2005-08-17, 22:56
Medlem
Pastor Sulas avatar
Det här ämnet är kanske värt en egen tråd?

Kusin, kusinbarn eller föräktenskaplig bastard? Och vem är fadern...?
2005-08-17, 23:01
Medlem
Lite mer bakgrund kanske? För oss oinvigda.
2005-08-17, 23:24
Medlem
mollydotts avatar
om pastorn menar brorsonen är han en brorson.
2005-08-18, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandyboll
Lite mer bakgrund kanske? För oss oinvigda.
Här finns lite "bakgrundsfakta."
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=233826&page=11&pp=15
Inlägg #164 och framåt.
2005-08-18, 07:24
Medlem
Pastor Sulas avatar
svinet postade detta:

"Ja, Silvia var nitton och ogift när hon fick sitt första barn. Kungabarnens äldre
okända halvsyskon är född 1971 och är nu omkring 33-34 år gammal.

Att någonting inte stod riktigt rätt till med Silvia förflutna uppdagades redan
vid tiden för Victorias födsel. Personalen som hade hand om förlossning läckte
nämligen ut att Silvia minsann inte var en förstföderska.

Med tanke på tronföljden så blir det hela mycket intressant."

och Torparen detta:

Hur är det med tönten som presenterades som Silvias ”kusin” och fick bo i familjen för att det var så synd om honom. Det man kommer ihåg av denne person är att han klantade till det mesta som han gjorde. Vad gör han nu och vem var det?

Från marang:

Är den där olycksalige "brorsonen" Partik Sommelath i själva verket Silvias son?

Du får komma med lkite bättre belägg för ditt påstående. En födelseattest till exempel, eller någon som uttalat sig om det i pressen, till exempel barnets far. (så vida det inte är Walter själv som satt på dottern förstås)

Torparen igen:

Nej jag säger inte detta men det skulle vara roligt att veta vem det var och vad gör han idag vilket släktskap har han med Sylvia och framför allt varför togs han till Sverige och inte släkten i tyskland.

Zildijan:

Silvia är född 1943, så 1971 fyllde hon alltså 28 år.

svinet:

Zildijan Du har alldeles rätt:
Vad jag minns så stod det i tidningen att Silvia var nitton. Då borde det
riktiga årtalet för barnets födsel vara 1962 istället för 1971 som jag skrev.
Det skjuter upp åldern den nuvarde åldern till 42-43 år beroende på vilket
dag på året som som barnet föddes.

MADEofSTONE:

Patrick Sommerlath han bor väl här i sverige har en unge med skådisen camilla Lundén har jag för mej. Han var dessutom nära att få åka med i Ken Rings baklucka ut till Hässelby . Vet i fan hur han är släkt egentligen ibland är han brorson ibland kusin och ibland kusinbarn till Silvia Nån som vet?

Här nedan lite info om släktforskning kring Sommerlats ta allt med en nypa salt mkt vilda spekulationer av diverse "muppar" . Sök på kändisars härstamning sedan kungligt.
Tydligen ska Silvias antavlor ha varit hemligstämplade efter någon forskning mormonerna gjort...

http://genealogi.aland.net/discus/

Torparen:

Detta hittade jag på nätet, det handlar om en pensionerad journalist.

Nu har jag dock läst en bok som en riktig murvel har skrivit och den heter Bengt Michanek, murvel. Den handlar främst om de 20 år som sagde Michanek tillbringade på Aftonbladet i Stockholm.
Michanek, som under sina två decennier på tidningen skrev 3.175 artiklar och stod bakom 370 löpsedlar
SOMLIGT SKVALLER FÖRMEDLAS också, som det om drottning Silvias bror Patrik Sommerlath som enligt ett tips i stället är hennes son. Om kungen skulle vara hans far är det en tronföljdsfråga, men det behövs DNA-test för att säkerställa alltsammans och det har ännu ingen lyckats med att få fram.
Nu har Bengt Michanek gått i pension, men han glöder fortfarande lika mycket för den verksamhet som har varit hans hela liv. Han är en riktig tvättäkta murvel – om det är det ingen som helst tvekan.
http://www.kuriren.nu/default.asp?TargetForm=/utmatningssidan.asp&ArticleID=344142&CategoryID=28 35&ArticleStateID=2&ClientID=0

.LA.

