2014-05-11, 10:16
Medlem
franges avatar
Många tjejer är helt enkelt så jävla tråkiga, är i många fall som att prata med en vägg, även om det är de som tagit kontakten (upprepade gånger).

Tjejer behöver helt enkelt inte lägga någon tid på att utveckla intressanta och trevliga personligheter så länge de inte ser ut som en Rottne H20, de får all uppmärksamhet de vill ha ändå utav killar som vill ligga med dem.
Citera
2014-05-11, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dussell
Helt oväsentligt vad vi tycker eller tro i detta fall, det ger inte ts någon form av fakta att gå på,man kan omöjligt veta exakt varför hon beter sig som hon gör, det kan bero på flera anledningar, men om det är hjälp med gissningar som ts vill ha så är frågeställningen helt misslyckad.

om du är rädd och inte vågar ställa din fråga till din partner för att denne ska illa tolka dig bara för att du ställer en fråga så är du antagligen hemskt jävligt korkad i huvudet.

Jag tappade respekten för ditt inlägg när jag läste den sista meningen, det andra lät i alla fall någorlunda vettigt.

Det första fetmarkerade: du kanske kan tänka själv eller måste du ha allting bokstaverat för att du skall begripa? det är uppenbart att TS vill ha råd av erfarna personer som kanske är bättre än TS på att förstå sociala koder även om det finns flera anledningar så vill TS uppenbarligen ha de trovärdigaste, det har vi andra redan fattat

Om jag precis har träffat en tjej och jag börjar försöka ändra på hennes personlighet så kanske inte det är det bästa intrycket man kan ge. Det har ingenting med intelligens att göra så nu kan man fråga sig vem som inte tänker rationellt...
Citera
2014-05-11, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhippedCum
Jag tappade respekten för ditt inlägg när jag läste den sista meningen, det andra lät i alla fall någorlunda vettigt.

Det första fetmarkerade: du kanske kan tänka själv eller måste du ha allting bokstaverat för att du skall begripa? det är uppenbart att TS vill ha råd av erfarna personer som kanske är bättre än TS på att förstå sociala koder även om det finns flera anledningar så vill TS uppenbarligen ha de trovärdigaste, det har vi andra redan fattat

Om jag precis har träffat en tjej och jag börjar försöka ändra på hennes personlighet så kanske inte det är det bästa intrycket man kan ge. Det har ingenting med intelligens att göra så nu kan man fråga sig vem som inte tänker rationellt...

att ställa frågor till sin partner är alltså lika med att försöka förändra på dennes personlighet och enligt dig ett rationellt tänkande? vilken planet kommer du ifrån?
Senast redigerad av Dussell 2014-05-11 kl. 13:22.
Citera
2014-05-11, 13:45
Bannlyst
Citat:
att ställa frågor till sin partner är alltså lika med att försöka förändra på dennes personlighet och enligt dig ett rationellt tänkande? vilken planet kommer du ifrån?

"om du är rädd och inte vågar ställa din fråga till din partner för att denne ska illa tolka dig bara för att du ställer en fråga så är du antagligen hemskt jävligt korkad i huvudet."

Så skrev du. Det var så jag menade med att du inte tänker rationellt. Man är alltså enligt din mening jävligt korkad i huvudet om man inte vill fråga en tjej man precis träffat varför hon svarar så kort - alltså att ifrågasätta hennes beteende. Sådana saker hör till att läsa av vad som är lämpligt och inte. Att gå in på ett djupare plan och fråga varför någon gör som den gör är något man frågar när man känt personen en längre tid och kanske på vägen har man redan funnit svaret till det beteendet?

Vad skulle du själv tycka om en tjej ifrågasatte varför du svarar så kort på SMS eller om varför du stavar så dåligt eller liknande? förmodligen skulle man bara tänka att den bruden är jävligt dum i huvudet som tänker på hur långt jag skriver istället för att försöka veta mer om mig.
Citera
2014-05-11, 15:01
Medlem
www.vadmenarhan.se
Citera
2014-05-11, 17:55
Medlem
origamis avatar
Skriv att hennes korta svar creepar dig. Hon får dig att må obehagligt...
Citera
2014-05-11, 17:57
Bannlyst
Citat:
"om du är rädd och inte vågar ställa din fråga till din partner för att denne ska illa tolka dig bara för att du ställer en fråga så är du antagligen hemskt jävligt korkad i huvudet."

