Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticalHippo
Faktiskt så ser det inte så farligt ut, även fast det är jäkligt svårt att bilda sig en uppfattning från bilden.
Jag är en notoriskt tandrengörare, borstar tänder minst fem gånger per dag och använder tandtråd två gånger, men får ändå så sjukt mycket hål på grund av mediciner som orsakar muntorrhet, tandgnisslande samt helt enkelt jävligt mesiga tänder. Jag har därför varit med om att tänder spruckit fyra gånger, HITTILLS, men har faktiskt alltid klarat mig ifrån rotfyllning.
Även om hålet inte är djupt så är det en början att det ena finns, det gör att bakterier och mat samlas där och är svårare att få bort än från övriga munnen. Därav mitt råd att uppsöka tandläkaren, det blir så jäkla mycket billigare ju tidigare man går.
Om du inte varit hos tandläkaren på ett år så har du 300 kronor rabatt på grund av det statliga bidraget. Om du inte varit på två år så får du 600 kronor rabatt. Ett hål kostar generellt strax under tusenlappen så det kommer vara jäkligt värt det oavsett om du har kvar rabatten eller ej, jag lovar

Aha ok

Jo självklart ska jag gå, funderar dock vilken central jag bör gå till..
Alltid gått till en och samma, som ligger lite utav sidan av staden, runtom det området där jag bor i stan (en stad under 100k invånare).
Funderar på ta i stan istället.
Var hos tandläkaren och lagade förra året, osäker om det var i slutet på förra året eller precis ibörjan av detta år i alla fall så får jag ju se senare.
Osäker om jag bör gå till ny vårdcentral, jag ogillade lite den gamla då det jag en gång hade otur med att en utlänning som jag tyckte var lite väl oförsiktig som höll på med mina tänder. Inget ont mot utlänningar men verkar som denna/dessa är mindre försiktiga eller nå sådant, min morsa har även upplevt detta.
Tänkte det kanske är bra idé att välja samma vårdcentral som jag tidigare varit hos? eller kanske inte spelar någon vidare roll? ingen aning riktigt.
Ringer imorgon någon vårdcentral och hör efter om dom har någon tid den närmaste veckan.
Tack för ditt svar!

lite orolig blir man iaf. Kommer verkligen undvika drycker osv.
Tyvärr blir det lite dryck i helg o så då man ska ut och äta. Men annars så kommer jag bli allt mer noga tills jag fått detta fixat.