• 2
  • 3
2014-05-14, 00:11
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrox
Du fattar inte överhuvudtaget min situation. Fast orkar inte förklara nu. Det hade inte gått ändå.

Visst, det är sant. Jag känner inte dig. Jag säger bara som det är.

Mediciner som fungerar snabbt och bra mot ångestproblematik (benzodiazepiner, lyrica, opiater) har en tendens att förvärra problemen man försöker bota. Du får förvärrad ångest, mer intensiva panikattacker, djupare depression, mer självmordstankar.

Det här är inte min personliga åsikt. Det är så här läkemedelsindustrin fungerar. Punkt.

Sedan får du väl göra vad fan du vill med informationen jag ger dig.
Citera
2014-05-30, 20:37
Medlem
buspiron funkar grymt bra för mig. har haft ångest hela mitt liv tills jag fick den. SSRI skall man akta sig för det är jävligt beroende framkallanade och går knappt att sluta med
Citera
2014-06-01, 02:51
Medlem
CharlesMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delerium69
buspiron funkar grymt bra för mig. har haft ångest hela mitt liv tills jag fick den. SSRI skall man akta sig för det är jävligt beroende framkallanade och går knappt att sluta med

ssri är inte beroendeframkallande
Citera
2014-06-01, 03:31
Medlem
failedstates avatar
Citat:
Jag tror jag har den grovaste ångesten en människa har varit med om. Riktigt jävla äckligt är det.

Så nu för första gången så kanske jag inser att det är bäst att jag får börja med någon ångestdämpande, tills omständigheter blir bättre, vilket förmodligen kommer ta ungefär ett halvår (om det ens någonsin kommer bli bättre). Vill inte ha frågor om varför det skulle ta just ett halvår osv.

Detta är för att jag känner ofta att jag inte pallar mer. Det är bara för jävla mycket att ta. Varje dag har jag ångestattacker där det känns som att mitt hjärta ska flyga ut ur bröstkorgen. Det känns inte som den här ångesten är bra för min kropp, och inte mitt psyke heller för den delen (i detta fall känns det inte som "what doesn't kill you makes you stronger" stämmer in). Inte såhär mycket ångest, när jag ändå inte kan göra någonting åt att förbättra det i dagsläget. Just nu vill jag inte ha ett skit ifrån livet och allt är meningslöst. Därför har jag även isolerat mig. Med andra ord, jag KAN INTE göra något åt mina problem i dagsläget, och jag vill inte ha någon fråga eller diskussion ang det.

Jag har nog alltid varit den mest anti-medicin personen tills detta. Det känns inte heller nu som mediciner kan hjälpa mig ett skit, men det kanske kan dämpa min ångest och på något sätt hjälpa mig på lång sikt. Jag är inte ute efter att kunna funktionera bättre på något sätt, utan bara dämpa den här ångesten på ett bra tag.

Så vad funkar bäst mot ångest? Har hört om benso och tramadol. Tror ni att någon av dessa mediciner kan göra mig till en sämre/dummare människa på lång sikt (varje dag i ett halvår)? Jag vill inte att jag liksom ska förstöras på något sätt (i fall det blir så att jag till slut lyckas gå vidare i mitt liv och känna mig lite mer som tidigare).

Är det någon som har erfarenheter? Kan ni också berätta varför ni tog det och hur det i så fall påverkade/hjälpte er osv.

Ursäkta om ni skulle tycka att texten är lite rörig. Vet inte om hela texten behövdes, men det känns som den kanske behövs för att det skulle vara lättare att ge sig in i min situation lite.

stesolid? hash? våld?
mina bästa tips faktiskt.. kanske saroten om du inte har haft mkt psykofarmaka..?
Citera
2014-06-01, 09:35
Medlem
pluto-s avatar
Weed. Hjälper väldigt bra, och räcker med en liten "dos". Nu pratar jag dock om mig själv, men det kan hjälpa för dig med. Lär vara bra mycket bättre än Benso också.
Citera
2014-06-02, 09:29
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Du fattar inte överhuvudtaget min situation. Fast orkar inte förklara nu. Det hade inte gått ändå.
Han har ju rätt.
Senast redigerad av storpungen 2014-06-02 kl. 09:39.
Citera
2014-06-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesM
ssri är inte beroendeframkallande
Man kan bli äckligt beroende av SSRI. Det säljs som ett ickeberoendeframkallande preparat, men du kan få stora problem när du försöker sluta med det.
Det kan vara läskigt att sluta med en stark trygghet. Så på ett sätt så är det beroendeframkallande, fast inte på ett annat.
Citera
2014-12-15, 14:43
Medlem
limE86s avatar
Stesolid eller Xanor
Citera
2014-12-15, 14:56
Medlem
Citat:
Jag tror jag har den grovaste ångesten en människa har varit med om. Riktigt jävla äckligt är det.