Så skrev du. Det var så jag menade med att du inte tänker rationellt. Man är alltså enligt din mening jävligt korkad i huvudet om man inte vill fråga en tjej man precis träffat varför hon svarar så kort - alltså att ifrågasätta hennes beteende. Sådana saker hör till att läsa av vad som är lämpligt och inte. Att gå in på ett djupare plan och fråga varför någon gör som den gör är något man frågar när man känt personen en längre tid och kanske på vägen har man redan funnit svaret till det beteendet?

Vad skulle du själv tycka om en tjej ifrågasatte varför du svarar så kort på SMS eller om varför du stavar så dåligt eller liknande? förmodligen skulle man bara tänka att den bruden är jävligt dum i huvudet som tänker på hur långt jag skriver istället för att försöka veta mer om mig.

Du vet att ett förhållande handlar om att kommunicera med varandra dvs inte vända sig till flashback om problem uppstår så löser man det genom att prata med varandra och skulle det inte gå att prata med sin partner för att denne vägrar lyssna då är förhållande redan misslyckad och ingen med lite vett bakom pannan skulle vara kvar i en sådan relation. Sen när måste en enkel fråga vara detsamma som att ifrågasätta någon? Och ts har inte bett om våra gissningar eller åsikter om vad vi tror, kan inte se någon stans i inlägget där det står, vad tror ni eller vad gissar ni på? du får gärna visa mig var det står så om du anser något annan. vidare kan jag inte se hur det skulle hjälpa ts att lösa några problem genom att säga vad vi tror, tror gör man i kyrkan, har man problem så vill man veta vad det är och varför, dvs man vill inte tro utan man vill få reda på det Vågar man inte ställa sin partner en fråga så ska man inte ge sig in i relation om man inte är helt pantad vilket jag förmodar fullt ut att du är, jävla pajas.
Citera
2014-05-11, 19:36
Bannlyst
Citat:
Du vet att ett förhållande handlar om att kommunicera med varandra dvs inte vända sig till flashback om problem uppstår så löser man det genom att prata med varandra och skulle det inte gå att prata med sin partner för att denne vägrar lyssna då är förhållande redan misslyckad och ingen med lite vett bakom pannan skulle vara kvar i en sådan relation. Sen när måste en enkel fråga vara detsamma som att ifrågasätta någon? Och ts har inte bett om våra gissningar eller åsikter om vad vi tror, kan inte se någon stans i inlägget där det står, vad tror ni eller vad gissar ni på? du får gärna visa mig var det står så om du anser något annan. vidare kan jag inte se hur det skulle hjälpa ts att lösa några problem genom att säga vad vi tror, tror gör man i kyrkan, har man problem så vill man veta vad det är och varför, dvs man vill inte tro utan man vill få reda på det Vågar man inte ställa sin partner en fråga så ska man inte ge sig in i relation om man inte är helt pantad vilket jag förmodar fullt ut att du är, jävla pajas.

Ett förhållande ja, en brud man nyss träffat uppskattar sällan om man klagar på vad hon gör och inte gör, när du lärt dig mer om relationer kommer du förstå att glädje från början leder till att tjejen får ett bra intryck och associerar TS med lycka.

Jag vet inte om du är seriös nu men om du är likadan i verkligheten som du är på Flashback så tror jag absolut att din bokstavliga tolkning av allting stjälpt dig från många tjejer och relationer. Det är evident att TS vill ha våra åsikter, teorier, erfarenheter och så som jag kan förnimma det så bidrar du bara till tråkigheter till alla som inte håller med dig.

"Tro gör man i kyrkan". Du bör även notera att vetenskap bygger på teorier och tro, våra teorier kan hjälpa TS att bli upplyst eftersom det verkar vara som så att TS gett sig ut i mörkret utan karta och kompass.

