2015-05-09, 11:51
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert.Pupkin
Även fast jag håller på Roma Skulle det vara kul om Dybala stannar i Italien istället för att gå till City eller någon annan ointressant plastklubb.

Läget i Juve är jävligt intressant rent allmänt.
Ska man sälja Pogba för enorma summor och få chansen att värva riktigt stort? Eller ska man behålla guldklimpen?
Tror dock Juve kommer kunna värva stort och smart(som dom är duktiga på) med alla CL-pengar ändå.

Vet inte riktigt vilket lag som skulle köpa han heller, tror inte han skulle gå till England och isf liten risk för Chelsea.
Spanien är det mest troliga tror jag men Barcelona har transferförbud(kommer säkert kunna värva ändå för det är en storklubb och Uefa är smutsigt flexibla) och Real gillar ju att göra storvärvningar.

Bästa enligt mig om man ska sälja han vore om han gick till PSG och man fick Veratti och Cavani inbakade i affären. Verrati är jag otroligt förtjust i, han är helt magisk lirare med fantastiskt spelhuvud och en jävla grinta samtidigt.
Cavani tror jag skulle passa utmärkt i Juve då han är en hårt arbetande forward likt Tevez men inte riktigt lika bra.

Ska bli ruskigt intressant att följa Pogbas och Juves öde i sommar.

Cavani tror jag till 98 procent säkerhet hamnar i Juve iaf då Tevez kommer lämna nästa säsong antagligen.

Anfallsbesättning med Tevez, Cavani och Dybala kommande säsong känns ruggigt bra. Tror tyvärr Morata går tillbaka till real och Llorente bör man sälja medens man kan få någon slant för han.

I backbesättningen får dom tillbaka Rugani som har varit grym i Empoli den här säsongen så på backsidan blir det ytterligare förstärkningen på ett redan grymt försvar.

Mittfältet ryktas det om Witsel bland annat men han har jag sett för lite för att kunna bedöma han.
Veratti vore som sagt ultimat men känns svårt då han är en del av PSGs framtid men men vi får se.

Även Mkhitaryan från Dortmund ryktas det om men han känns lite väl ojämn.

Det är mycket som skrivs om Juventus just nu. Allt ska tas med en stor nypa salt. Jovetic, Aguero, Zlatan, Van Persie, Sanchez har också alla vara klara Juventus enligt media. Det enda konkreta budet Juventus har lag är på Dybala och Witsel. Zenit nekade budet på Witsel. Dybala verkar väldigt nära för 30 miljoner + bonusar + Lanini + Goldaniga. GdS säger att Cavani har accepterat ett 4 års kontrakt värt 7.5 miljoner euro per år. Den som tjänar mest i Juventus just nu är Tevez på 4.5. Aldrig att Juventus pungar ut 7.5 för Cavani. Och då är inte ens övergångssumman inräknad heller.

Vad menar du med att Morata drar till Real? Real har en "buy back clause" sommaren 2016 och 2017. Alltså inte i år. Skulle ett annat lag lägga sig i så kommer han kosta 80 miljoner euro, som Real och Juventus delar på.
2015-05-09, 13:57
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Vad menar du med att Morata drar till Real? Real har en "buy back clause" sommaren 2016 och 2017. Alltså inte i år. Skulle ett annat lag lägga sig i så kommer han kosta 80 miljoner euro, som Real och Juventus delar på.
Första buybacken gick ut sista april och var på 30 milj, som RM valde låta förfalla. Priset höjdes till 35 och nästa höjning är nästa sommar. Ja, att han skulle gå tillbaks denna sommar är därav uteslutet.
2015-05-09, 15:51
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Första buybacken gick ut sista april och var på 30 milj, som RM valde låta förfalla. Priset höjdes till 35 och nästa höjning är nästa sommar. Ja, att han skulle gå tillbaks denna sommar är därav uteslutet.

