Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-03, 19:52
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Annan fråga, vad använder ni Concierge service till? Boka resa WTF, vem gör inte det online? Fråga om lokal växelkurs, är det ett skämt eller?

jag har också Sas Eurobonuskort som andra kreditkort.

Vad gäller conciergeservice så är det värdelös. Affinion står bakom och de har försämrat sin service iaf de senaste sex åren.

Citat:
Ja.https://www.eurocard-back2u.se/ 7% på hotels.com.

En gång för länge sedan var det 10%. Det blir bara sämre det med

Det positiva är att PP forfarande är utan begränsningar
Citera
2014-08-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
jag har också Sas Eurobonuskort som andra kreditkort.

Vad gäller conciergeservice så är det värdelös. Affinion står bakom och de har försämrat sin service iaf de senaste sex åren.

En gång för länge sedan var det 10%. Det blir bara sämre det med

Det positiva är att PP forfarande är utan begränsningar

Precis, jag skaffade det enbart för PP. Känns bara lite märkligt att det inte verkar finnas några fördelar med att faktiskt använda kortet för att handla med. (om man har andra kort ialla fall vilket jag har)
Citera
2014-08-03, 20:34
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Precis, jag skaffade det enbart för PP. Känns bara lite märkligt att det inte verkar finnas några fördelar med att faktiskt använda kortet för att handla med. (om man har andra kort ialla fall vilket jag har)

Egentligen klagar jag inte. 7% återbäring när jag bokar via hotels.com känns okej, utöver welcome rewards. Det har gott och väl betalat årsavgiften. Sedan slipper vi ju betala för svindyr flygplansmat och kan sitta iaf lite avskilt. Beroende på flygplats då. Kastrups lounger är ett skämt, Heathrow okej och Hongkong desto bättre.
Citera
2014-08-03, 21:03
Medlem
Citat:
Egentligen klagar jag inte. 7% återbäring när jag bokar via hotels.com känns okej, utöver welcome rewards. Det har gott och väl betalat årsavgiften. Sedan slipper vi ju betala för svindyr flygplansmat och kan sitta iaf lite avskilt. Beroende på flygplats då. Kastrups lounger är ett skämt, Heathrow okej och Hongkong desto bättre.

London Terminal 3 Lounge #1 eller vad det hette är bra. Kastrup bättre än Schiphol iallafall. Jag reser mest på väst Europa så har inte sett nån längre bort ännu.

För att inte gå OT; Jag har kommit fram till att det smartaste är att
1) Hemma använda bensinkort utan avgift. På Statoil får man 1% om man tankar 1200 liter vilket jag nog gör även om jag inte kör mycket.

2) På resa använda GE utan avgift och utan påslag. Får bara kolla att kursen verkligen är 2% bättre, litar inte riktigt på dem. 2% bättre kurs slår all bonus. Lägger man några 100' varje år så blir det kaka till kaffet.

2b) Eftersom jag har Eurocard oavsett vilket så använder jag det för hotels.com för tjänsteresorna.

3) Enda sättet att få ut kontanter på resa utan avgift är att skaffa GE debit kort och sätta över pengar på kontot. Eller göra samma sak med ICA kort. ICA kort har dock en avgift. Nu har jag redan ICA kort så det vore ju perfekt. Tyvärr kan jag inte förlika mig med ICAs många kontroller innan man får använda det utomlands så jag använder det bara på just ICA för att min fru säger att jag ska det.

men men, så länge man slipper betala årsavgift på SAS kortet så är det väl OK. Anledning att jag gått igång nu är att jag missade att de dragit årsavgiften på förra räkningen och det nog är svårt att få tillbaka det i efterhand.

Sen har jag DB gold card för att jag måste PGA huslånet (0,5% in nån fond) samt first card från jobb som jag inte använder. Borde alltså börja använda Statoil istället för DB kortet för ett ev. gå från 0,5 till 1%.

