Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Usel trådstart. Är det ens en kändis?
VD för Attendo, ffs! Han ska ha sin hattråd och den ska leva och frodas.
Han körde samma race i Debatt i Almedalen. Jag tycker i och för sig att det är bra och ärligt att han står upp för det han gör, tar debatten och inte bara är en skuggfigur. Däremot är jag inte säker på att han är optimal posterboy för kapitalismen i det offentliga. Kanske en viss medieovana men man får onekligen en känsla av klicherad Hollywood-skurk med det där falska leendet.
Sannolikt psykopat. I alla fall narcissist. En äkta psykopat hade nog agerat mer förslaget? Amatörpsykopat kanske, lätt att genomskåda. Som psykiatriprofessor Sten Levander sade: en psykopat känner man igen på att man tänker för sig själv "Det där var en jäkla trevlig kille". Och det stämmer ju inte här. Jag skulle inte köpa en begagnad bil av denne man. (Fast det kanske är false-flag. Han vet att vi vet att psykopater framstår som trevliga, alltså spelar han osympatisk...)
Som narcissist har han en del att noja över i alla fall. Har han någon halvsidig ansiktsförlamning? Något ärftligt etniskt lyte eller har han haft
borrelia?...