2014-05-15, 19:33
Medlem
Den har funnits på en av inrikesshopparna innan men var därefter inte i lager under en lång tid. Nu verkar den ha kommit in återigen på lagret och frågan dyker därför upp i huvudet; hurdan är denna substans?

http://en.wikipedia.org/wiki/NESS-040C5

Bild på strukturen: http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._structure.png

N-(2-isopropyl-5-methylcyclohexyl)-1-(4-methylbenzyl)-1,4-dihydrothieno[3',2':4,5]cyclopenta[1,2-c]pyrazole-3-carboxamide

Jag är inte särskilt insatt när det kommer till cannabinoider och dess påverkan på receptorerna för dessa. Wikipedia säger så här om den: "It has reasonable selectivity for the CB2 receptor subtype, having a CB2 affinity of 0.4nM, and 25x selectivity over the related CB1 receptor.".

Vad betyder det om man jämför med andra cannabinoider eller riktig cannabis?
Citera
2014-05-15, 20:18
Medlem
Zot^s avatar
CB2 selektiv. CB1 är den receptor som är huvudsakligen ansvarig för kannabinoidernas psykoaktiva effekter. Tror inte den kommer vara någon större hit men vad vet jag, får väl se när någon annan provat.
Citera
2014-05-17, 13:40
Medlem
khrysothemiss avatar
det är rätt många av de "nya" som är väldigt selektiva för CB2, typ fubinacan om jag inte minns fel. grejen verkar vara att CB2 ändå potentierar CB1 på någe vis, har för mig det spekulerades så på bluelight iaf
Citera
2014-07-08, 03:54
Medlem
Nu är NESS-040C5 tillbaka i en av de svenska återförsäljarnas lager. Den givna frågan är då om någon har intresset i att prova den?
Citera
2014-07-12, 13:44
Medlem
Ser inte så lovande ut men ändå sugen att pröva blir man givetvis efter många års rökning.

Har fortfarande inte prövat "TXC009" (glömt bort det helt) och det verkar vara dött i tråden där...
Citera
2014-08-03, 14:20
Bannlyst
Nån som fått från Sweden? Tveksam till om det nånsin dyker upp men hade ju vart bra att ha vägledning över hur man borde blanda ifall att.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in