På grund av min opti nojja så funderar jag alltså på att skaffa ytterligare 2-3 gratiskort för att spara/tjäna typ 1-2000 spänn om året. (Plus att jag vissa år skulle slippa betala 400 spänn för SAS kortet)
Citera
2014-08-03, 21:14
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
London Terminal 3 Lounge #1 eller vad det hette är bra. Kastrup bättre än Schiphol iallafall. Jag reser mest på väst Europa så har inte sett nån längre bort ännu.

Jag var på väg att lägga till att shiphol är snäppet bättre än kastrup vad gäller lugnt och inredning, men klart sämre när det gäller mat.

Sas-kortet har ju fördelen att man (numera) får extrapoäng även per liter bensin som tankas. Det är väl iof småpotatis, men ett extra bidrag iaf. Eurocard ger 15 öre rabatt på bemannade statoilstationer.
Citera
2014-08-03, 21:23
Medlem
Citat:
Jag var på väg att lägga till att shiphol är snäppet bättre än kastrup vad gäller lugnt och inredning, men klart sämre när det gäller mat.

Sas-kortet har ju fördelen att man (numera) får extrapoäng även per liter bensin som tankas. Det är väl iof småpotatis, men ett extra bidrag iaf. Eurocard ger 15 öre rabatt på bemannade statoilstationer.

CPH Aspire brukar vara lungt + de har mer än vitt bröd. Aviator snyggare men mycket folk. Schiphol brukar vara stökigt runt 20:00 när jag är där och det de kallar "free wifi" är samma 2x30 minuter som Janne banan får utanför.

Jag använder inte SAS kortet hemma eftersom jag vill ha tjänsteresorna på separat kort. Tror jag får 15 öre både på DB gold & First Card också.
Citera
2014-08-03, 21:27
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
CPH Aspire brukar vara lungt + de har mer än vitt bröd. Aviator snyggare men mycket folk. Schiphol brukar vara stökigt runt 20:00 när jag är där och det de kallar "free wifi" är samma 2x30 minuter som Janne banan får utanför.

Jag använder inte SAS kortet hemma eftersom jag vill ha tjänsteresorna på separat kort. Tror jag får 15 öre både på DB gold & First Card också.

Då ses vi på shiphol och jämför kort framöver. Eller kastrup på vägen dit. Jag dyker upp där titt som tätt. Lova att vinka med ditt platinum
Citera
2014-08-03, 21:30
Medlem
Citat:
Då ses vi på shiphol och jämför kort framöver. Eller kastrup på vägen dit. Jag dyker upp där titt som tätt. Lova att vinka med ditt platinum

Jag ska bära det i kavajfickan likt en liten grå näsduk.
Citera
2016-01-26, 22:51
Medlem
Får väl bumpa denna gamla igen, då okq8 sänker sin "cashback"

gör alla det?

har för mig att man fick 1% på norwegain i något mejl jag läste nyss som man kunde använda till att köpa resor hos dem om man gillade det.

Någon som vet om dom kommer sänka också?

Andra tips där man får cashback något tillbaka?
Citera
2016-01-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Får väl bumpa denna gamla igen, då okq8 sänker sin "cashback"

gör alla det?

har för mig att man fick 1% på norwegain i något mejl jag läste nyss som man kunde använda till att köpa resor hos dem om man gillade det.

Någon som vet om dom kommer sänka också?

Andra tips där man får cashback något tillbaka?

Preem har fortfarande 1% cashback. Bäst just nu. De har sagt att de inte har några planer att sänka cashbacken i nuläget, men kan såklart ändras.
Citera
2016-01-27, 14:26
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Re:member More har 1% cashback mot 295 kr i årsavgift.
Citera
2016-01-27, 15:51
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob den Ouden
Re:member More har 1% cashback mot 295 kr i årsavgift.

Nånting annat som gör att folk skaffar det kortet med tanke på de kostnadsfria alternativen som finns? Måste ju pröjsa nästan 30k med det bara för att gå jämnt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in