2014-05-11, 20:46
Medlem
Strax innan jag slutade på mitt förra jobb fick jag ut nya arbetskläder av ganska hög kvalitet. En tid efter gick företaget i konkurs, så jag kommer knappast att börja jobba där igen. Det är bomullskläder med alla fickor och hängen för verktyg, skruvar etc. och i mycket gott skick.

Härom dagen hittade jag de kläderna undanlagda i en låda, eftersom jag har mycket svårt att kasta fullt fungerande saker. Nu funderar jag på att kunna använda kläderna hemma när jag jobbar på huset, bilen eller som extrakläder på mitt nuvarande jobb. Problemet är att de har det numera kursade företagets logga på sig vilket gör att jag ser ut som en hantverkare som jobbar på mitt eget hus och ser illa ut på mitt nuvarande jobb.

Jag har försökt att skrapa bort märkningen med kniv, men det verkar sitta på djupet och kräva att man skrapar bort en stor del av tyget vilket jag helst inte vill. Det är också ganska stora märken som kräver rätt mycket jobb.

Så har någon något bra tips på att få bort märkena? Jag tror att det är plastmärken som smälts in i tyget.
Citera
2014-05-11, 20:49
Medlem
hah.. jaaa,, jooo... Thinner.

Tryck på en ny logga istället.
Citera
2014-05-13, 06:38
Medlem
Tack för svaret. Thinner, har du provat det och sett att det fungerar?

Trycka ett nytt märke över är tyvärr inget alternativ för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in