Så nu för första gången så kanske jag inser att det är bäst att jag får börja med någon ångestdämpande, tills omständigheter blir bättre, vilket förmodligen kommer ta ungefär ett halvår (om det ens någonsin kommer bli bättre). Vill inte ha frågor om varför det skulle ta just ett halvår osv.

Detta är för att jag känner ofta att jag inte pallar mer. Det är bara för jävla mycket att ta. Varje dag har jag ångestattacker där det känns som att mitt hjärta ska flyga ut ur bröstkorgen. Det känns inte som den här ångesten är bra för min kropp, och inte mitt psyke heller för den delen (i detta fall känns det inte som "what doesn't kill you makes you stronger" stämmer in). Inte såhär mycket ångest, när jag ändå inte kan göra någonting åt att förbättra det i dagsläget. Just nu vill jag inte ha ett skit ifrån livet och allt är meningslöst. Därför har jag även isolerat mig. Med andra ord, jag KAN INTE göra något åt mina problem i dagsläget, och jag vill inte ha någon fråga eller diskussion ang det.

Jag har nog alltid varit den mest anti-medicin personen tills detta. Det känns inte heller nu som mediciner kan hjälpa mig ett skit, men det kanske kan dämpa min ångest och på något sätt hjälpa mig på lång sikt. Jag är inte ute efter att kunna funktionera bättre på något sätt, utan bara dämpa den här ångesten på ett bra tag.

Så vad funkar bäst mot ångest? Har hört om benso och tramadol. Tror ni att någon av dessa mediciner kan göra mig till en sämre/dummare människa på lång sikt (varje dag i ett halvår)? Jag vill inte att jag liksom ska förstöras på något sätt (i fall det blir så att jag till slut lyckas gå vidare i mitt liv och känna mig lite mer som tidigare).

Är det någon som har erfarenheter? Kan ni också berätta varför ni tog det och hur det i så fall påverkade/hjälpte er osv.

Ursäkta om ni skulle tycka att texten är lite rörig. Vet inte om hela texten behövdes, men det känns som den kanske behövs för att det skulle vara lättare att ge sig in i min situation lite.
Benso, det är kryckorna för att du ska kunna lära dig gå igen efter att du brutit benen dock inget man har livet ut. Ja benso gör dig dummare med nedsatt arbetsminne. Man måste dock jobba på ångesten. Det är fullt möjligt, sök på nätet och kolla filmer på youtube. Pusha dig lite varje dag så går det över.
Citera
2014-12-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Bensodiazepiner och opiater/opioider är jävligt beroendeframkallande. De kommer göra din ångest värre med tiden, och det kommer vara svårt att sluta med dom sen.
Men bensotabletter kan också ha sina fördelar, de kan under behandlingen hjälpa dig att bygga upp ett lite mer normalt liv. Men att medicinera med benso är lite som att dansa med djävulen enligt mig.

Det finns annars illegala droger som kan vara till stor hjälp. Det finns droger som kan "koppla om" hjärnan på dig och släppa ut oönskad ångest. Jag rekommenderar att testa en sån metod innan du ger dig in på en sån tung medicinering.
MDMA (den aktiva substansen i ecstasy) kan hjälpa dig att bearbeta din ångest.
Den ger ett lyckorus av kärlek och har en ångestdämpade effekt, så under ruset kan hjärnan bearbeta saker utan att man mår speciellt dåligt av det. Det kan även ge en livslust igen och motivation, för ruset visar en något väldigt vackert. Jag rekommenderar 1-3 behandlingar med den metoden innan du ger dig på något annat. MDMA är inte en skadlig drog om man är fysiskt frisk och om man inte överkonsumerar det.
Jag ser ingen anledning (bortsett från att den är illegal) till att inte testa det åtminstone en gång innan man ger sig på behandling med benso.
Säg det till dom som fått hppd. Man riskerar även hppd mera om man har psykiska problem.
Citera
2014-12-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imfrondly
Säg det till dom som fått hppd. Man riskerar även hppd mera om man har psykiska problem.
En normaldos MDMA utan andra droger inblandade? Risken är extremt minimal.

Vissa får ju krampanfall och slår ihjäl sig efter att de har käkat SSRI, vissa överdoserar bensodiazepiner och slutar andas i sömnen. En hel rad olika läkemedel mot ångest kan orsaka psykoser, framkalla självmordsförsök och mer långsiktiga sjukdomar, som i vissa fall är dödliga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in