2005-08-18, 22:25
Medlem
Agent Coopers avatar
Dras ihop till stor kräftskiva nästa helg. Någon som har några rekomendationer på kräftor? Är det värt att pynta för svenska färska?
Citera
2005-08-18, 22:49
Medlem
Megadeths avatar
helt klart är ju dem svenska färska kräftorna godare än dem gammla frysta som du kan köpa. sen beror det ju på hur dem är kokta, jag fångar och kokar mina kräftor själv efter eget recept. men med tanke på priset på färska svenska 350-400kr kilot. så blir svaret ett blankt nej. bättre att gå in i affären och öppna förpackningarna och kolla storlekarna på kräftorna och välja därefter. och kanske välja bort kräftor från pandalus som numera är om märkta för att ha bäst före datum i 3 år ist för 2.
Citera
2005-08-18, 23:03
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
helt klart är ju dem svenska färska kräftorna godare än dem gammla frysta som du kan köpa. sen beror det ju på hur dem är kokta, jag fångar och kokar mina kräftor själv efter eget recept. men med tanke på priset på färska svenska 350-400kr kilot. så blir svaret ett blankt nej. bättre att gå in i affären och öppna förpackningarna och kolla storlekarna på kräftorna och välja därefter. och kanske välja bort kräftor från pandalus som numera är om märkta för att ha bäst före datum i 3 år ist för 2.

Tackar. Jag fick precis telefonsamtal och plötsligt har man köpt ett kilo färska svenska för 199:- !
Citera
2005-08-19, 01:27
Medlem
Megadeths avatar
det var ett riktigt bra pris faktiskt. då är det bara önska smaklig måltid. (glöm inte bärsen bara, hehe!)
Citera
2005-08-19, 18:23
Medlem
quDoss avatar
Se till att du köper havskräftor, insjökräftor smakar gammalt kärr!
Citera
2005-08-19, 19:08
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quDos
Se till att du köper havskräftor, insjökräftor smakar gammalt kärr!

Havskräftor är väl den rosa varianten?
Citera
2005-08-20, 11:13
Medlem
quDoss avatar
Japp, stämmer bra!
Citera
2005-08-20, 13:11
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Tackar. Jag fick precis telefonsamtal och plötsligt har man köpt ett kilo färska svenska för 199:- !

Var det dessutom flodkräftor var det ett otroligt bra pris, är det signalkräftor är priset definitivt överkomligt. Grattis!
Citera
2005-08-20, 23:26
Medlem
Realists avatar
Kalla mig kräftnazist om ni vill men signalkräftor kan jag aldrig acceptera som "svenska" kräftor.

Flodkräftor och resten brukar jag dela in kräftorna i.

Visst finns det goda importer men kalla aldrig en signal för svensk även om det är fjärde generationens invandrarkräfta.
Citera
2005-08-20, 23:37
Moderator
ofays avatar
Äter massvis med kräftor, cirka 15 paket om året och har i år funnit en otroligt prisvärd och god fryst kräfta, det är ICAs jumbokräftor,(kinesiska tror jag) jättegoda och kostar 69 kronor paketet. de är fina i köttet och smakar lite åt det söta hållet, mums
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in