2014-05-13, 18:34
Medlem
Halloj

Fått nytt jobb inom kommunen där de är väldigt otydliga angående skatteavdrag. Kort sagt fick jag svaret att: ett mindre preliminärskatteavdrag kommer att göras för just detta uppdrag, de drar alltså inte enligt skattetabell fick jag veta. Vad/hur mycket är då detta "mindre preliminärskatteavdrag"?
Citera
2014-05-13, 23:47
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av student445
Halloj

Fått nytt jobb inom kommunen där de är väldigt otydliga angående skatteavdrag. Kort sagt fick jag svaret att: ett mindre preliminärskatteavdrag kommer att göras för just detta uppdrag, de drar alltså inte enligt skattetabell fick jag veta. Vad/hur mycket är då detta "mindre preliminärskatteavdrag"?

Tja, hur långt är ett kort snöre?

Du får kontakta lönekontoret för att få ordentligt svar, men förmodligen drar de för lite i skatt om du under resten av året har motsvarande inkomst. Du kan ju alltid be dem dra mer än vad de tänkt ifall du inte är kapabel att själv förvalta de pengar du senare kanske kommer att behöva betala tillbaka i restskatt.
Citera
2014-05-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fopoll
Tja, hur långt är ett kort snöre?

Du får kontakta lönekontoret för att få ordentligt svar, men förmodligen drar de för lite i skatt om du under resten av året har motsvarande inkomst. Du kan ju alltid be dem dra mer än vad de tänkt ifall du inte är kapabel att själv förvalta de pengar du senare kanske kommer att behöva betala tillbaka i restskatt.

Allvar? Kan man göra det? Ringa och fråga? Men se på fan!
Det jag skrev ovan ÄR svaret jag fick av lönekontoret. Dear Lord...
Citera
2014-05-14, 00:08
Medlem
Och för att svara på din fråga: ett kort snöre är lika långt som du uppfattar kort.
Citera
2014-05-15, 00:00
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av student445
Allvar? Kan man göra det? Ringa och fråga? Men se på fan!
Det jag skrev ovan ÄR svaret jag fick av lönekontoret. Dear Lord...

För det första skrev du det svaret du fått på ett sätt som åtminstone jag tolkade som ett svar man får via mail. För det andra, hur fan kan du nöja med ett sådant svar per telefon?! Och istället för att ställa motfrågor till rätt person på lönekontoret så frågar du på Flashback... suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in