• 4
  • 5
2014-06-11, 23:39
Medlem
hicetnuncs avatar
Tänkte bara berätta lite vad jag gjorde.
Petade med en kniv i usb intagen och förstörde laddaren genom att slå smälla den i stengolvet flera gånger. laddaren gick sönder ganska ordentligt men jag sa att jag inte hade någon aning om vad som hänt. USB intagen fungerade inte längre Tack för tipsen men var tvungen att komma undan utan att man kunde skylla på mig så det här kändes bäst
Citera
2014-06-12, 01:15
Medlem
Bonnatorps avatar
Man skaffar kontakter som passar i alla uttag på datorn varefter man klipper av mitten på kabeln och stoppar slumpmässiga trådar i vägguttaget.
Kretsarna grillas stenhårt och datorn blir obrukbar.

På en laptop räcker det med att man skaffar en passande laddkabel och kör ovanstående knep på utan att låta transformatorn (den stora klossen på kabeln) finnas emellan.

EDIT: Hälla en skvätt vatten på moderkortet/strömdelen kan även fungera ypperligt. En laptop kan man doppa i ett saltvattenbad vilket resulterar i att hela innanmätet rostar (tar dock ett par dagar/veckor) såvida det inte kortsluts när datorn startas.
Senast redigerad av Bonnatorp 2014-06-12 kl. 01:18.
Citera
2014-06-12, 01:24
Medlem
En välavvägd EMP gör det snyggt & fint, dvs risken för kvarlämnade bevis som sotiga/brända komponenter är inte så stor.

Finns (naturligtvis) på YouTube: http://youtu.be/x7Nz4ObeQa0
Citera
2014-06-12, 08:02
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicetnunc
Tänkte bara berätta lite vad jag gjorde.
Petade med en kniv i usb intagen och förstörde laddaren genom att slå smälla den i stengolvet flera gånger. laddaren gick sönder ganska ordentligt men jag sa att jag inte hade någon aning om vad som hänt. USB intagen fungerade inte längre Tack för tipsen men var tvungen att komma undan utan att man kunde skylla på mig så det här kändes bäst
De där tilltagen påverkar dock inget av det som ligger på hårddisken, så om anledningen till att du ville förstöra datorn var att du ville få någon form av känslig information att försvinna så finns den fortfarande kvar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in