2014-05-14, 01:19
Medlem
whoresms avatar
Har haft problem med överhettning i många år men det har blivit värre på sista tiden. Sitter just nu i t-shirt och shorts med avstängda element men kroppstemperaturen är alltjämt hög. Det är inte nattliga svettningar, brukar vakna upp fräsch så det är inte problemet. Men problem har jag, så jag tänkte fråga vad det kan tänkas bero på.

Känner mig ofta lite förkyld, som en ständig infektion i kroppen (i brist på bättre formulering) kan detta vara orsaken? Om det är anledningen, varför kokar jag nästan uteslutande på kvällen? Funderar på ifall temperaturen i lägenheten höjs just under denna tid.
Citera
2014-05-14, 01:29
Medlem
RastaSouls avatar
Naah människan medeltemperatur höjs på natten, inget att oroa sig för!
Keep it cool!!!

Jag kör med tomt påslakan som täcke och öppet fönster!
Citera
2014-05-14, 01:30
Medlem
Expels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoresm
Har haft problem med överhettning i många år men det har blivit värre på sista tiden. Sitter just nu i t-shirt och shorts med avstängda element men kroppstemperaturen är alltjämt hög. Det är inte nattliga svettningar, brukar vakna upp fräsch så det är inte problemet. Men problem har jag, så jag tänkte fråga vad det kan tänkas bero på.

Känner mig ofta lite förkyld, som en ständig infektion i kroppen (i brist på bättre formulering) kan detta vara orsaken? Om det är anledningen, varför kokar jag nästan uteslutande på kvällen? Funderar på ifall temperaturen i lägenheten höjs just under denna tid.
Hur är din blodcirkulation?
Tränar du något?

Har du provat vända dig till Google eller 1177?

Tror dock inte att temperaturen i lägenheten höjs, speciellt inte så här års.
Citera
2014-05-14, 01:58
Medlem
whoresms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expel
Hur är din blodcirkulation?
Tränar du något?

Har du provat vända dig till Google eller 1177?

Tror dock inte att temperaturen i lägenheten höjs, speciellt inte så här års.

Kollade lite på google/vårdguiden men det kändes inte som att det stämde in på mina symtom. Promenerar minst en timme varje dag, blodcirkulation har jag ingen aning om, har kalla händer om det kan spela in.

Edit: kan tillägga att jag frusen när jag vaknar på morgonen.
Senast redigerad av whoresm 2014-05-14 kl. 02:01.
Citera
2014-05-14, 16:21
Medlem
Expels avatar
Citat:
Kollade lite på google/vårdguiden men det kändes inte som att det stämde in på mina symtom. Promenerar minst en timme varje dag, blodcirkulation har jag ingen aning om, har kalla händer om det kan spela in.

Edit: kan tillägga att jag frusen när jag vaknar på morgonen.
Du har ingen kall svett då?

Jag vet själv när jag brukar sitta stilla en längre tid så kan mina fötter och händer känna sig iskalla när jag ska sova och jag får en hel del kall svettningar, och det är pga dålig blodcirkulation.

Jag tycker du bör ringa 1177, som jag sa tidigare om du inte redan har gjort det.
Hör lite vad dom har att säga, dom har trotts allt en utbildning och är mer inne i det än vad jag är.

Hoppas det löser sig.
Citera
2014-05-14, 17:24
Medlem
whoresms avatar
Citat:
Du har ingen kall svett då?

Jag vet själv när jag brukar sitta stilla en längre tid så kan mina fötter och händer känna sig iskalla när jag ska sova och jag får en hel del kall svettningar, och det är pga dålig blodcirkulation.

Jag tycker du bör ringa 1177, som jag sa tidigare om du inte redan har gjort det.
Hör lite vad dom har att säga, dom har trotts allt en utbildning och är mer inne i det än vad jag är.

Hoppas det löser sig.

Mmm jag kallsvettas också ibland. Just nu är jag bara lite varm (ansiktet) och samtidigt lite frusen (extremiteterna) men framåt kvällen blir jag väldigt varm och svett så som vid träning bryter fram. Växlar plagg hela dagarna.

Ska prova ringa.
Citera
2014-05-14, 19:11
Medlem
Expels avatar
Citat:
Mmm jag kallsvettas också ibland. Just nu är jag bara lite varm (ansiktet) och samtidigt lite frusen (extremiteterna) men framåt kvällen blir jag väldigt varm och svett så som vid träning bryter fram. Växlar plagg hela dagarna.

Ska prova ringa.
Det låter som att du har dålig blodcirkulation, eftersom jag känner igen mig själv lite bland dina skrivna ord.
Promenader kanske inte är tillräckligt, har du provat jogga någon kilometer istället för att ta långa promenader?

Ja, det vore nog klokast att du ringer igen och hör vad dom har att säga.
Kom ihåg även att alla säger inte likadant när du ringer till 1177.
Citera
2014-05-14, 22:41
Medlem
whoresms avatar
Citat:
Det låter som att du har dålig blodcirkulation, eftersom jag känner igen mig själv lite bland dina skrivna ord.
Promenader kanske inte är tillräckligt, har du provat jogga någon kilometer istället för att ta långa promenader?

Ja, det vore nog klokast att du ringer igen och hör vad dom har att säga.
Kom ihåg även att alla säger inte likadant när du ringer till 1177.

Dags för ännu en kväll av överhettning har inte joggat på länge men tränar styrke hemma och går ändå ganska raskt... tror inte det är lösningen. Snart kan jag inte ens ha kläder på mig, bokat tid hos läkaren.
Citera
2014-05-15, 00:50
Medlem
Expels avatar
Citat:
Dags för ännu en kväll av överhettning har inte joggat på länge men tränar styrke hemma och går ändå ganska raskt... tror inte det är lösningen. Snart kan jag inte ens ha kläder på mig, bokat tid hos läkaren.
Det låter ju som något lite allvarligare då.

Ringde du 1177 som du sa att du skulle göra?
Vad sa dom ifall du lyckades nå någon att prata med?

Ett läkarbesök vore nog ett klokt val.

Uppdatera gärna här i tråden om hur det gick och vad som var problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in