2014-05-12, 15:31
Medlem
kanonjannes avatar
Tjo flashback,

source of eternal knowledge. Nu är det såhär att jag ska redigera en film till ett företag som vill marknadsföra sina nya byxor. Materialet är filmat med en GoPro Hero-kamera och den ska visa en resa genom USA på motorcykel. Allt jag har att tillgå är ett par bilder och film från en GoPro monterad på hjälmen.

Fråga mig inte hur jag fick jobbet när jag startar den här tråden, allt jag vill säga är att jag innerligt tror att jag kan göra en grym film bara jag har rätt mjukvara.

Så vad föreslår ni? Ska alltså inte vara en "iMovie-film" utan en "slick Vimeo-film" (citat, courtesy of min arbetsgivare) vilket jag tolkar som en film klippt som en "Apple-film med en galen, hypnotiserande Johnny Ive" hellre än en med "Indiana Jones-effekten som visar var man varit på familjesemester".

Jag tänker att jag tpb:ar antingen Premiere Pro eller Final Cut Pro, tänker jag fel?

Dator: senaste iMac med 3.1 GHz Intel Core i7 processor och 16 GB 1600 MHz DDR3 minne

Tack på förhand och säg gärna till om ni vill ha några andra tech specs, annars tack för mig!
Citera
2014-05-12, 16:35
Medlem
Final Cut är bäst av de alternativen du har, sen kommer du nog få lägg ner mycket tid för att det ska se bra ut, ett tips kan ju vara att försöka hämta inspiration från andra liknande filmer som finns på Tuben
Citera
2014-05-12, 16:56
Medlem
kanonjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna...
Final Cut är bäst av de alternativen du har, sen kommer du nog få lägg ner mycket tid för att det ska se bra ut, ett tips kan ju vara att försöka hämta inspiration från andra liknande filmer som finns på Tuben

Ja verkligen, håller på att försöka hitta de slickaste av de slicka. Kom gärna med andra förslag på program om du/ni har något i tankarna!
Citera
2014-05-12, 17:47
Medlem
Littons avatar
Adobe har finslipat på Premiere under de senaste versionerna och det tar allt mer mark från Apples Final Cut. Tillsammans med After Effects har du vädligt fina verktyg.
Citera
2014-05-13, 01:01
Medlem
kanonjannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litton
Adobe har finslipat på Premiere under de senaste versionerna och det tar allt mer mark från Apples Final Cut. Tillsammans med After Effects har du vädligt fina verktyg.

Ska se till att fixa det! Känns som mycket ligger i dessa poleringsverktyg. Har du någon erfarenhet av programmet/tips? After effect dvs. Är som sagt idel öra
Citera
2014-05-13, 19:05
Medlem
Littons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanonjanne
Ska se till att fixa det! Känns som mycket ligger i dessa poleringsverktyg. Har du någon erfarenhet av programmet/tips? After effect dvs. Är som sagt idel öra
Jag redigerar inte så mycket video själv (är mest inom grafik och 3D), men jag följer även utvecklingen av video. Och har noterat att allt fler gått över från Final Cut till Premiere. Premiere var inte så kul förr, men det kände Adobe till och har lagt mycket krut på att få Premiere att komma i nivå med övriga program hos Adobe.

Slick video kan ju betyda vad som helst
Men något som utmärker en stämningsfull video från en vanlig är bland annat att ställa in färgerna, eller att skruva till dem så att de ger den känslan man vill åt (Color Correct/Grade).
Men är det effekter du vill åt så finns det mängder med plugins till AE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in