Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Få du fatt i en välservad 7-serie så bör du slå till. Dom börjar få några år på nacken och jag misstänker att det finns en del sämre exemplar i annonser.
Det är tunga bilar vilket sliter på frambromsar och framvagn. Fina motorer men räkna inte med någon småbilsförbrukning.
Min egen 740iL -99 är väl vad man kan kalla ”bra bruksskick” i alla fall, men välservad.
Köpte den -07 och då medföljde en tjock pärm med alla originalhandlingar plus alla besiktningar och dokumentation och kvitton på alla servicar reparationer och annat som gjorts på bilen sedan ny, och nästan allt utom några få undantag är gjort på kända auktoriserade BMW-verkstäder.
Jag har sedan fortsatt i på samma spår och bilen verkar på bra.
Jag har en önskan att hålla bilen i originalskick med några få undantag som är lätta att återställa. Har bytt till 16:9 navigator t ex.
Det är sant att ordet fullutrustad är gravt missbrukat, då det oftast inte alls är ens i närheten av det. Min bil kommer dock ganska nära då den har det mesta från fabrik även om den inte är någon Individual.
Den har utökat skinn
Det finare Soft Nappa skinn, och inredningen är i nästan nyskick.
Komfortstolar fram med minne för både förare och passagerare, samt massage.
Eluppvärmd ratt.
DigitalTV med textTV
Professional stereo med DSP
Röststyrning
Klimatanläggning med två zoner fram
Egen klimatanläggning bak
Dubbla fasta telefoner, en bak och en fram
Automatisk avbränning av alla backspeglar.
Nivåreglering bak
EDC automatiskt reglerade dämpare
Parkeringssensorer fram/bak
Däcktrycksövervakning
Original integrerad bensinvärmare med fjärrkontroll
Inbyggd garageportsöppnare
CD-växlare
Utfällbara bord bak
Sminkspeglar bak
Manöverkontroll (av en massa saker) i baksätets mittarmstöd
Solgardiner i bakdörrarna
El-solgardin i bakrutan
Dubbelglas i alla rutor utom vindrutan
Fjärrlås i nyckel
Helautomatisk öppning och stängning av baklucka (hydrauliskt), kan skötas med fjärr på nyckeln
Original integrerat tjuvlarm
Dolt fack med original Orrefors kristallglas
Original vinkyl i baksätet, kompressorkyl
Eljusterbara ryggstöd i baksätet.
El-taklucka (ej glas vilket jag är glad för då de inte isolerar lika bra från ljud utifrån)
Plus en massa till....
Skatten är ca 3000kr/året, baseras ju på vikten som är 2150kg
Jag betalar ca 6000kr/år i helförsäkring
Bränsleförbrukningen är mycket som man gör den till, kör man som folk går den förvånansvärt snålt för sin biltyp tycker jag. Jag ligger på ett totalsnitt över hela året på ca 1,07-1,09 L/mil ink. precis all körning. På lugna landsvägskörningar i lagliga och ärliga 90 km/h så kan man ligga på 0,78-0,83 utan större problem, bara man tar det lugnt och låter farthållaren göra resten.