Citat:
Ursprungligen postat av
RonJeremyClarks
Sådär tänker bara en äkta kollektivist.
"Society's needs come before the individual's needs." -Adolf Hitler
Tron på att mer lagar och regler löser allt är så jävla patetisk och irrationell som det kan bli. Vi måste sluta försöka styra skeppet, historien har visat att ju mer man försöker styra ett skepp, desto mer åt helvete går det.
https://www.youtube.com/watch?v=v1U1Jzdghjk
Jag tycker faktiskt inte heller att vi behöver fler lagar, däremot behöver samhället radikalt förändras innan vi börjar ta bort dom om inte en massa människor ska behöva dö och lida, ja alltså ännu mer än vad folk redan dör och lider.
Jag håller inte med Gamle Adolf i det här fallet nej, även om du försöker vinkla det så.
Vad jag sa var att jag är beredd att ge upp rösten på narkotikapolitiken till förmån för invandringspolitiken, eftersom jag tror den senare är viktigare att försöka åtgärda (i nuläget).
Som sagt så är det enda som den nuvarande narkotikapolitiken gör mej i nuläget att jag måste noja lite mer, röka lite sämre gräs, betala lite mer, torska då och då. Jämfört med ett mad max-samhälle så är det ändå rätt ok tycker jag.
Kollektivist kan jag väl dock gå med på att bli kallad, dock finns det ju en balans mellan hur stor den individuella uppoffringen är kontra vinsten för samhället.
Men ja, jag hyser stort förakt för människor som aktivt försämrar för ett stort antal andra människor enbart för att skaffa sej en (i mina ögon) ganska liten och fattig vinning. Ex folk i toppen av stora företag som skiter i miljön, besprutar maten etc
Citat:
Ursprungligen postat av
RonJeremyClarks
Nej inte första hand, sa jag det eller? Jag kan hålla med om att rädslan för en ekonomisk kollaps nog är större än rädslan för inbrott och kidnappningar, men nog fan tror jag att den gemene SD:aren är mer rädd för invandrare än vad de är rädda för polisen. Det måste du väl ändå hålla med om?
Ja, och vad är det för konstigt med det då? Tror inte direkt att gemene sd-röstare har något direkt fog att vara rädd för polisen heller, vem har egentligen något statistiskt underlag att vara det förutom tungt kriminella?
Med rädd här menar jag alltså vara rädd som i rädd för att bli misshandlad, dödad, våldtagen om man är tjej. Inte rädd för att få lite böter eller samhällstjänst.
Jag menar, vissa gånger när jag har varit i kontakt med blå har jag varit "ganska" dryg och fittig (aldrig våldsam dock) och jag har då aldrig blivit misshandlad. Sist höjde dom tillochmed radion i piketen när jag bad dom
Invandrare har jag blivit misshandlad och hotad av, tjafsat med mm ett antal gånger däremot, flera gånger utan att ens ha betett mej särskilt drygt eller fittigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
RonJeremyClarks
Det där låter ju hur trevligt som helst. Jag har inte heller hunnit se alla de nya TPB avsnitten. Och jag har faktiskt hotat en inkräktare med kniv, jag har till och med ett vittne på det.
Fan också, skulle ha skrivit stuckit ist för hotat

aja du är välkommen hit när det vankas skördefest, hoppas du bor hyfsat långt söderut?
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Jag är rädd att vi är än längre ifrån traditionella partier att ta tag i IP frågan.
Vad vi ska göra, vet jag inte.
Jag misstänker vi har en sån prestige, att ingen kommer ta upp nått.
Och därmed göda upp SD, till ett enormt stort parti.
Känner mig inte alls främmande till SD, kommer komma upp till 30% i framtida val.
Kanske inte så högt i det närmaste valet 2018, men efter där.
Så skulle jag inte bli förvånad.
Som jag sa så är invandring bra mycket mer än pengar, och kommer få återverkningar i många delar i samhället.
Ja jag håller med dej helt om allt du skriver här, och det var väl i stors drag det som gjorde att jag röstade på dom. I stort sett alla deras övriga åsikter är mej ganska främmande.
Ja jag hoppas iaf fortfarande att nån ska säga att kejsaren är naken snart
(Och givervis ska vi ta emot flyktingar, och givetvis ska vi i västvärlden rannsaka oss själva och sluta cp-konsumera som vi gör, och givetvis ska vi hjälpa till att fixa skiten i alla dessa länder som inte riktigt klarar det själva, och givetvis ska vi plantera skog i afrika och bygga solkraftverk i sahara mm, bara så att det inte är någrs oklarheter om var jag står rent medmänskligt. Det är bara det att jag är övertygad om att det blir svårt för sverige att försöks hjälpa andra länder som har det skit när sverige själv förvandla(t)s till ett skitland)