2014-05-13, 23:58
Medlem
Hej! Sprang idag 2km och var näst intill döende, är en riktig gymråtta i vanliga fall.

Är det möjligt att från och med nu, till och med 30/8 klara av att löpa/jogga 15km?

Är redan anmäld.

Mvh
Citera
2014-05-14, 00:04
Medlem
Utan problem!
Starta med 1 pass första veckan

2pass nästa två veckor

3pass i 4 veckor

4 pass i 4 veckor

2 veckor lugnare pass, kanske runt 3-4 st under den perioden

Kör terräng och lite crossfit också om du har tis
Citera
2014-05-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swimming1
Utan problem!
Starta med 1 pass första veckan

2pass nästa två veckor

3pass i 4 veckor

4 pass i 4 veckor

2 veckor lugnare pass, kanske runt 3-4 st under den perioden

Kör terräng och lite crossfit också om du har tis

Härligt, härligt! Tack!
Citera
2014-05-14, 03:52
Medlem
super86s avatar
Tough Viking är ju ingenting. De fixar den som aldrig tränat innan också - är ju bara lek. Körde i Göteborg och var inte ens trött efteråt!
Citera
2014-05-14, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av super86
Tough Viking är ju ingenting. De fixar den som aldrig tränat innan också - är ju bara lek. Körde i Göteborg och var inte ens trött efteråt!

Till skillnad från dem vill TS kanske få ett respektabelt resultat också
Citera
2014-05-14, 12:17
Medlem
Jag har alltså som mål att löpa hela rundan á 15 km, och inte behöva gå allt för mycket.

Är det bättre att träna intervaller än att dra ut på en löprunda?

Mvh
Citera
2014-05-14, 12:39
Medlem
ASDGFGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowded
Jag har alltså som mål att löpa hela rundan á 15 km, och inte behöva gå allt för mycket.

Är det bättre att träna intervaller än att dra ut på en löprunda?

Mvh

Nja, även om intervaller är bra för flåset så behöver du löpa längre sträckor både för att kroppen och psyket ska klara av långa lopp. Om man sattsar på att bli en duglig löpare så ska iaf fokuset i början vara på längre distanser tills man har en bra grund. Sen vad jag förstått så är tough viking nån hinderbana så det blir väl lite intervallikt så intervaller vore nog ej katastrof, dessutom behåller man mer muskelmassa när man kör intervaller kontra långlöpning. Men min åsikt är trotts det att du kommer få en bättre tid om du springer längre distanser.
Citera
2014-05-14, 17:06
Medlem
Är det 15 km med hinder , ojjj

Sprang lidingöloppet för 3 år sen når jag va 19, benen krampade som faaaan i slutet och då var jag väldigt vältränad konditionsmässigt vägde 81 igjämförelse med 105 kg gymrråtta nu

Hade miltider

40.0
53.0
1,26! Sista milen
Kom i mål på 3.00.01 tror jag de va

Fyfan va detta loppet gör mig taggad att ställa upp
Vart bor TS?
Göteborg?
Citera
2014-05-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASDGFG
Nja, även om intervaller är bra för flåset så behöver du löpa längre sträckor både för att kroppen och psyket ska klara av långa lopp. Om man sattsar på att bli en duglig löpare så ska iaf fokuset i början vara på längre distanser tills man har en bra grund. Sen vad jag förstått så är tough viking nån hinderbana så det blir väl lite intervallikt så intervaller vore nog ej katastrof, dessutom behåller man mer muskelmassa när man kör intervaller kontra långlöpning. Men min åsikt är trotts det att du kommer få en bättre tid om du springer längre distanser.

Okej! Tar åt mig! Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Swimming1
Fyfan va detta loppet gör mig taggad att ställa upp
Vart bor TS?
Göteborg?

Bor i Stockholm, ska springa loppet mellan Djurgården och Gärdet. Kör på!
Citera
2014-09-01, 17:24
Medlem
Bilder från Tough Viking 2014, Stockholm, Djurgården: http://www.sportfoto.com/se-sv/
‪#‎toughviking‬ ‪#‎toughviking2014‬ #‎djurgården‬ ‪#‎stockholm‬
@toughviking
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in