Citat:
Ursprungligen postat av
dr.Van-Imo
Hur vet du att han inte använder avancerade ord för att han är smartare?
Anledningen till att iaf jag stör mig på användande av keps med baseballag är att personen med största sannolikhet inte har någon koll på laget eller sporten, få i Sverige har det när det kommer till baseball. Även om jag tycker brukandet av keps kan medföra att personen framstår som infantil så har jag inget emot att man använder en keps av baseballmodell.
Angående Ralph Lauren så är väl inte det ett golfmärke? Kan vara så att jag är ute och cyklar pga loggan men märket är väl snarare i grunden kopplat till hästpolo?
Är man smart bara för att man använder ord som fyller en onödig funktion? det skulle inte jag kalla smart. Man kan göra det
smart för läsarna genom att anpassa sitt ordval till passande situation vilket TS inte gjort.
Att ingen har koll på vilket lag de har på kirpen kan man koppla ihop jämförelsevis med att
fåtal personer har koll på vad exempelvis Fred Perry i grund och botten kommer ifrån - tennis, ändå så använder dem det märket.
Notera det fetmarkerade: Du säger först att du stör dig på folk som använder keps eftersom de inte har någon koll på lagen, sedan skriver du att du inte har något emot att man använder kepsar med basebollag. Säg inte "
om man har koll på lagen så är det det" för du vet inte vilka som har koll och inte.