2014-05-14, 21:38
Medlem
Dennos avatar
Sitter och tittar på de olika partierna. Och en viktig fråga är just invandringen och framförallt att integrationen gått åt skogen. Det behöver göras något så de invandrare som kommer in inte trycks in i en förort och blir utan jobb.

Jag gillar inte det SD står för men jag undrar, finns det något annat parti som inte har rötter i rasism som ser problemet med integrationen och faktiskt vill lyfta frågan?

Eller måste man svälja SD´s övriga skit med hull och hår för att få med den frågan?
Citera
2014-05-14, 21:42
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Eller måste man svälja SD´s övriga skit med hull och hår för att få med den frågan?
Ja tyvärr. Annars kan du se det som en missnöjesröst där du sänder ett budskap. Om SD börjar växa så måste andra partier ta tag i invandringsfrågan.
Citera
2014-05-14, 21:44
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Sitter och tittar på de olika partierna. Och en viktig fråga är just invandringen och framförallt att integrationen gått åt skogen. Det behöver göras något så de invandrare som kommer in inte trycks in i en förort och blir utan jobb.

Jag gillar inte det SD står för men jag undrar, finns det något annat parti som inte har rötter i rasism som ser problemet med integrationen och faktiskt vill lyfta frågan?

avseende invandring så har vi att välja på
1. något av de 7 ursprungliga riksdagspartierna som står för fri invandring till extremt stor invandring = mest i hela EU och alla välfärdsländer per capita.
2. SD som står för en invandring i paritet med våra grannländer och därav mer invandring än majoriteten av världens länder = ren nazism då med andra ord
Senast redigerad av PremiumBananas 2014-05-14 kl. 21:46.
Citera
2014-05-14, 21:45
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:

Nej, det finns inte.
Citera
2014-05-14, 21:49
Medlem
Helt stendött gällande partier som vill ha en med omvärldens mått mätt normal invandring.
Förutom SD.

Det är SD som är de normala,det är sjuklöverpartierna som är de onormala.
Citera
2014-05-14, 22:09
Medlem
Kd är konservativa, men har dåligt självförtroende.
Citera
2014-05-14, 22:16
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:

Att vara konservativ och förespråka integration låter motsägelsefullt.
Citera
2014-05-14, 22:37
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvingen
Kd är konservativa, men har dåligt självförtroende.

På vilket sätt är KD konservativa mot integrationen?
Citera
2014-05-14, 23:02
Bannlyst
Citat:

SD är det enda partiet.. om du anser att invandringen och integrationen helt har fallerat finns det enbart ett parti som tycker som du.. det är SD.. alla andra tycker att invandringspolitiker är för hård.. att vi borde släppa in hundratusentals fler.. trots att det inte finns jobb och bostäder till alla..

Rösta på SD i EU-valet som en signal till de andra inför riksdagsvalet..
Citera
2014-05-14, 23:07
Medlem
Dennos avatar
Fast nu vill jag ju inte rösta på SD. Eftersom jag anser att dom har extremt fel i många åsikter. Men jag tycker samtidigt att integrationen är en viktig fråga och man måste våga röra den.

Men då är det bara SD som vågar se det problemet då, störande.
Citera
2014-05-15, 09:20
Moderator
Siegfrids avatar
Vet inte riktigt vad TS menar, söker han ett invandringskritiskt parti eller ett konservativt parti i första hand? Rubriken säger en sak och trådstarten en annan.
Vad gäller konservatism är väl Kd och Sd de enda partier som har någon form av konservatism i sina program, men Kd är till största delen liberaler och Sd någon slags sossar. Utanför riksdagen med små möjligheter att göra sig gällande finns även Kristna Värdepartiet
Handlar det om invandringskritik är nog Sd det enda partiet som numer driver en sådan fråga. M har varit betydligt mer invandringskritiska förr men har numer ändrat sig.
Citera
2014-05-15, 09:32
Medlem
Dennos avatar
Ja jag kanske var lite otydlig. Men jag söker alltså ett parti som inte är rädda att säga att integrationen som den är idag inte fungerar. Men jag vill samtidigt inte få med resten av SDs idioti om att begränsa religionsfrihet osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in