Nej. Denna sommar finns ingen buy back clause. Det är nästa sommar 2015/16 och sommaren 2016/17.
http://www.juventus.com/wps/wcm/connect/06baf795-883a-4ca9-80e9-beba5def3cfd/comunicato%2019072014%20morata%20eng.pdf?MOD=AJPER ES&CACHEID=06baf795-883a-4ca9-80e9-beba5def3cfd
2015-05-09, 17:24
Medlem
Breaking News: Börjat komma uppgifter lite här och där om att Guardiola ska vara överens om att ta över Man City efter säsongen.

Med största sannolikhet skitsnack dock.
Senast redigerad av VanDenBerg 2015-05-09 kl. 17:26.
2015-05-09, 17:26
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Breaking news: Börjat komma uppgifter lite här och där om att Guardiola ska vara överens om att ta över Man City efter säsongen.
Hade varit skönt. I Tyskland är han inte så eftertraktad just nu. Får gärna ta med sig Rafinha och Dante också. Köp en få 3.
2015-05-09, 17:31
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Breaking News: Börjat komma uppgifter lite här och där om att Guardiola ska vara överens om att ta över Man City efter säsongen.

Med största sannolikhet skitsnack dock.

Mourinho vs Guardiola i Premier League vore fruktansvärt coolt.
Senast redigerad av Skrank 2015-05-09 kl. 17:39.
2015-05-09, 17:34
Medlem
Mastodontishs avatar
Pep är nog avskedad på onsdag oavsett om det kommer ut eller inte. Klopp är väl lågoddsare att ta över, Favre en annan.
2015-05-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Pep är nog avskedad på onsdag oavsett om det kommer ut eller inte. Klopp är väl lågoddsare att ta över, Favre en annan.

Är Tysk media säker på detta? jag som trodde Bayern skulle köra kontraktet ut åtminstone. Favre eller Löw blir det nog, har svårt och se att Klopp skulle svika Dortmund.
2015-05-09, 18:28
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Schweizaren alla dar i veckan av de två. Klopp är för mycket BVB både för dem och oss. Ser dessutom inte vad den gode Jürgen ska tillföra, utom ytterligare en mediaperson i klubben.

Däremot är jag ganska säker på att Guardiola måste plocka fram alla ess han har i rockärmen på tisdag om han vill/kan vara kvar. Dagens insats från tränarbänken var usel.
2015-05-09, 18:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Tvivlar på att Klopp har så mycket nytt att tillföra till Bayern.

Iofs, han får ju Lewandowski då. Klopp vet ju iallafall hur man använder Lewandowski. Verkar ju inte Pep fatta.
2015-05-09, 19:08
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tvivlar på att Klopp har så mycket nytt att tillföra till Bayern.

Iofs, han får ju Lewandowski då. Klopp vet ju iallafall hur man använder Lewandowski. Verkar ju inte Pep fatta.

Det beror på hur man ser på Bayerns spel i framtiden. Kan tänka mig att Uli som jobbar inom "ungdomsverksamheten" numera på dagarna inte kommer acceptera ett lika "flummigt" seende på framtiden igen. Rummenigge är lite mesigare och Uli behövs vid sidan av honom igen. Sen måste mer förtroende ges till Sammer.

Värvar man Klopp är det för att skapa en mer rak fotboll igen men med ett ännu bättre presspel som Guardiola introducerat. Dortmund var och nosade på det ett tag, men jag tror faktiskt att Bayern hade passat Klopps pressfilosofi ännu bättre.
Och med gullegossarna Götze och Lewandowski i laget så lär det fungera bra.

Favre är ännu för oprövad skulle jag säga, tror ni verkligen att man vågar satsa på honom utan någon riktig CL-framgång alls, som dessutom är målet?
2015-05-10, 09:06
Medlem
Rupert.Pupkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

Oj sorry, var helt fel ute, trodde klausulen var för den här säsongen

Då känns det genast orimligt att Juve skulle köpa både Dybala och Cavani den här säsongen om Tevez stannar vilket säkert gör tills kontraktet går ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in