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
.men, man ska inte kasta sten i glashus...alla får tycka vad de vill. Gud välsigne allesammans!

Har du lyssnat på Stygn / Stitches? ännu & vad tycker du om den.
Du får ge en recension både av den Svenska & Engelska utgåvan

Själv har jag inte hört Stitches skivan ännu.
Citera
2025-08-11, 18:05
Medlem
Citat:
Har du lyssnat på Stygn / Stitches? ännu & vad tycker du om den.
Du får ge en recension både av den Svenska & Engelska utgåvan

Själv har jag inte hört Stitches skivan ännu.

Vet inte varför, men jag tror jag diggar den engelska versionen lite mer. Uffes röst passar utmärkt på både svenska och engelska, men det blir lite mer tungt med den engelska versionen. Sen blir det ju mer internationellt gångbart med den engelska versionen...det går ju inte att sticka under stolen med det.

Tycker det inte låter krystat heller på engelska...det låter väldigt naturligt och med bra "flow".

PS. skickade ett PM angående detta...kolla upp det :-)
Citera
2025-08-13, 13:16
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Vet inte varför, men jag tror jag diggar den engelska versionen lite mer. Uffes röst passar utmärkt på både svenska och engelska, men det blir lite mer tungt med den engelska versionen. Sen blir det ju mer internationellt gångbart med den engelska versionen...det går ju inte att sticka under stolen med det.

Tycker det inte låter krystat heller på engelska...det låter väldigt naturligt och med bra "flow".

Har lyssnat lite mera på Stitches & jag håller med dig där. Det låter lite mer bättre på Engelska
Även om man har lyssnat mera på den svenska versionen så gillar jag båda skivorna.
Får se ifall de släpper en fysisk skiva av Stitches.

Vet dock att det ryktas om en LP-utgåva av Stygn än så länge.
Citera
2025-08-13, 14:40
Medlem
Citat:
Har lyssnat lite mera på Stitches & jag håller med dig där. Det låter lite mer bättre på Engelska
Även om man har lyssnat mera på den svenska versionen så gillar jag båda skivorna.
Får se ifall de släpper en fysisk skiva av Stitches.

Vet dock att det ryktas om en LP-utgåva av Stygn än så länge.

Vore jättegrymt med en LP-version! Dock så vet jag inte vart jag ska få plats med ännu en LP-skiva i samlingen :-) I-landsproblem jag vet. Får snart skaffa externt lagringsutrymme till de fysiska skivorna.
Citera
2025-08-13, 14:53
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Vore jättegrymt med en LP-version! Dock så vet jag inte vart jag ska få plats med ännu en LP-skiva i samlingen :-) I-landsproblem jag vet. Får snart skaffa externt lagringsutrymme till de fysiska skivorna.

Vad jag vet så kommer den väl ut på deras egna skivbolag Pierced Records .
Men det finns inget datum än så länge vad vi vet?.

Dock vet jag inte om deras "skivkontrakt" på Retroactive Records gäller fortfarande för deras Engelska skiva??.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in