Citat:
Ursprungligen postat av
RonJeremyClarks
Det har du nog helt rätt i.
Om SD hade velat använda pengarna, som man sparar in genom att begränsa invandringen, till något vettigt, som att sänka skatten, då hade jag kunnat köpa att det inte är rädsla som driver den gemene SD:aren. Nu vill ju SD använda dessa pengar till att förbättra välfärden, och om det är detta som får folk att rösta på dem så innebär det ju att alla SD-väljare är gråsossar, och det har ju Media rapporterat att så är det inte. Det finns säkert en massa olika skäl till varför folk röstar på dem, men jag är övertygad om att det är rädsla som driver majoriteten av deras väljare. Det räcker med att läsa vad SD-sympatisörerna skriver här på flashback för att förstå det, de flesta verkar vara övertygade om att Sverige kommer vara ett nytt Sydafrika inom snart, om inget görs för att förhindra detta snarast.
Jag är själv mycket kritisk till att våran stat med bidrag och välfärd lockar hit en massa snyltgäster, som oftast är inkapabla och/eller ovilliga att arbeta, som oftast är religiösa fanatiker och rasister, och som är vålds- och brottsbenägna i högre utsträckning än oss svenskar. Men jag är klok nog att inse att lösningen är att avskaffa alla de här jävla bidragen, och jag är klok nog att förstå att invandrarna inte kommer att ta över landet någon gång inom den närmaste framtiden och att invandringen därför är långt ifrån den viktigaste politiska frågan just nu. Den lösningen som erbjuds av SD, d.v.s. ännu mera förtryck, den är inte ens en lösning över huvud taget, den är bara ett sätt att lösa ett problem genom att skapa ett nytt, ännu större problem.
Du verkar ha en väldigt konstig syn i hur en som röstar på SD är.
Där du verkar inbilla dig att avarterna i partiet, är den generella inställningen hos alla som röstar SD.
Idag 13%, nästa val kommer dom vara 15-20%.
Och redan idag vid 13%, så är dina påståenden om en som röstar på SD fatalt felaktiga för dessa 13%.
Eller ens hälften av dom.
Jag vet att vi är politik delen av flashback, men du kanske ska vandra tillbaka till narkotikapolitik istället.
Och om du inte kan, så kanske det är bättre att spy galla över SD'are i rätt forums del.
Ska tillägga jag kommer aldrig rösta på SD, även om jag anser invandrarpolitiken måste ses över.
Och invandrarpolitik är så jävla mycket mer än att det kostar pengar.
För att återgå, de som röstar SD, är inte medvetna om SD´s narkotikapolitik.
Men min empiriska erfarenhet, säger att man accepterar hellre samma NP(om än motvilligt).
Men tar tag i IP.
Märkt om man fortsätter bortanför NP, och pratar om hur de vill behandla sjuka och folk som inte kan försörja sig av en eller annan anledning.
Ökade straff osv...
Så tenderar dom att falla ifrån i större utsträckning än tidigare.