2015-05-08, 15:44
Medlem
OG-lovers avatar
Antoine Griezmann skulle man nog få slanta upp en hel del för. Gick till Atletico inför säsongen för 30 miljoner euro. Stått för över 20st ligamål första säsongen i Atletico vilket inte precis har gjort honom billigare. Tror han hade fungerat bra Bayern dock, bra på det mesta.
2015-05-08, 16:45
Medlem
ostochkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Ser inte överhuvudtaget att det skulle vara bra för United. Kan du upplysa mig hur du tänker?

handanovic är en extremt bra målvakt just nu med extremt potential, varför inte? och det är en ekonomiskt lönsam deal för united, why not?

edit: de gea är spanjor, det säger väl allt om vaför real blir ett hetare alternativ än united
Senast redigerad av ostochkex 2015-05-08 kl. 16:48.
2015-05-08, 16:47
Moderator
zanteras avatar
Byta ut en av världens målvakter som dessutom bara är 24 år, mot en sämre, 30 årig målvakt? Ser inte hur det är en bra deal.
2015-05-08, 16:49
Medlem
ostochkexs avatar
jag säger inte att jag skulle sålt de gea om jag var unitedboss, men om situationen skulle uppstå skulle jag nog överväga det. 30 år är ingen ålder för en målvakt
2015-05-08, 17:13
Medlem
Gantss avatar
Om united av någon korkad anledning säljer De Gea så tror jag de hellre satsar på att få Cech(betalar lite extra) än att ta in en sämre målvakt.
2015-05-08, 17:31
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Om united av någon korkad anledning säljer De Gea så tror jag de hellre satsar på att få Cech(betalar lite extra) än att ta in en sämre målvakt.

Detta skulle vara den absolut bästa lösningen enligt mig! Cech bör ju hålla åtminstone några år till och är fortfarande en av världens bästa målvakter. Gedigen erfarenhet från ligan också tillskillnad från Handanovic.

Anledningen för United att sälja De Gea vore ju helt enkelt för att han själv vill gå. Tycker det är förståeligt då han är från Madrid. Har ju redan en PL-titel dessutom.
2015-05-08, 17:34
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Ville bara upplysa dig om att det var fler lag än Liverpool och Spurs som var "nära" honom. Hade varit enkelt att gå till PSG och få högre lön.

Bayern får gärna köpa Di Maria. Han har inte varit så bra som jag trodde att han skulle vara. Alldeles för slarvig för min smak.

Snackas om byte mot Schweinsteiger. Två spelare som varit sisådär den här säsongen men tillhör absoluta världstoppen på sina respektive positioner.

Tror Schweinsteiger behöver miljöombyte. Han är en Bayern-son men är lite för "cool" för att stanna där till slutet av karriären.
2015-05-08, 18:10
Medlem
snillet_1s avatar
Juventus rapporteras vara ganska nära att säkra Dybala:

Citat:
The final details to settle are mainly surrounding the bonuses in the deal, but Juve's offer is very high and all the conversations beetween the parties prove the deal is close. It seems to late for Milan and Inter to surpass Juve (although Palermo's president Zamparini will meet with them next week),

Palermo keeps asking for 40 million euro, but the deal could be closed on the basis of 28 to 32 million plus bonuses which are still being negotiated. At the moment it doesn't appear that players will be included in the deal, although Juve and Palermo will still have to resolve the co ownerships of Goldinaga and Lanini. Dybala is ready to leave Palermo, Juventus could be the next chapter of his career.

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/juventus-close-to-completing-deal-for-dybala-the-figures-and-details-of-deal/
2015-05-09, 04:20
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tror inte på Depay. Jag tror inte på honom alls.

Inte jag heller ärligt talat. United gör en del konstiga värvningar onekligen, det känns inte riktigt som det är där man behöver förstärka. Nu är det här förstås en för framtiden, men ändå, jag hade prioriterat andra positioner i nutid.

Det känns ju som United har ungefär en hel backlinje att byta ut, bara som en början, och det lär inte vara billigt om man ska få loss kvalitet.
2015-05-09, 08:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Snackas om byte mot Schweinsteiger. Två spelare som varit sisådär den här säsongen men tillhör absoluta världstoppen på sina respektive positioner.

Tror Schweinsteiger behöver miljöombyte. Han är en Bayern-son men är lite för "cool" för att stanna där till slutet av karriären.
Schweinsteiger har under flera år sagt att han vill avsluta karriären utomlands så warum nicht.
2015-05-09, 09:49
Medlem
Rupert.Pupkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Juventus rapporteras vara ganska nära att säkra Dybala:

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/juventus-close-to-completing-deal-for-dybala-the-figures-and-details-of-deal/

Även fast jag håller på Roma Skulle det vara kul om Dybala stannar i Italien istället för att gå till City eller någon annan ointressant plastklubb.

Läget i Juve är jävligt intressant rent allmänt.
Ska man sälja Pogba för enorma summor och få chansen att värva riktigt stort? Eller ska man behålla guldklimpen?
Tror dock Juve kommer kunna värva stort och smart(som dom är duktiga på) med alla CL-pengar ändå.

Vet inte riktigt vilket lag som skulle köpa han heller, tror inte han skulle gå till England och isf liten risk för Chelsea.
Spanien är det mest troliga tror jag men Barcelona har transferförbud(kommer säkert kunna värva ändå för det är en storklubb och Uefa är smutsigt flexibla) och Real gillar ju att göra storvärvningar.

Bästa enligt mig om man ska sälja han vore om han gick till PSG och man fick Veratti och Cavani inbakade i affären. Verrati är jag otroligt förtjust i, han är helt magisk lirare med fantastiskt spelhuvud och en jävla grinta samtidigt.
Cavani tror jag skulle passa utmärkt i Juve då han är en hårt arbetande forward likt Tevez men inte riktigt lika bra.

Ska bli ruskigt intressant att följa Pogbas och Juves öde i sommar.

Cavani tror jag till 98 procent säkerhet hamnar i Juve iaf då Tevez kommer lämna nästa säsong antagligen.

Anfallsbesättning med Tevez, Cavani och Dybala kommande säsong känns ruggigt bra. Tror tyvärr Morata går tillbaka till real och Llorente bör man sälja medens man kan få någon slant för han.

I backbesättningen får dom tillbaka Rugani som har varit grym i Empoli den här säsongen så på backsidan blir det ytterligare förstärkningen på ett redan grymt försvar.

Mittfältet ryktas det om Witsel bland annat men han har jag sett för lite för att kunna bedöma han.
Veratti vore som sagt ultimat men känns svårt då han är en del av PSGs framtid men men vi får se.

Även Mkhitaryan från Dortmund ryktas det om men han känns lite väl ojämn.
Senast redigerad av Rupert.Pupkin 2015-05-09 kl. 09:51.
2015-05-09, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Schweinsteiger är för gammal för United.

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Inte jag heller ärligt talat. United gör en del konstiga värvningar onekligen, det känns inte riktigt som det är där man behöver förstärka. Nu är det här förstås en för framtiden, men ändå, jag hade prioriterat andra positioner i nutid.

Det känns ju som United har ungefär en hel backlinje att byta ut, bara som en början, och det lär inte vara billigt om man ska få loss kvalitet.

Så för att DU inte rejtar honom så gör United konstiga grejer? På vilket sätt behöver inte United en individuellt skicklig offensiv spelare som gör mål, det är ju PRECIS det man behöver? Och ja, man behöver försvarare också men det ena utesluter ju inte det andra, man kommer ju att värva det också liksom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in