2005-08-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Sula
Men det kan komma! Trägen vinner!

Då det ligger i någons intresse att mörklägga, kan mörkläggningen bli väldigt effektiv. I motsats till många helt huvudlösa konspirationsteorier, tycker kag det finns minst ett par intressanta öppningar i denna:

1) Den mystiske "kusinen" eller "kusinbarnet"
2) Uppgifterna från Vickans förlossning

Och så naturligtvis:

3) Faderns nazistförflutna talades det tyst om väldigt, väldigt länge. Och hur många känner till att kungens förolyckade far var nazianstruken. Det snällaste som sagts om honom i detta hänseende är att han var "politisk idiot". Och var stod Sibylla?

Vad gäller 2) ovan så finns det ju inga belägg och den enda källan vi har är ett påstående från "svinet". Visst, jag VILL att det ska vara sant men jag tror inte på saker om det inte finns åtminstone indicier.
2005-08-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zildijan
Lite OT, men det sägs ju också att han (kronprins Gustaf Adolf) även levde upp till beskrivningen inom citattecknen minus ordet politisk. Dvs att den brist på intellektuell skärpa som präglar såväl vår konung som åtminstone ett par av barnen har ärvts i rakt nedstigande led.

Att gissa var prinsessan Sibylla hade sina politiska sympatier är väl inte så svårt att tänka sig mot bakgrund av att hon var född "Prinsessa av Sachen Coburg".

OT: Kungens far kunde inte heller läsa och han gillade mest att jaga, skjuta pistol och hoppa med hästar. Frågan är när de här oduglingsgenerna kom in i Bernadotte-familjen, var gamle Jean Baptiste själv en primitiv idiot, eller har man konsekvent gift sig med svagsinta fruntimmer?

Utanför ämnet som sagt, jag ber om ursäkt om någon stör sig.
2005-08-19, 14:50
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marang
OT: Kungens far kunde inte heller läsa och han gillade mest att jaga, skjuta pistol och hoppa med hästar. Frågan är när de här oduglingsgenerna kom in i Bernadotte-familjen, jag gamle Jean Baptiste själv en primitiv idiot, eller har man konsekvent gift sig med svagsinta fruntimmer?

Utanför ämnet som sagt, jag ber om ursäkt om någon stör sig.

Han lyckades ju iallafall bli fältmarskalk och leda armeer... Iofs ingen garanti för att man inte är en idot, men såvitt jag förstår var man tvungen att jobba sig upp i Napoleons militär, så det antyder ju att han faktiskt var kompetent.
2005-08-19, 15:13
Medlem
Hörde någon som sa att Silvias oäkting, den där Patrick Sommarsallad, bodde under en lastkaj vid Ica i Bagarmossen. Har hovet slängt ut honom?
2005-08-19, 17:24
Medlem
Gisburnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zildijan
Att gissa var prinsessan Sibylla hade sina politiska sympatier är väl inte så svårt att tänka sig mot bakgrund av att hon var född "Prinsessa av Sachen Coburg".

Här har ni en länk om hennes far, kungens morfar: Charles Edward, Duke of Saxe Coburg and Gotha.

http://www.geocities.com/jesusib/CharlesEdward.html
2005-08-19, 17:46
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Sula
Om det är en konspiration att skaffa barn före äktenskapet, har vi många konspiratörer i landet...

Om hovet och fler hemlighåller att vår drottning har ett okänt/hemligt barn sedan tidigare så är det en konspiration. Det är själva hemlighållandet och inte skapandet som är det som gör det till en konspiration. Det förstår nog du med?
2005-08-19, 18:00
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Om hovet och fler hemlighåller att vår drottning har ett okänt/hemligt barn sedan tidigare så är det en konspiration. Det är själva hemlighållandet och inte skapandet som är det som gör det till en konspiration. Det förstår nog du med?

Du har en poäng. Vi gör ett försök i konspriationer.

*skvaller -> konspirationer*

/Moderator
2005-08-19, 18:15
Medlem
svinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marang
"hovet" är en institution, men det måste jag ha varit ett uttalande från person, eller ngt skrivet.

Du har hittat på en i och för sig intressant teori men det finns inga konkreta belägg över huvud taget.
I gårdagens Aftonbladet finns det en artikel om pastor Fred Phelps.
Kungen finns visserligen med på bild men det är hovet som utalar
att dom tänker vidta åtgärder och inte kungen som person.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,595926,00.html

Teorier har jag dock gott.
En teori är att Silvia dolde vissa känsliga uppgifter för kungahuset.
Att hon hade ett bortadopterat oäkta barn och en far som var nazist
lär knappast ökat på hennes chanser att bli drottning av Sverige.

En annan lite tokigare teori som jag har är att Silvia blev på smällen
med kungen redan före äktenskapet. Dom hade ett förhållande långt
innan dom gifte sig. Det är tänkbart att Silvia råkat bli gravid och valt
att hålla tyst om det av olika orsaker. Barnet skulle i så fall vara oäkta
men ändå vara kungens.

Det var fan det dummaste jag varit med om att flytta över tråden till
konspirationstråden. Dom flesta som är 40+ och läst dagstidningar
någorlunda regelbundet känner nog till den här historian.
2005-08-19, 23:38
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinet
I gårdagens Aftonbladet finns det en artikel om pastor Fred Phelps.
Kungen finns visserligen med på bild men det är hovet som utalar
att dom tänker vidta åtgärder och inte kungen som person.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,595926,00.html

Teorier har jag dock gott.
En teori är att Silvia dolde vissa känsliga uppgifter för kungahuset.
Att hon hade ett bortadopterat oäkta barn och en far som var nazist
lär knappast ökat på hennes chanser att bli drottning av Sverige.

En annan lite tokigare teori som jag har är att Silvia blev på smällen
med kungen redan före äktenskapet. Dom hade ett förhållande långt
innan dom gifte sig. Det är tänkbart att Silvia råkat bli gravid och valt
att hålla tyst om det av olika orsaker. Barnet skulle i så fall vara oäkta
men ändå vara kungens.

Det var fan det dummaste jag varit med om att flytta över tråden till
konspirationstråden. Dom flesta som är 40+ och läst dagstidningar
någorlunda regelbundet känner nog till den här historian.

Nej, ingen av dessa historier finns att läsa i dagstidningar. Det som har framförts hittills i denna tråd är bara vilda fantasier. Synd att mainstream media inte berättar om det de vet. Tror att det vet mycket mer än vi. De visste t ex att Gudrun Schyman var en fyllkaja i många år, men valde att skydda henne samt att fängelsedirektören Grunewald är en total alkis, utan att media berättat det¨osv
2005-08-20, 00:19
Medlem
Pastor Sulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Säg inte det! Jag har antytt en droppe kungablod i ådrorna, så ha misskund med mig om jag ibland förefaller blåst. Det går ofta över, men inte alltid.
2005-08-20, 00:34
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Man kan se på livmodersmunnens utseende. På en kvinna som aldrig fött fram ett barn den vägen är öppningen som en "prick" i mitten.
På någon som fött är den en skåra.

Och "undersköterskan" såg förstås denna skåra när hon assisterade vid förlossningen?
2005-08-20, 00:39
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Han lyckades ju iallafall bli fältmarskalk och leda armeer... Iofs ingen garanti för att man inte är en idot, men såvitt jag förstår var man tvungen att jobba sig upp i Napoleons militär, så det antyder ju att han faktiskt var kompetent.

Han var inte adlig så han fick just arbeta sig uppåt och bli befodrad pga kompetens.
Många bernadottar är erkänt goda konstnärer. Det finns inget typiskt bernadottskt idioti som gått i arv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in