Enligt personregistret är PS född 1971 och boende i Sthlm.

-----

Det torde väl sammanfatta spaningsläget...
2005-08-18, 07:44
Bannlyst
Varför skulle brorsonen rumpa efter Silvia till Sverige och slå ner sina bopålar här?
Han hade väl absolut ingen anknytning hit på egen hand.
2005-08-18, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Sula
Det här ämnet är kanske värt en egen tråd?

Kusin, kusinbarn eller föräktenskaplig bastard? Och vem är fadern...?

Ja om Silvia var nitton och ogift när hon fick sitt första barn under tiden som hon går i skolan och tar studenten. Det skulle innebära stor skandal och säkerligen tas hon regleras. Jag tror att familjen skulle skickat henne till Brasilien för en skrapning tämligen omgående. Kungabarnens äldre okända halvsyskon är född 1971 och är nu omkring 33-34 år gammal. Silvia är född 1943, så 1971 fyllde hon alltså 28 år. Vad Sylvia arbetade med innan OS talas det tyst om, ryktet säger eskort men det kan vi ta med en nypa salt. Men hur är det med den biologiska klockan för en ogift tysk nucka. Fråga är hur hon tänkte när alla kompisar var gifta och hade barn samtidigt som hon närmar sig steriliteten med stormsteg. Kungen träffade Silvia och Loket OS 72 alltså ett år efter att PS fötts (71) dom gifter sig 75 Victoria kom 77. Att någonting inte stod riktigt rätt till med Silvia förflutna uppdagades redan vid tiden för Victorias födsel. Personalen som hade hand om förlossning läckte
nämligen ut att Silvia minsann inte var en förstföderska. Nu till frågan att undersköterska kan se om du fött barn inom 6 år det köper jag men om samma person kan se om du fått barn för 15 år sedan köper inte jag. Med tanke på att hon är vältränad. Silvia gifte sig när hon var 32 år med kungen, men hon hade levt med honom i 3- 4 år dessförinnan. Varför var de ihop så länge innan giftermålet var det extra viktigt att allt skulle fungera eller var hovet inte villigt att acceptera henne och varför.
2005-08-18, 08:58
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Varför skulle brorsonen rumpa efter Silvia till Sverige och slå ner sina bopålar här?
Han hade väl absolut ingen anknytning hit på egen hand.

Om jag har förstått saken rätt så var han något av en slarver och ett miljöombyte ansågs göra honom gott. Överklassens svar på värstingresa
2005-08-18, 09:12
Medlem
Zildijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
..... Vad Sylvia arbetade med innan OS talas det tyst om, ryktet säger eskort men det kan vi ta med en nypa salt. .....

http://www.royalcourt.se/denkungligafamiljen/drottningsilvia.4.53abbbfd7ffdfa677fff1004.html
2005-08-18, 09:31
Medlem
Churchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Nu till frågan att undersköterska kan se om du fött barn inom 6 år det köper jag men om samma person kan se om du fått barn för 15 år sedan köper inte jag. Med tanke på att hon är vältränad.

Vissa saker går inte att träna bort. Fysiska förändringar i kroppen i samband med en fullgången graviditet är en sådan sak.
Och varför skulle de Kunglige låta en simpel uska komma nära den Kunglige Musen?
2005-08-18, 09:42
Bannlyst
Vems son skulle Patrick Sommerlath vara?

Drottningen har väl 3 syskon Ralf, Walther och Jörg
2005-08-18, 09:50
Medlem
Pundarpatrik
(...men det är väl en annan??? Kusinbarn!!!)

Citat:
... drottning Silvias kusinbarn Patrick Sommerlath (ni vet han som förvarande knark på slottet) efter några flaskor Dom Perignon på innestället Sturecompagniet försökte försvara familjens heder och gick på Ken Ring. Pundar-Patrick (som hans vänner kallar honom) var fortfarande upprörd över Kens utspel mot kungahuset som helhet och Madeleine i synnerhet på Vattenfestivalen 1999. Uppenbart är att Pundar-Patrick strävar efter att upprätthålla en gammal god tradition inom kungahuset och äkta sitt eget kött och blod.
http://66.102.9.104/search?q=cache:FBKBqJC7k3cJ:www.rku.nu/nyb4-03-8jan.shtml+Patrik+Sommerlath&hl=sv
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in