2014-05-12, 18:58
Medlem
pestloppans avatar
Jag känner inte Lina så jag vet inte hur hon är som person, men det är onekligen intressant att hon tydligen blivit hatobjekt bara för att hon höjt rösten i en av de "manligaste" branscherna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18869396.ab

Stärker detta egentligen inte bara den nidbild (?) som finns av manliga chaffisar? Feta, lågpannade, kvinnoföraktande och SD-röstande nollor. Infantilt runkande i hytten mellan passen...

Vad säger ni?

(Nej, jag VET att inte alla chaffisar är sådana! Och nej, jag VET att inte alla SD:are är nollor! Det finns nog lika många nollor som inte är SD:are. Bara så NI vet var jag står!)
Senast redigerad av pestloppan 2014-05-12 kl. 19:45.
Citera
2014-05-12, 19:09
Medlem
Vohkuns avatar
Det behöver inte nödvändigtvis förstärka den oförtjänta bild vi fått av lastbilschaffisar. Jag känner många som är tvärtemot och de som aldrig fått chansen att konversera med en chaffis ska hålla käften om sina fördomar.
Citera
2014-05-12, 20:03
Medlem
Dr.Spins avatar
Vad är problemet? Det är idioter som näthatar och som får betala skadestånd. Tror helt ärligt att det är de enklaste pengarna hon kommer tjäna i sitt liv förutsatt att psyket håller.

Själv tycker jag att det bara är bra att hon tar upp kampen. Inte bara för kvinnors skull utan för att rensa ut dräggen i en av de dräggtätaste branscherna vi har.

Det blir givetvis kämpigt rent mentalt för Lina men näthatarna gör ju allt i eget namn så för utredarna är det ju ett smörgåsbord av färdiga fall där det kan stämmas rätt friskt.

Jag hoppas hon vinner så många fall som möjligt. Att hon är kvinna känner jag inte är relevant. Det hade varit lika illa om hon blivit påhoppad för att vara jude eller svart.
Citera
2014-05-12, 20:17
Medlem
Corrans avatar
Jag förstår inte att man orkar lägga ner så mycket negativ energi.

Kvinnokortet känns dock Helt fel. Det finns många tjejer i dessa grupperna, knappast så att man "hatas" per automatik. Tvärtom skulle jag säga.

Det är ganska hård ton inom vissa yrken, det är inget nytt. Sen ska man inte ta allt så himla personligt...såhär är det många grabbar imellan. Denna har dock valt att ta allt personligt, och då tyckte väl dessa nissar att det var roligt att fortsätta på inslagen linje.

Sen tror jag faktiskt inte ens att hon är en lastbilschaufför, men de kanske kryddar just denna historien lite extra.

Däremot är det en del kvinnor i branschen som börjar tröttna på att det målas ut som offer. Att de inte skulle kunna tala för sig själva....utan bara vara några försvarslösa offer. Och DE kan jag säga, att de inte stämmer på alla kvinnor
Senast redigerad av Corran 2014-05-12 kl. 20:19.
Citera
2014-05-12, 20:56
Medlem
salty-sailors avatar
jag kan inte ta någon ställning till vad som hänt om jag inte får reda på vad hon "höjt rösten" över. finns det några bevis på att en manlig chafis som "höjde rösten" inte skulle få skit om han sa samma sak?

Edit: Vilka bevis finns för att hon fick skit för att hon var kvinna? kanske fick hon skit för att hon är en idiot?
Senast redigerad av salty-sailor 2014-05-12 kl. 21:12.
Citera
2014-05-12, 21:00
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
jag kan inte ta någon ställning till vad som hänt om jag inte får reda på vad hon "höjt rösten" över. finns det några bevis på att en manlig chafis som "höjde rösten" inte skulle få skit om han sa samma sak?

Killar har drabbats desto hårdare, helt klart. Hörde inget om nåt könskort då
Citera
2014-05-12, 21:01
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Killar har drabbats desto hårdare, helt klart. Hörde inget om nåt könskort då

vad har de som drabbats snackat eller "kämpat" för? har det varit samma sak?
Citera
2014-05-12, 21:15
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
vad har de som drabbats snackat eller "kämpat" för? har det varit samma sak?

Det är blandat tjat.

Som sagt, jag fattar inte hur folk orkar lägga så mycket negativ energi som det görs.
Om man tycker att nån arbetar på fel sätt (hur mans ska rädda branschen). Så hade jag inte orkar bry mig som dessa gör...

Men, alla snackar skit på nätet. Personligen så rinner de bara av mig...kommer folk med barnsliga anklagelser så skiter jag i de. Detta är inga farliga typer, men de gillar väl att retas. Och har hittat ett tacksamt offer. Ju mer uppmärksamhet det blir, desto mer gör dom. Omoget? Ja.
Citera
2014-05-12, 21:45
Medlem
Corrans avatar
"Lina von Schavon men gå inte med då ditt mongo, see if I care"

"Lina von Schavon Du e bara avundsjuk, alla kan inte va lika bra som oss på DEN RIKTIGA BÄST KUSTEN!!!!!!!!"

"Lina von Schavon Fucktards hele bunten "

"Lina von Schavon‎Truckers Paradise

den 8 februari 2013 · Uddevalla · Precis som med tobak, så borde det finnas en
varningstext på polacker....

"Denna skapelse är hälsofarligt
och kan ge allvarliga vredesutbrott"

Satan i gatan..."

I den stilen går det väl. Då kunde hon allt slänga käft

Personligen har jag inte nån ork eller lust att lägga på skit. Men det jag tycker är tråkigt är hur media direkt ska köpa hennes version av "oskyldigt kvinnligt offer".
Citera
2014-05-12, 21:57
Medlem
NyanNyans avatar
Ironiskt hur hon klagar på fördomsfullhet medan hon själv har fördomar om manliga lastbilschaufförer och män överlag.
Citera
2014-05-12, 22:04
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
"Lina von Schavon men gå inte med då ditt mongo, see if I care"

"Lina von Schavon Du e bara avundsjuk, alla kan inte va lika bra som oss på DEN RIKTIGA BÄST KUSTEN!!!!!!!!"

"Lina von Schavon Fucktards hele bunten "

"Lina von Schavon‎Truckers Paradise

den 8 februari 2013 · Uddevalla · Precis som med tobak, så borde det finnas en
varningstext på polacker....

"Denna skapelse är hälsofarligt
och kan ge allvarliga vredesutbrott"

Satan i gatan..."

I den stilen går det väl. Då kunde hon allt slänga käft

Personligen har jag inte nån ork eller lust att lägga på skit. Men det jag tycker är tråkigt är hur media direkt ska köpa hennes version av "oskyldigt kvinnligt offer".
Kan du ta screencaps på dessa?
Citera
2014-05-12, 22:25
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Kan du ta screencaps på dessa?

http://ladda-upp.se/files/2014/b101308.png

http://ladda-upp.se/files/2014/b101311.png

Många stora bokstäver och utroptecken överlag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in