Du hävdar att jag är pantad, då kanske man kan fråga sig vilken nivå man väljer att argumentera på och när man skall inse att man bara gör det värre för sig själv med den attityden. Stackars sate.
Citera
2014-05-11, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ett förhållande ja, en brud man nyss träffat uppskattar sällan om man klagar på vad hon gör och inte gör, när du lärt dig mer om relationer kommer du förstå att glädje från början leder till att tjejen får ett bra intryck och associerar TS med lycka.

Jag vet inte om du är seriös nu men om du är likadan i verkligheten som du är på Flashback så tror jag absolut att din bokstavliga tolkning av allting stjälpt dig från många tjejer och relationer. Det är evident att TS vill ha våra åsikter, teorier, erfarenheter och så som jag kan förnimma det så bidrar du bara till tråkigheter till alla som inte håller med dig.

"Tro gör man i kyrkan". Du bör även notera att vetenskap bygger på teorier och tro, våra teorier kan hjälpa TS att bli upplyst eftersom det verkar vara som så att TS gett sig ut i mörkret utan karta och kompass.

Du hävdar att jag är pantad, då kanske man kan fråga sig vilken nivå man väljer att argumentera på och när man skall inse att man bara gör det värre för sig själv med den attityden. Stackars sate.

Citat:

Vart åker du med ditt skepp egentligen, inte fasen är den på rätt håll? så bara för att man inte är i ett förhållande så betyder det att det är fel att prata öppet med varandra genom att ställa frågor?

Citat:
Jag vet inte om du är seriös nu men om du är likadan i verkligheten som du är på Flashback så tror jag absolut att din bokstavliga tolkning av allting stjälpt dig från många tjejer och relationer

Det är din inställning som brister på logik här och att du sedan försöker skylla det på mig säger en hel del om dig.

Citat:
Det är evident att TS vill ha våra åsikter, teorier, erfarenheter och så som jag kan förnimma det så bidrar du bara till tråkigheter till alla som inte håller med dig.

Jag begär inte alls att du ska hålla med mig men om du inte har något vettigt att komma med så kan du sitta ner och hålla tyst istället för att försöka tvinga till dig dina korkade argument på oss.

Citat:

Jo det vi tror är exakt detsamma som det vi vet och det kan hjälpa ts väldigt långt på sin guld jakt, det är liksom koden med kompasset i det hela, Undrar man något så är det bästa att frågan personen själv som det handlar om istället för att fråga fb, då slipper man tro om personen ifråga någorlunda mogen. Du får gärna utveckla exakt hur det löser ts problem om vi ska sitta här och gissa fram oss samt varför det inte är nödvändigt att fråga tjejen själv .
Senast redigerad av Dussell 2014-05-11 kl. 20:34.
Citera
2014-05-11, 22:17
Medlem
sephoras avatar
Hon kanske inte gillar att smsa bara. Jag hatar att ha långa konversationer på sms, speciellt med folk jag knappt känner. Även om jag är intresserad av en kille så hatar jag att smsa med honom.
Citera
2014-05-11, 22:22
Medlem
Ge fan i henne, låter som en självupptagen uppmärksamhetssökande tjej..
Och lyssna inte på de råd som ges här på flashback, vissa är bra men de flesta är skit.
Citera
2014-05-11, 23:49
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeauty
Hej!

Lärde känna en tjej för ett tag sedan. Vi umgicks och hade kul. Det var något i luften mellan oss. Vi har inte haft sex men vi har hånglat.

Hur som helst så är denna tjej en sådan som spelar väldigt svår.

Nu när vi smsar så svarar hon väldigt kort. Ställer inga frågor tillbaka med mera.

Men hon vill ändå träffa mig? WTF?

Varför inte bara vara enkel på sms istället för att svara korta svar? Vill hon bli jagad månne?

Kan även erkänna att hon visat mycket mer intresse än vad jag gjort. Kanske vill hon spela svår och att jag ska bli på?
Ja. Vissa av oss människor hatar att sitta och sms-chatta med folk. Det är tråkigt, störande och jobbigt. Bestäm träff och så ger du fan i att messa henne såvida det inte gäller teknikaliteter om träffen. Problem löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in